• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stilvallende astra f

Kan zoals al eerder aangegeven, alleen met een Scope, of door vervangen door GOEDE occasie of leen exemplaar

Willem

Dank voor je reactie Jurgen !

Ik houd het ff in de gaten, mocht het probleem zich voor blijven doen zal ik ook de brandstofpomp maar eens vervangen kan me niet voorstellen dat deze erg duur zal zijn namelijk.

Is er bij jou wel al eens een lampje voor de brandstof gaan branden btw? Ik vraag me namelijk nog steeds af of ik eigenlijk wel een lampje hiervoor heb en een handleiding van de wagen heb

ik helaas ook niet :hmmz

Grt. Maxxb

Zo wederom maar weer eens een update. Ik heb inmiddels de hall gever toch maar eens vervangen door een nieuw exemplaar om zeker te zijn dat het hier niet aan zal liggen.

Helaas viel de astra de afgelopen week toch weer een paar maal uit. Na eens wat te jutteren aan de kabels onder de kap kwam ik tot de ontdekking dat een stekkertje bij de bobine niet goed in het plastic deel geklikt zat en heb dit ook maar even gefixt er min of meer van uit gaande dat hiermee alles wel opgelost zou zijn.

Toch viel ik vandaag weer eens stil met de astra, veel benzine zat er niet meer in maar het benzine lampje brandde echter nog niet. De meter stond hierbij wel in het rood,nu heb ik eens even rondgekeken op het forum en internet maar her en der lees ik dat sommige astra's geen lampje hebben voor de benzine.

Zou het kunnen zijn dat dit stilvallen van vandaag slechts een verhaal van benzine ver op is en dat er simpelweg geen lampje inzit ??

Ik was er zelf eigenlijk van uitgegaan gewoon door te kunnen rijden tot het lampje zou gaan branden.....

Beste Maxxb,

Heb zo iets deregelijk ook gehad mijn mijn astra F, het bleek toen mijn brandstof pomp te zijn die af en toe gewoon niet meer mee wilde werken. Had toen precies te dezelfde problemen. Ding vervangen en probleem verholpen.

Groetjes,

Jurgen

ik heb er ook geen lampje inzitten.

ik rijd soms ook echt op risico om het zo te noemen.

dus denk dat het stilvallen bij jou wat je dacht dat door de benzine kon ko0men niet het geval is.

ik weet dat het niet goed is wat ik doe, maar mijn metertje komt soms niet eens een milimeter meer omhoog, en dan rij ik maar eens naar de pomp toe.

nooit geen rare dingen door meegemaakt.

momenteel ligt hij ook helemaal onderin en komt eigenlijk niet tot nauwlijks omhoog, niet zichtbaar meer, en nog rij ik door alsof ik geen verstand van heb waar dat metertje voor is.

dus dat kun je uitsluiten.

bij mij gaat het trouwens ook om een c1.4nz net als jou.

ik neem dan ook haast aan dat jij een dash hebt zonder toerenteller, dus kan is groot dat je geen lampje hebt.

weet trouwens niet als dit jou kan helpen met jou probleem, maar kijk eens als die luchtbuis vanaf cabareteur of zo naar je luchtfilter niet lek is, was bij mij aardig gescheurd en liep slecht, plakband er om heen (aangezien die dingen op de sloop ook vaak vol scheuren zit) en rijd stukken beter.

al denk ik niet dat dat met jou probleem te maken heeft

@maxxb wrote:Dank voor je reactie Jurgen !

Ik houd het ff in de gaten, mocht het probleem zich voor blijven doen zal ik ook de brandstofpomp maar eens vervangen kan me niet voorstellen dat deze erg duur zal zijn namelijk.

Is er bij jou wel al eens een lampje voor de brandstof gaan branden btw? Ik vraag me namelijk nog steeds af of ik eigenlijk wel een lampje hiervoor heb en een handleiding van de wagen heb

ik helaas ook niet :hmmz

Grt. Maxxb

Dit is afhankelijk van de uitvoering die je hebt zoals GL,GLS,CD,GSi enz.

