• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Steefs Opel Astra G OPC 1. Foto..

wat ik zou doen, niet klooien en gelijk met het bedrijf proberen op te lossen, en anders rechtsbijstand

immers maak je een zeer goede kans. Zelfs zonder garantie mag je verwachten dat als je een auto bij een garage koopt dat hij langer mee gaat dan 300km.

Ga je nu zelf bezig / kosten maken dan zit je daar straks mee.

iig niet gelijk alvast een blok aanschaffen. Laat je er niet mee afschepen, is het een bovag bedrijf? Anders daar ook nog aankloppen. Ookal heb je geen bovag garantie, dan nog hebben ze bepaalde plichten

@AsconaC20NE wrote:wat ik zou doen, niet klooien en gelijk met het bedrijf proberen op te lossen, en anders rechtsbijstand

immers maak je een zeer goede kans. Zelfs zonder garantie mag je verwachten dat als je een auto bij een garage koopt dat hij langer mee gaat dan 300km.

iig niet gelijk alvast een blok aanschaffen. Laat je er niet mee afschepen, is het een bovag bedrijf? Anders daar ook nog aankloppen. Ookal heb je geen bovag garantie, dan nog hebben ze bepaalde plichten

+ 1

@Vertiligo wrote:@AsconaC20NE wrote:wat ik zou doen, niet klooien en gelijk met het bedrijf proberen op te lossen, en anders rechtsbijstand

+ 1

+2

ik ben aan het onderhandelen voor een z20let, als dat doorgaat...mag mijn x20xer weg..

ik laat het je van de week even weten goed ?

@Haasje17 wrote:Ik zou er 15W40 in doen.

Ze schrijven toch niet voor niets 5w30 voor?

5w30 is flink duurder maar zal ook een betere werking hebben lijkt me.

5w30 is en dunnere olie dan 10w40 en kan hogere smeringstemperaturen aan en het is met zo een motor wel aan te raden de juiste smering te gebruiken als je stevent op een lange levensduur :P

@Haasje17 wrote:Ik zou er 15W40 in doen.

Ik zou er Mongrade olie in prakken.

Pak voor de sportievere motoren 5W40 ipv 5W30

mocht je een Superkrent zijn, en overal op willen bezuinigen, ook op het verkeerde doe er dan Semi synthetische 15W40 in..

willem

viscositeit van 15w40 is oger dan die van 5w30 en dus beter bij hogere temperaturen.

15W40 is er zowel in half als vol syntheet en mineraal.

Klopt, allemaal 5w40 is even prima, alleen beter bij de koude eerste smering direct na de start...

minder slijtage op delen die ver van de Pomp zitten...

Mijn 2.0i 8klepper deed zelfs tikken Koud op 15W40 VOL!! syntheet.

De Circuit auto draaide zelfs op 5w60 Volsytheet eerst Castrol, later valvoline..

BMW 320i DTCC Factory Cupwagen 1989 op 15W60 resulteerde in beschadigde nokkenassen!!!! en te hoge oliedruk koud (1x krukas keerring Goodbye)

Oliedruk Warm voor bijde oliën Exact gelijk

Ik wil hier puur me zeggen dat je niet altijd zomaar KAN afwijken van opgegeven olieën

nu komt het bij deze motoren niet zo heel nauw, maar ben toch liever zuinig op mijn spullen, en heb merkbaar een stillere koudloop met 5w40 als met 15w40...

Stillere koudloop = minder mechanische slijtage.. en ik heb liever minder slijtage dan dat ik moet Krenten op mijn olie..

Nu heb ik ook 2 motoren die vrijwel geen drup olie verbruiken en/of lekken.. de een bijna nieuw (5w40 vol synthetische olie (Valvoline Synpower 5w40), en de ander 27jaar oud (10w40 halfsyntheet Valvoline)

Willem

Ik ben absoluut geen krent hahaha..

Ben zelf een circuit rijder en op mijn auto's zaten wel het beste van het beste op.. Niet zoals sommige met een d2/vmaxx schroefset wille rijden op circuit.. Dat komt wel goed..

Gister gebeld weer met de garage..

Hij wil de auto niet terug nemen.. Oorzaak van kapot lopen is ook gevonden.. De beste man heb dus distrebutie vervangen zonder spanrollen en waterpomp.. Die op moment kapot gedraait zijn en er dus geen reet meer van klopt.

Dit ontkende hij eerst... Dat dit niet gedaan was..

Maar na vlink door dramme gaf hij idd toe dat dit niet vervangen was.

Nouw ben ik zelf monteur en wil ik zelf het blok erin hangen..

De beste man weet dat niet. anders krijg je weer ja je heb hem zelf van tijd gezet..

Hij is nu opzoek naar een blok en wil hem laten montere bij revisie bedrijf..

Dan weet ik het wel krijg je een blok met 3ton nee dankje.

Ben zelf gister naar de opel dealer gereden voor een motor. Dit blok kunnen ze aankomen gereviseerd voor 2100euro.. Snap niet waarom zo duur maja. Dit ga ik vandaag aan hem voorlegge wat hij wil. Ben evt bereid om het sam sam te doen..

Dat ding moet gewoon weer rijden..

Omdat deze blokken niet met bosjes aan de bomen groeien zijn ze zo duur.

In nederland zijn er hooguit iets rond de 300 die er rond rijden. Mischien zelfs minder.

Terwijl er van de x20xev zon 30.000 rondrijden.

Let erop dat je dus straks wel een x20xer blok of in iedergeval met de scherpere nokken enz hebt. Anders ga je van 160 pk naar 135pk.

Ja was idd een xer blok die ze hadde liggen. Dus dat zit wel goed

Net het bedrijf weer gebeld en we krijgen geld voor het blok.

Dus mooi geregeld.

Nu ga ik probere via het bedrijf dat blok in te kopen met 15% korting..

Wel stuur ik netjes de bon en foto's van het oude blok op naar de garage.. Zodat hij ook bewijs heb.. Het lijkt er een beetje op dat hij niet helemaal gelooft maja

Beste is het om er weer een x20xer in te lepelen.

Als je een ander type blok zou doen , zit je met de RDW keuring en die is vanaf bwj 1998 niet zo makkelijk en goedkoop meer.

Dat wil ik het liefst ook..

Enkel nergens te krijge.

De opel dealer had ook een leuke fout bleek een xev blok te zijn.. Mooi dat ik daar geen 2100eu voor neer leg.

Ik zit te denken nu de auto in onderdele weg te doen. Of een andere opc te halen en van 2auto's 1 hele mooie goede te maken..

Wat ik erg jammer zouw vinden wand de auto is voor de rest mega netjes..

Terug
Naar boven