• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Steefs Opel Astra G OPC 1. Foto..

De Z22SE vergt veel meer aanpassingen dan een X20XEV / ER. Hiervan is de inlaat uitlaat compleet anders ecu / kabelboom anders en motorsteunen anders. een Z20LET vergt minder aanpassingen althans steunen zijn gelijk als die van een xev /xer.

Ik zou gewoon gaan om er een X20XER of XEV met XER specs in te leggen. Om zo nog een echte opc 1 te behouden.

Ook heeft de Z22SE minder vermogen dan de XER

Ben ik met je eens maar waar hebben we het over? 20 pk of zo? ik denk dat hij met zijn tuner achtergrond meer lol heeft aan een 2.2 met supercharger.

Het motorkarakter van de xer en z22se is ook heel erg verschillend.

De xer uitvoeren met charger gan ook of met turbo. En dan blijf de xer toch een veel leuker speels karakter hebben dan de z22se.

Dan zal een 2.2 met supercharger best leuk zijn, maar dan ben je ook weer een 5000 euro kwijt voor blok en fatsoenlijke ombouw met supercharger.

En met de z22se zal die er ook mee naar het RDW moeten om het type motor op papier te laten zetten , en had het al eerder hier vermeld dat ze vanaf 1998 keuren naar de europese normen. En die zijn niet mis , en als ze het niet vertrouwen moet die er ook mee naar de RDW in Lelystad waar ze een testbaan hebben. en die keuringen die ze daar allemaal gaan doen zijn niet goedkoop.

Vroeger was alles veel makkelijker maar dat is tegenwoordig niet meer :???:

2.2 16V kan je in de Astra-G vanaf 2000 via CVO goedgekeurd krijgen omdat deze geleverd is, in de oudere kan dat niet..

Willem

Dat klopt maar kon alsnog gewoon hele keuringstraject bij de rdw gaan doen. Ook al had ik van opel nederland typegoedkeurings papieren enz en koste alsnog rond de 1000 euro.

@Haasje17 wrote:Het motorkarakter van de xer en z22se is ook heel erg verschillend.

De xer uitvoeren met charger gan ook of met turbo. En dan blijf de xer toch een veel leuker speels karakter hebben dan de z22se.

Dan zal een 2.2 met supercharger best leuk zijn, maar dan ben je ook weer een 5000 euro kwijt voor blok en fatsoenlijke ombouw met supercharger.

Serieus, het blijft een 4 cilinder en de ene heeft nog geen 200cc meer....als je het nou hebt over v4,v6,v8 maar de rij eigenschappen zullen niet veel verschillen als je aan het trappen bent...

Hij heeft 2 subaru´s met 350 pk gehad....Die pk´s heb je niet om de rijeigenschappen maar om flink te blazen... Ik denk dat als je van een standaard subaru van 280 pk naar 350 pk gaat de rekening voor onderdelen ook best pittig is...Toch?

[youtube:3n9o39ff]

Zet ze toch maar eens naast elkaar en rijd er maar in dan merk je de verschillen. De Z22SE is een compleet alluminium blok en zal nooit een echt circuit blok worden. Is en blijft een rustig blok ook met compressor kun je ermee blazen, maar is het toch echt niet voor circuit gebruik geschikt. dan kun je beter een z22xe monteren met nokken van een xer. Dan heb je nogsteeds het karakter van de xer motor.

Een subaru heb orgineel 218pk..

280pk heeft een STI uitvoering die heb ik niet gehad.

Mijn subs waren anders opgebouwt met cross drilled krukas, gesmede zuigers andere cilinder koppen met scherpere nokkenasse.

Daarbij ook een grotere turbo en intercooler injectoren enz enz..

Te veel om op te noemen.

Normaal rijde is te doen.. maar senuwachtig als de tering.. Wil echt toere maken en dan ga je ook echt af!

Maar btw.. Heb vandaag een motor blok opgehaald van een forum lid hier.

Gaat om een XEV gereviseerd! :ass

We hebben vandaag de nokkeassen al overgezet en wat klein spul.

Veel nieuw spul al gehaald dus gaat goeie kant op.

De lager tappe van de nokkeasse moeste op 8nm.. dit vond ik best eng haha.

Zo kwam ik later achter dat de distrebutie kappe om gezet moete worden en zo ook de motorsteun en me carterpan..

Mja ik ga alles lekker rustig aan doen geen haast dan komt het zeker weten goed!

Tam Blok die 2.2 inderdaad, alles laagtoerig, een echte Cruiser.

