• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stationtopic Astra

Hier nog een kleine aanpassing, even het dashboardkastje bekleed zodat de spullen die er in liggen niet meer kunnen rammelen tijdens het rijden. :thumb

346wdgi.jpg

@van der Wal,

Ben benieuwd, het allerbelangrijkste bij ons is ieder geval dat het origineel is.

Gaan we daarna wel eens kijken of het de moeite waard is, wij zijn echt geen sleutelwonders ;)

Ik heb de mijne pas iets meer als een week, en toevallig zaterdag de winterwielen eronder gezet.

Dit zijn de originele 17" die er bij aflevering opzaten. ( zie afleverfoto)

De zomerset is 19" maar geen Opel velgen. zie foto na het wisselen

Ik twijfel nog om ze te houden en niet naar een mooie originele set 18 of 19"set te gaan zoeken

De onderste foto van de bruine Astra is van mijn zoon die heeft hem van mij overgenomen.

IMG_2764_zps5d3b1cf7.jpg
IMG_2766_zpsa7c201a6.jpg

7c868626-1957-4ff3-a150-8c4a45325afe_zpsa60ae788.jpg
IMG_2791_zps8cd7d65b.jpg

IMG_1439_zps4d9f84f5.jpg

@GSIFREAK wrote:vindt die audi velgen niet verkeerd staan hoor :thumb

Als het over mijn foto's gaat. ik heb geen idee dat het Audi velgen zijn hoor :hmmz

zou wel weer helpen als ik er vanaf zou willen als het zo zou zijn ;)

Gr Jan

@jwvanyperen wrote:@GSIFREAK wrote:vindt die audi velgen niet verkeerd staan hoor :thumb

Als het over mijn foto's gaat. ik heb geen idee dat het Audi velgen zijn hoor :hmmz

zou wel weer helpen als ik er vanaf zou willen als het zo zou zijn ;)

Gr Jan

Hoi jan,

De 18 inch cosmo velgen die onder de astra van je zoon liggen heb ik ook onder mijn astra liggen.

Ik ben van plan om er 19 inch onder te leggen in het voorjaar en de cosmo wielen te verkopen, iets voor jouw misschien.

@van der Wal,

Ja dat zou een idee zijn, en zeker iets om te onthouden :hmmz

Het zijn mooie velgen en makkelijk schoon te houden.

Het liefst zou ik naar de 18" of 19" sportvelgen willen die onder de Astra sport horen/liggen.

Eigenlijk heb ik ook geen zin om weer hele verkoop en inkoop acties te gaan uithalen, en probeer ik ze te ruilen met iemand die deze zomer set van mij zou willen en mooie 18" of 19" Opel velgen heeft.

Maar je weet nooit en kom ik bij je terug als we weer de winter naar de zomer gaan omruilen in het voorjaar.

Gr Jan

@jwvanyperen wrote:@van der Wal,

Ben benieuwd, het allerbelangrijkste bij ons is ieder geval dat het origineel is.

Gaan we daarna wel eens kijken of het de moeite waard is, wij zijn echt geen sleutelwonders ;)

Ik heb de mijne pas iets meer als een week, en toevallig zaterdag de winterwielen eronder gezet.

Dit zijn de originele 17" die er bij aflevering opzaten. ( zie afleverfoto)

De zomerset is 19" maar geen Opel velgen. zie foto na het wisselen

Ik twijfel nog om ze te houden en niet naar een mooie originele set 18 of 19"set te gaan zoeken

De onderste foto van de bruine Astra is van mijn zoon die

heeft hem van mij overgenomen.

@jan

Voor een Astra J is in Nederland geen achteruitrijcamera leverbaar na mijn weten.

De producten die ik bij mij in ga bouwen zijn goede betrouwbare producten en werken perfect.

De interface is speciaal ontwikkeld om op de originele navigatie systemen van de Astra en Insignia te werken.

Als dit aangesloten is zorgt de interface er voor dat het navigatiescherm automatisch omschakeling naar het camera beeld en zodra je de auto weer uit zijn achteruit haalt schakelt het scherm weer terug naar het normale beeld.

Naast de camera insturing heeft de interface ook nog meerde in en uitgangen zodat je er ook nog een dvd speler of andere schermen op aan kunt sluiten.

Als je er een dvd speler op aansluit kun je ook dvd kijken op het originele scherm.

De camera is een mooi klein compact product die onder in de lijst van de kentekenverlichting geplaatst wordt.

Bij de camera kun je kiezen uit normaal beeld of dat er nog hulplijnen in het beeld er bij komen mocht je dit fijner vinden.

Gr Ralf

IMG_2764_zps5d3b1cf7.jpg
IMG_2766_zpsa7c201a6.jpg

7c868626-1957-4ff3-a150-8c4a45325afe_zpsa60ae788.jpg
http:/
i1103.photobucket.com/albums/g478/jwvanyperen/
IMG_2791_zps8cd7d65b.jpg

IMG_1439_zps4d9f84f5.jpg

@van der Wal wrote:Hier nog een kleine aanpassing, even het dashboardkastje bekleed zodat de spullen die er in liggen niet meer kunnen rammelen tijdens het rijden. :thumb

346wdgi.jpg

Waar heb je dat bekleding spul vandaan ?

