• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stekker kabelboom

Ik wil mijn cilinderkop van mijn X14XE eraf halen, maar nu zit er een dikke stekker in de weg.

Hoort deze altijd zo te zitten, en zoja hoe krijg ik dit tussen mijn inlaatspruitstuk door?

Want zo krijg ik het niet gedemonteerd, en ik vind dat de kabel op een rare manier loopt.

Het gaat om de blauwe stekker hieronder

25012012239.jpg

Die zit wel vrij apart eigenlijk. Enige manier die ik zo kan zien, is uitlaatspruitstuk eraf en injector rail eraf, dan kun je m er zo tussenuit schuiven. Of is de flens van het uitlaatspruitstuk die aan de kop zit uit 1 stuk?

onderste bouten van het inlaatspruitstuk kom ik moeilijk bij.

Weet iemand waar alle kabels naartoe lopen? Kabelboom is moeilijk te volgen.

Terug
Naar boven