De X20XER is alles HOOG!! toerig, een sportief blok.

Zit echt een Groot verschil in...

Willem

Aah mooi om te horen dan gaat het goedkomen. Bij overzetten carterpan ook de olieaanzuigbuis overzetten he.

Na ff klooie snap ik nu beetje hoe ik foto's kan plaatse....

Hier dan een 1 foto van mijn OPC:

Foto-J3HCEI4C-D.jpg

Heb er maar 1 nog niet lang kunne geniete..

Hier fototje van het gat. je moet goed kijke beetje een rot foto maja.. Maak wel goeie als het blok eruit ligt.

Foto-BXYEMFMX-D.jpg

Mijn nieuwe blok al deels aan het opbouwe.

Gereviseerd met 16nieuwe klepe/stoters, lagerschale, zuigers enz enz.

Nokkeasse zijn al overgezet met de XER kleppedeksel voor de zekerheid haha.

Waterpomp en thermosstaat zit er ook al op. Nu nog distrebutiekap en motorsteun over zetten en de snaar kan erop.

Foto-NZITPC7L-D.jpg

Foto-KCJKTS36-D.jpg

Het uitlaat spruitstuk vond ik zelf maar beun.. Hoe dat gelast is snap ik niet.. Werkt na mijn idee nog deels als prop ook gezien er een vlinke bobel op zit.. Daarom heb ik een dremel gepakt en die las naden glad gemaakt tot je de las niet meer ziet dus in mijn ogen betere flow van de gassen..:P

Foto-VJTTFDNX-D.jpg

Ook meteen mooi glad gemaakt en opnieuw zwart gespoten.

Foto-TXZ6UIXM-D.jpg

Van de week ga ik verder met de opel en zal dan wat meer foto's maken..

Voor de gene die me subaru wel intresand vinden hier wat foto's

Foto-XTDZSVFO-D.jpg

Foto-UVTO8E83-D.jpg

Mijn eerste sub.. Met een orgineel blok opgevoert naar 320pk.. Heel veel circuit mee gereden. Enkel nooit lekker.. Motorisch had hij er niet altijd zin in van wat ik wouw.. Veel gezeur. Achteraf bleek de auto ook krom te zijn helaas..

Met de orginele remmen hield je het ook niet leuk op de baan trokke het niet..

Deze weg gedaan en voor mijn 2de..

Deze ging wel serieus hard zowel op straat als circuit.. Ook voledig aangepakt..

Verstrekt blok tot 500pk.. Draaide 350pk en een ruime 440nm op een gewicht van 1100kg..

Tarmac rally schroefset waar alles te verstellen was.

BBK 330mm 2delige schijve met Alcon remklauwe

Verdikte/stijvere stabisator stangen.

HBracen/veerpoot bruggen

Rally stuur/ Kuiptstoelen/ 4punts gordels

Dit ding blijft wel heel en ook heel veel plezier mee op de baan..:P

Foto-NUMYJKM6-D.jpg

Foto-36GW7D7F-D.jpg

Foto-ABBPZ4PN-D.jpg

Yeah!:P haha

Ja hoop ik ook is gelukkig rustig op me werk dus ken ik zo af en toe een uurtje aan de opel..

Maar het zal nog wel ff duren denk ik..

De velgen gaan er morgen af voor een spuitbeurt Wil ze antraciet.. Dan meteen 4 nieuwe michelin erop.

Remklauwe worden blauw zoals de gordels en die OPC dingen.

Nog genoeg te doen..xd

@steefopel wrote:Yeah!:P haha

Ja hoop ik ook is gelukkig rustig op me werk dus ken ik zo af en toe een uurtje aan de opel..

Maar het zal nog wel ff duren denk ik..

De velgen gaan er morgen af voor een spuitbeurt Wil ze antraciet.. Dan meteen 4 nieuwe michelin erop.

Remklauwe worden blauw zoals de gordels en die OPC dingen.

Nog genoeg te doen..xd

Zo hoort dat! alles met de tijd en rustig aan ;)

Tegen die tijd komen er wel meer dingen in je op, zoals; deurstrippen en handgrepen in kleur, evenals de sideskirts... auto verlagen... etc etc..

Of je laat hem zoals hij is :thumb

Haha die zwarte acente vind ik juist erg mooi!

Verlage is erg mooi. Maar ik pas nu zoals hij is precies op de parkeervakke hier en hij is nog lekker comfort table.

Dus ik denk dat ik hem lekker zo laat en gewoon mooi strak/orgineel houd.

Terug
Naar boven