• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stenders Opel Manta B1 2.0s & Rekord, BMW E36 en Senator!

rijd de wagen niet te stug met -60 ?

de gt/e hier staat op -40

en de witte op heel laag.. ook -60 of misschien nog lager, maar vreselijk stug.

vind het lage wel leuk, maar wil het niet zo stug hebben.

[rquote=1918746&tid=105839&author=Ghanz]rijd de wagen niet te stug met -60 ?

de gt/e hier staat op -40

en de witte op heel laag.. ook -60 of misschien nog lager, maar vreselijk stug.

vind het lage wel leuk, maar wil het niet zo stug hebben.[/rquote]

Manta is sowieso wel stug nu, maar ik heb de Koni's ook bijna op z'n hardst staan. -40 is voorlopig nog laag zat, in de toekomst ga ik denk ik voor -60. Dan laat ik de achterveren wel napersen ofzo, dat zie ik tegen die tijd nog wel.

Maargoed hij is stug, maar wel lekker stug. Alleen op heel slecht wegdek is het vervelend.

doe jezelf een lol, en draai die koni's terug naar fabrieksstand.

Vergeet niet dat die dingen van zichzelf al een stuk dikker en stugger zijn dan standaard.

Je kan ze altijd nog straffer zetten

[rquote=1919111&tid=105839&author=McLambo]doe jezelf een lol, en draai die koni's terug naar fabrieksstand.

Vergeet niet dat die dingen van zichzelf al een stuk dikker en stugger zijn dan standaard.

Je kan ze altijd nog straffer zetten[/rquote]

Ach het is niet storend (alleen bij hele slechte wegen) en ik ben nog jong, voorlopig houd ik het zo. Ben nu aan het kijken voor een Kamei onderspoiler. Dan kan ik met zo'n ding, aangezien die goedkoper zijn dan die GT/e spoilers, kijken of ik met de verlaging nog fatsoenlijk door de buurt kan. Vind het zonde om mijn GT/e spoiler kapot te rijden, die dingen zijn net wat te duur.

Vandaag een K&N inlegfilter geplaatst. Oude was toch oud en ik kon goedkoop aan een K&N-filter komen. Dingen kosten normaal €60,- ofzo dus dan is het niet de moeite waard.

IMAG0350.jpg

Hij maakt nu iets meer lawaai en daarna uiteraard motor weer netjes afgesteld.

Zo staat 'ie er momenteel bij:

DSC_05091W.png

Hij lijkt niet laag maar ik moet nu toch al bepaalde straten ontwijken, laagste punt is 7cm dus valt wel mee. Volgende stap zijn (na de vakantie) nieuwe deurrubbers, de huidige zijn slecht en het brengt nogal wat nadelen met zich mee.

@asconahobbyist wrote:zeer fraaie Manta,mooi om te zien dat je respect hebt voor de originaliteit!:thumbup

Zo hoort zo'n wagen eruit te zien.

zou m graag volgend jaar ns in het echt zien,ik onderhoud voor een kennis een 78er 2.0S Berlinetta,het blijven erg mooie auto's!

Voel me beledigd :cry zo zag mijne er vroeger uit king:

18053824_6_78jh.jpeg

:hmmz Vind hem zo verbetering

586684085_6_xJOe.jpeg

Al had de mijne geen luxe uitvoering chrome randen en maar een enkele spiegel... als het een oude b1 was had ik hem misschien origineel gelaten maar het was van mij maar een simpel 1.9n standaard uitvoering :angel

Tis zeker een mooie Manta maar blijf erbij dat een GSI ombouwtje hem goed zou doen :angel

Er rijden al genoegn GSI's rond. Ik wil 'm laag en breed hebben. Zodra de vakantie voorbij is ga ik mijn nieuwe set wielen op laten knappen en dan is 'ie bijna af.

Wat dat betreft ben ik wel van orginaliteit :thumbup

Engelman spiegels, recaro's en de velgen zijn niet origineel :angel

Daarbij heeft de laatste b1 dubbele koplampen en dubbele sleuf :shock:

Dus origneel wordt ie dan niet :P

Die velgen staan helemaal geweldig onder de Manta, wat is dat een prachtige auto geworden.

