• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

stil vallen kadettE c1.4NZ

@Aapje wrote:Maareh wim-v6, die toerentalgever of 'pulsenwiel' die jij noemt, welk stukje elektra meet dat 'pulsenwiel'? Een 'hallgevertje' toch? En dan heb je 't toch over een bosch of delco verdelerhuis?

Maar weet niet of de TS naar Arnhem durft te rijden ermee, ik heb nog een complete C14NZ liggen in onderdelen, kan zo effekes die delen die we vermoeden omwisselen :)

Bedankt voor je aanbod, maar gezien hij nu niet echt heel betrouwbaar is durf ik het niet aan om even naar Arnhem te rijden.

Vandaag vanuit mijn nachtdienst de auto even mij mijn garage neergezet en naar laten kijken. altijd leuk, kom je aan niets aan de hand, tot 4 keer toe gewoon aanslaan en rijden.

Maandag ga ik samen met mijn monteur aan de slag gezien sleuten op straat as maandag niet echt heel lekker zou is gezien de huidige weersvoorspelling.

ik heb inmiddels een nieuwe bobine, brandstof relais en ontstekingsmodule in huis. nu maar hopen dat de vrouw as dinsdag gewoon naar haar werk kan rijden.

ik wil iedereen ven bedanken voor het meedenken :thumb :wors

jullie horen van me.

Grt gerard

Ik zeg.... ontstekingsmodule .

Een ontstekingsmodule stopt er niet altijd meteen mee , die kan ook nog even door blijven sputteren . En ook nieuwe modules doen dat soms , dus als het probleem blijft ,omruilen voor een andere module.

Mijn Kadett (1.3 NB S6 1987 ) viel echt op elke invoegstrook stil of midden op de snelweg .

Dan trok ik , als ie eenmaal stil stond 1 voor 1 de bougiekabels er af en deden ze er weer op ..... en dan startte hij weer ...bizar genoeg.

Dus ik denk dat die auto het dinsdag weer prima gaat doen :thumb

Klopt helemaal.

Mn module van mn E haperde ook waardoor hij op de gekste momenten niet wou starten.

Toen ik 2 minuten nadat ik de E had gebruikt weer wilde starten toen wist ik het: ontstekingsmodule.

Die dus vervangen en sindsdien GEEN last meer gehad :thumb

Rik :)

@KadAstra-EF wrote:@kleinegee wrote:Hallo kadett experts,

Ik heb even een vraagje. Ik ben in het bezit van een opel kadett e c1.4NZ met het volgende probleem. De auto valt regelmatig uit het niets stil. Als ik de auto na het stilvallen wil starten doet hij niets de motor draait wel rond maar wil niet aanslaan. Als ik echter terug kom ik na 30 min wil hij wel weer starten. De bobine is 2 jaar geleden vervangen samen met de bogies. Het is overigens niet altijd soms rijd hij zonder problemen. Zelf heb ik het idee dat het de brandstofpomp relais is of zoals ik op het forum heb gelezen de toerentalgever. Maar voordat ik de toerentalgever ga bestellen wil ik eerst de relais vervangen. Maar heb geen idee waar deze zich bevind. En stel dat het de toerental gever is valt hij dan ook gewoon stil zonder hortte of stoten of heb je dan het zelfde effect als het niet intrappen van de koppeling.

Alvast bedankt.

Gerard

Vervang je ontstekingsmodule maar,

Die zit in de verdelerkap.

Zal straks even foto's posten :)

Ga eerst eten :afro

Rik :)

Zit NIET in de verdelerkap bij de C14NZ, maar onder de bobine.

Zo vandaag lekerbezig geweest we hebben de bobine, brandstofpomp relais en ontstekingsmodule vervangen.

Hierna nog even op de brug gezet om de olie te vervangen en gelijk even het olie filter en brandstof filter gedaan.

Het was staren en rijden, nu maar hopen dat hij ook wegblijft. Gezien hij het niet altijd deed.

Fingers x

Ik wil juliie even bedanken voor het medenken

Grt gerard

Terug
Naar boven