Rik :)

Ten eerste dank voor de reacties, ik heb idd een dashboard zonder toerenteller en dus mogelijk geen lampje.

Voor alle zekerheid had ik toch maar getankt om zeker te zijn dat het hier niet aan zou liggen. Helaas is de astra

in de afgelopen dagen meerdere malen stilgevallen en is het probleem dus nog niet opgelost.

Wel heb ik gekeken of er een vonk aanwezig is bij het stilvallen en deze ontbreekt, verder heb ik wel spanning op de brandstofpomp. Iemand enig idee waar het in zou kunnen zitten?

ernstig schokken bij (veel) gas geven en stilvallen bij het stoplicht kan ook je stappenmotor zijn die vervuild is.

Deze kun je proberen schoon te maken met remmenreiniger en wd40.

Het is een ontsteking met verdeelkap, verder schokken bij veel gas doet ie niet. Rij best vaak vol gas (echt snel kun je m natuurlijk niet noemen :thumb ) maar

heb dan nooit problemen met "schokkerig rijden".

Het stilvallen bij een stoplicht is me wel al een aantal malen overkomen maar de laatste keer viel ik zelfs stil toen ik de straat uit reed dus het stilvallen

gebeurt echt volledig onvoorspelbaar :wtf

Heb na aanschaf (oktober 2011) enkele maanden dezelfde problemen gehad (uitvallen van de motor tijdens het rijden en soms voor het stoplicht) met de astra F 1.6 tailgate. Bij mij is het probleem verdwenen, nadat ik de olie had bijgevuld en iets minder zuinig ging rijden. Reed voorheen altijd rond de 1500-2000 toeren. Maar een vriend van me adviseerde met meer toeren te rijden, is niks voor niks een sportief model :D Rij tegenwoordig rond de 2000-3000 toeren en heb sindsdien geen last meer van uitvallende motor gehad.

Ik zat zelf aan de ontstekingsmodule te denken maar dat schokken kan ik niet verklaren.

Dus weet ik niet zeker of dit het is.

Stappenmotor mischien ?

Rik :)

Even dat het duidelijk is, schokken doet de auto niet hoor!

Enig probleem is dat ie op willekeurige momenten stil valt. Stappenmotor is om stationair toerental bij te regelen volgens mij !?

Maar het uitvallen gebeurd ook vaak genoeg gewoon onder het rijden dus zou denken dat het niet zo gauw hieraan ligt.

Zelf zat ik eerder aan de bobine te denken maar wat ik hier op het forum lees is dat deze er meestal mee stopt als deze warm is

en dus niet al als ik de straat uit rijdt of redeneer ik nu verkeerd??

als het de bobine is dan klinkt ie als een tractor.

maak eerst de stappenmotor maar eens schoon. is een klusje van niks en zo gebeurt. kun je dat uitsluiten als het karweitje klaar is.

heb je er een openluchtfilter op?

@ rik: De ontstekingsmodule heb ik een tijdje gelden al verwisseld voor een exemplaar van sloop, verwacht dan ook

niet dat hier het probleem in zit.

@ oenatje: had een eindje terug ook al aangegeven dat bij het stilvallen er ook geen vonk meer aanwezig is, niet dat ik

de stappenmotor niet schoon wil maken maar het lijkt me sterk dat deze bepalend is voor het al dan niet geven van een vonk :afro

Overigens is de auto geheel origineel enigste wat mist is de eind demper, deze was lek en daar zit nu een pijp voor

in de plaats om hem door de apk te krijgen :thumbup

als je niks doet kom je nergens achter.

tuurlijk is er geen vonk als de auto uitvalt. zou stom zijn als ie uitvalt en hij blijft doorvonken, of bedoel je iets anders

maak dat ding nou maar schoon, anders heeft dit topic strax 20 pagina's en is het probleem er nog steeds

stappenmotor is alleen voor staionaar draaien

als je rijd staat je gasklep los en krijgt hij daar langs lucht

dus stappenmotor schoonmaken heeft geen zin

Terug
Naar boven