• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

stekkerdoos multycon west veranderen in jeager

vanmiddag even een multycon west kontaktdoos veranderd in jeager, alles op nummer over gezet en daarna alleen maar storing , knipperlichten knipperen te snel ,auto geeft storingen aan in knipperlichten en richtingaanwijzers van aanhanger terwijl die er niet aan zit.
ik ben radeloos ,hoe kan dit?

Hallo
Ik heb op dit moment hetzelfde kom er ook niet uit constant storingsmelding dat de verlichting niet goed is ben wel benieuwd of iemand hier iets op weet.
Heb je toevallig ook een wegklapbare trekhaak , ben bang dat het daar in zit.

nee vaste trekhaak,maar ik denk nu dat de mistlampdraad van de auto op pin 2 moet en de andere op de uitstekende pin, dit zijn 2 hele dunne draadjes de 1 is zwart en de andere bruin,en er komt bij mij ook nog een dunne constante stroomdraad uit en wat ik daar nu mee moet weet ik nog niet.
die mistlampdraden moeten dus op dat schakelaartje en als de dan de stekker er in steekt worgt dat contakt verbroken en wordt het mistachterlicht van de auto uitgeschakeld en weet het canbussysteem dat er een aanhanger achter zit en controleerd deze de verlichting hiervan.
Dus als het shakelsysteem van de mistlamp niet goed is aan gesloten denkt het canbussysteem dat er een aanhanger aangesloten is en kan die dan niet vinden en denkt dat de verlichting kapot is en gaat dan storingen aangeven. Zo ga ik het morgen proberen

Gebruikt Opel dan standaard Multicon West?
Ik heb ook een Insignia met wegklapbare trekhaak alleen heb ik bij mijn auto de contactdoos niet gecontroleerd, ik had eigenlijk gehoopt dat dit standaard een Jaeger aansluiting zou zijn. :-(

Terug
Naar boven