• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Steefs Opel Astra G OPC 1. Foto..

En ik denk dat je je oliekoeler ook over moet zitten. Is gewoon op de pomp gemonteerde ring (tussen pomp en oliefilter) met daarop de oliekoeler.

Maar ik heb een astra G he?:P

Is het dan niet dat ik mijn carter pan evt kan over zette op de xev?

Als deze pan nog heel is..xd

Ah ik dacht dus dat het xev blok het turbo blok was..

als k zo zie op de foto dus niet.. Dan word het me duidelijkker..:P

De oudere xev motoren hebben andere oliepomp en aanzuigpijp die dan niet past. Vandaar dat ik dat niet zou doen want dan moet je nog de pomp enzo overzetten.

Dus ff voor alle duidelijk heid:

Dan moet ik een X20XEV blok pakken uit BJ 2001.? Ivm carterpan voor uitlaat en olie.

De nokke assen uit me eigen blok over zetten in de cilinderkop van de xev.

Mijn in/uitlaatspruitstuk over zetten op de XEV.

En vliegwiel van de XEV behouden.? En zal ik waarschijnlijk ook andere koppeling/drukgroep moeten hebben. Gewoon van de XEV type.?

Klopt dit nu zo?

X20XEV Blok uit een Astra G of Zafira A of Vectra B met gedeelde carterpan. Bouwjaar is niet zo zeer bepalend, maar elke geleverde in de G of Zafira A weet ik zeker dat past gelevert van 89 tot 2001. Nokkenassen overzetten. UItlaatspruitstuk en inlaatspruitstuk en gebruik je x20xer ecu (computer) hoef je je sleutel enzo niet opnieuw te programeren. Kabelboom van een astra g zafira a is zelfs bij de x20xev xer gewoon dezelfde. Ecu ook op software na dan. Vliegwiel behouden koppeling moet gewoon passen.

Dus als ik dit blok pak:

http://link.marktplaats.nl/654152836" onclick="window.open(this.href);return false;

Zit ik goed? Als ik hem voor 300 ken ophalen. Breng ik hem naar revisie bedrijf en laat ik er nieuwe drijfstang en krukas lagers in zetten.

Evt cilinder oppoetse/hone met nieuwe zuigers, kop revisie met meteen me huidige nokkeassen erin

En heb ik zeker een fris blok.

@steefopel wrote:Dus als ik dit blok pak:

http://link.marktplaats.nl/654152836" onclick="window.open(this.href);return false;

Zit ik goed? Als ik hem voor 300 ken ophalen. Breng ik hem naar revisie bedrijf en laat ik er nieuwe drijfstang en krukas lagers in zetten.

Evt cilinder oppoetse/hone met nieuwe zuigers, kop revisie met meteen me huidige nokkeassen erin

En heb ik zeker een fris blok.

+1

Aan de foto te zien zie ik 2 delig caterpan zitten.

Maar je moet dan ook je kabelboom sensoren volledig overzetten, weet ik niet zeker maar van de x20xer.

Omdat deze uit een vectra b komt. Maar dat is gewoon plug and play.

Die kabelboom zie ik niet zo tegen op..

Gewoon overzette van mijne en evt bijplaatse..?

Grootste deel zit vaak op inlaat spruitstuk.

Vandaag op me vrije dag met vlinke tegen zin aan de opel begonnen.

Blok van boven af ging idd niet. Dus geheel subframe eronder uit.. Wat een geetter De bouten zaten mega vast...

Ook bleef hij hangen maar kon niet vinden waar..

Dit bleek dus aan het stuurkolom.. Had de bout los maar er niet uit...XD dus bleef daarop hangen. En overal echt overal kabels..:S

Maja blok is eruit. En ik was vrolijk alles aan het overzetten alles paste ook.. Tot het vliegwiel. Van de XER is 8bouts en de XEV 6bouts..

Dus past niet Nu heb ik het vliegwiel er ook bij van de XEV maar deze is een stuk platter. Dus kom ik niet uit met me drukgroep.

Is dit een kwestie van een Astra g of Zafira a koppeling set bestellen dat hij wel past?

Lijkt me dat het druklager dan anders is van die set??

Ik zouw het anders ook niet weten..

Dat ik dat zag had ik er vlink de pest in en er ging bijna een moker door de auto...:S

Mja dit losse we wel weer op.

Als ik het XEV vliegwiel monteer scheeld dit ook nog een paar KG dus klimt hij zometeen lekker vlotjes de toeren in:D

Morgen ga de remleidingen vervangen kom er nu erg makkelijk bij.. Die leidingen zijn altijd verrot bij opel en na mijn idee gewoon weg dom gemonteerd.

Dit was het weeer..

Even een ander idee,

Z22XE, dat is een vergrote Z20XEV als ik het goed lees.

Dat lijkt mij ook een optie, neem aan dat de montage locaties als nog het zelfde zijn.

Aangezien dat die meestal in een 2.2 Omega zit moet er wel nagaan worden of de carterpan van de Z20XER past.

Vandaag de auto op de brug gehad.

En het 1 en ander bekeken.

De garage vertelde mij dat de distrebutie was gedaan. Enkel hebben ze alleen de snaar vervangen en de oude waterpomp en span/rollen laten zitten.. En een tand verkeerd.. Mooi kut.

Er zit een gat in het onderblok van ruim 10cm. Cilinder 3.

Gebeld naar het bedrijf en schrok ervan.. En wouw nog niet veel doen eigenlijk. Maja nog geen 300km gereden en blok stuk..

Morgen terug bellen.. Wil hij me niet te gemoet komen met nieuw blok of de auto terug nemen en ik mijn geld terug doen we het via de rechtsbijstand..

Het koste plaatje word nog best duur als ik zo allemaal zie.

de z22xe is inderdaad afgelijd van de xev. carterpan olieaanzuigbuis gasklephuis en ecu en kabelboom zijn anders. geld zelfde verhaal voor als de xev maar carterpan en olieaanzuig moet aangepast worde carter kun je overzetten pijp mischien niet en moet je dan zelf maken.

2.2 word hem dan zowiezo niet.

Ik wacht morgen af wat de garage gaat doen. Waar ik hem gekocht heb..

Anders een xev erin..

@Haasje17 wrote:de z22xe is inderdaad afgelijd van de xev. carterpan olieaanzuigbuis gasklephuis en ecu en kabelboom zijn anders. geld zelfde verhaal voor als de xev maar carterpan en olieaanzuig moet aangepast worde carter kun je overzetten pijp mischien niet en moet je dan zelf maken.

Ok, dus met 20xev heb je niet de ecu en bekabeling verschil die de 22xe heeft?

Terug
Naar boven