@opel-mark wrote:@van der Wal wrote:Hier nog een kleine aanpassing, even het dashboardkastje bekleed zodat de spullen die er in liggen nsoorten er kunnen rammelen tijdens het rijden. :thumb

346wdgi.jpg

Waar heb je dat bekleding spul vandaan ?

Deze stof heb ik zelf in mijn collectie aangezien ik een eigen bedrijf in laadruimte bekleden en betimmering van bedrijfswagens heb en deze soorten stof gebruik als ik een tussenschot aan de voorzijde moet bekleden.

@jwvanyperen wrote:@van der Wal,

Ja dat zou een idee zijn, en zeker iets om te onthouden :hmmz

Het zijn mooie velgen en makkelijk schoon te houden.

Het liefst zou ik naar de 18" of 19" sportvelgen willen die onder de Astra sport horen/liggen.

Eigenlijk heb ik ook geen zin om weer hele verkoop en inkoop acties te gaan uithalen, en probeer ik ze te ruilen met iemand die deze zomer set van mij zou willen en mooie 18" of 19" Opel velgen heeft.

Maar je weet nooit en kom ik bij je terug als we weer de winter naar de zomer gaan omruilen in het voorjaar.

Gr Jan

Kon niet wachten en deze set niet laten lopen.

235/40/19 en origineel Opel

velgen5_zps17f63aad.jpg

velgen2_zpse695a078.jpg

velgen4_zps15c951fd.jpg

velgen6_zps880a4921.jpg

velgen1_zpsb6b37017.jpg

velgen3_zps673f76cd.jpg

De andere ingeruild en hieronder plaatje van de velgen onder zwarte S.T. wel model voor de facelift maar geef toch aardig beeld dacht ik

Velgenonderdeauto_zpsac456a49.jpg

En vorig weekend opgehaald..verse accu erin, starten en lopen.

Zo ziet een auto eruit na maanden stilstaan tegen een heg..

Schade gefixt door schoonvader van oudeigenaar :roll:

(wil de grill vervangen, motorkap/scherm zullen waarschijnlijk worden vervangen)

Roestvrije wielranden/dorpels L + R

Mijn wintersetje eronder..Astra moet nog steeds gewassen worden.

Onderzijde ziet er ook netjes/roestvrij uit, tot nu toe zijn enkel de wielremcilinders vervangen.

Een verlagingsset (veren&dempers) van 60-40 is al in huis, en knipperlichtje moet ook nog worden vervangen. 😉

En deze nieuwe Irmscher voorspoiler moet er nog opkomen.

Hè Jan

Ziet er goed uit met de nieuwe wielen.

Dinsdagavond gaan we de camera en interface inbouwen.

Ik zal wat foto's maken van alle dingen en natuurlijk van het eindresultaat.

Gr Ralf

@van der Wal wrote:Hè Jan

Ziet er goed uit met de nieuwe wielen.

Dinsdagavond gaan we de camera en interface inbouwen.

Ik zal wat foto's maken van alle dingen en natuurlijk van het eindresultaat.

Gr Ralf

Ben benieuwd, gaat t zien :wors

Hierbij de foto's van de achteruitrijcamera met inface met beeldweergave op het originele navigatiescherm

De camera op zich

34rdkw9.jpg

Camera gemonteerd in de kentekenverlichtings lijst

34rymtl.jpg

Beeldweergave van de camera zodra de achteruitversnelling is ingeschakeld

25q62ya.jpg

Als er een beetje aan het stuur gedraaid word komen de beeldlijnen tevoorschijn

2nkv0pu.jpg

Als er veel aan het stuur gedraaid word buigen de beeldlijnen mee voor extra hulp met achteruitrijden

2ektdw5.jpg

Door het inbouwen van de interface creeer je een camera ingang op het originele scherm.

Maar er zitten ook nog extra uitgangen op de interface waardoor je bijvoorbeeld 1 of meerdere dvd spelers

aan kunt sluiten met eventueel ook beeldweergave op het originele scherm of op een apart scherm. :thumb

Wouw echt mooi/leuk valt me niet tegen

ik hik een beetje tegen die € 460 aan die het kost ( heb net de wielen gekocht )

Maar zeker iets om over te denken als ik een keer een mazzeltje heb.

trouwens heb je een Tech2 oid nodig want neem aan dat je iets miet aanpassen

Gr Jan

had al een bericht geplaatst in even voor stellen maar zal dat hier ook even doen.

weer een station er bij wel een oudje maar daar gaat het niet om

@yari58 wrote:hallo,

ik zal me even voor stellen ik ben yari hoksbergen.

ik kom uit lochem (gelderland)

ik ben 21 jaar oud.

ik heb deze auto nu sinds augustus dit jaar en hij heeft 184xxx gelopen.

20141225_170049_resized.jpg

20141225_165905_resized.jpg

20141225_162420_resized.jpg

een deze dagen willen we dit setje nog in bouwen in de auto.

20141229_195404_resized.jpg

Terug
Naar boven