Ik zou hem ook niet verder verlagen, dit is helemaal perfect zo als die nu staat. Hij staat nu echt super mooi recht en perfect op de goede hoogte..

Die Rekord mag er ook best zijn hoor :thumb

Zo er is weer een beetje nieuws. De Manta staat al sinds 1 december gestald. In de tussentijd heb ik wel een andere gekocht; een Opel Rekord E2 Berlina. Een heerlijke auto, ook een paar dingen aan veranderd aangezien het wel een projectauto was. Zo staat 'ie er nu bij:

DSC_0340.jpg

Maargoed de Rekord moet nu weer ruimte maken dus die staat te koop. Ik kan niet wachten tot de Manta er weer uit komt, over 2 weken waarschijnlijk. Zo heb ik 'm achtergelaten:

IMAG0487.jpg

Plannen voor dit jaar:

Recaro-interieur inbouwen

Verder verlagen

Uitlaatspuitstuk intapen

Leuk setje velgen.

Maar ik denk vooral rijden binnenkort, haha.

Manta is gister ontwaakt :P geweldig om er weer mee te rijden. Heb elke kilometer met een glimlach afgelegd, nu eerst rustig inrijden en dan binnenkort weer gassen. Rekord is inderdaad verkocht.

Heb ook een set -60 Apex veren gekocht en ik zit toch te twijfelen of ik de 7J ATS'en zelf ga gebruiken ipv verkopen, ik heb ze gepast en ze staan wel erg vet. Daarbij wil ik dit jaar weer wat spuitwerk laten verrichten aan de voorkant ivm beginnende roest. En ik ga op zoek naar korte Koni's voor de verlaging.

Bedankt voor de complimenten! :thumbup

Afgelopen week heb ik de Rekord voorzien van een audio-upgrade. Ik had al een set old skool hoedenplank speakers en heb daaromheen nog wat meer gemaakt.

Eerst de radio uit de Manta erin gezet aangezien de Manta binnenkort toch op stal gaat. Daarbij heb ik een versterker, subwoofer en een setje tweeters gekocht voor in de Rekord.

Pioneer subwoofer, 10":

IMAG0381.jpg

Gekocht icm versterker, subwoofer is 350w RMS en gaat best hard, basscontroller komt er deze week in. Kabels en zekering had ik gelukkig nog, kist zat erbij.

De tweeters moest ik eerst bewerken aangezien de originele behuizing niet mooi was. Toen ben ik zelf aan het klussen geweest om mooie tweeterbehuizingen te maken voor op het dashboard, best creatief al zeg ik het zelf:

DSC_0672.jpg

De losse tweeter.

DSC_0673.jpg

En dit wordt de tweeterbehuizing; een deo-bus.

DSC_0674.jpg

DSC_0675.jpg

En dat ziet er zo uit als het bijgewerkt is.

DSC_0676.jpg

IMAG0398.jpg

Onderkant goed gesoldeerd en stevig vastgemaakt met isolatie en lijm.

IMAG0399.jpg

En zo zagen ze eruit toen ze klaar waren.

Tevens met de wielen van de Rekord bezig geweest, ik heb ze laten balanceren en meteen goed schoongemaakt.

Zo waren ze:

IMAG0393.jpg

IMAG0394.jpg

De Rekord op de tijdelijke wielen.

IMAG0395.jpg

Velgen weer mooi schoon.

IMAG0396.jpg

Reservewiel ook schoongemaakt (volgens mij nog met de originele band?)

Zo Manta is weer gestald:

IMAG0411.jpg

Wielen wisselen

IMAG0412.jpg

En zo gaat 'ie in slaap. Nu mag de Rekord het alleen doen tot ik die weer verkoop.

Binnenkort ff terug om de wielen te poetsen en nu plannen maken voor de restauratie van de Manta!

Hij is zeker niet slecht, daarom wil ik er ook mee aan de gang, dan wordt 'ie nog beter! Maargoed, er gaat op korte termijn nog niks gebeuren.

IMAG0498.jpg

Eindelijk korte Koni's geregeld, de Apex -60 veren had ik al. Ik hoop snel de Manta iets te verlagen.

En als het te laag is? Dan zet ik het huidige spul er weer onder. Ik wil het in ieder geval proberen.

Terug
Naar boven