• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stilvallende astra f

Wat ik aan wil geven met ontbreken van een vonk is: op het moment dat de auto is stilgevallen de auto niet meer aan wil omdat er geen vonk is.

Heb namelijk een bougie kabel los getrokken en een losse bougie erin gedaan en geprobeerd te starten, dan heb ik dus geen vonk.

Daarom lijkt het me sterk dat het in de stappenmotor zit :thumb

Het niet aanslaan is meestal na het roken van een sigaretje weer opgelost dan doet ie het meestal namelijk gewoon weer :swear

Beste mede opel rijders, gisteren heb ik na lange tijd maar weer eens besloten wat aan mijn astra te doen. Heb hem eigenlijk de laatste maanden enkel voor boodschappen in de buurt gebruikt en vond het zodoende eigenlijk wel prima. Het stilvallen doet hij dus helaas nog wel :(

Ik heb gisteren de gehele kabelboom van motor management los gehaald uit de tape gehaald en gecontroleerd op breuken en of beschadigingen, zowel door te kijken maar ook door alles door te meten met de multimeter. Maar alles was hier ok. Na een stukje rijden bleek de motor nog steeds willekeurig uit vallen, dus hierop de computer maar eens gewisseld stukje rijden maar ook helaas het probleem was niet opgelost. Vervolgens verder kijken en hierop de vacuum sensor (die op het spruitstuk zit) gewisseld en nog eens geprobeerd. Gisteren geen enkel probleem dus vandaag stukje rijden en ja hoor weer stil vallen. Hierna maar eens gaan kijken of er ergens valse lucht naar binnen kon met remmen reiniger maar geen lek kunnen ontdekken. Dus toen het gasklephuis eens losgehaald schoongemaakt maar niks kunnen vinden :swear

Afgelopen jaar had ik met de apk ook nog wat zaken vervangen zoals bobine vonkversterker en hall gever had ik daarvoor al gedaan.

Heeft er iemand een idee wat ik over het hoofd gezien zou kunnen hebben????

De ontstekingsvinger (ronddraaiende deel in je verdelerkap)? Ik stond gisteren stil langs de weg, ineens viel de motor gewoon uit. ANWB gebeld, en wat bleek? De weerstand in de ontstekingsvinger was kapot gegaan, en de ontstekingsvinger was half gesmolten. Misschien is dat bij jou ook aan de hand. Het feit dat je een nieuwe ontsteking van de sloop hebt gehaald zegt niets, die van mij komt ook van de sloop, en zit er pas 9 maanden op. Desondanks is ie toch stuk gegaan.

Dank voor je reactie Christiaan :thumbup

Ik was het vergeten te vermelden maar de ontstekingsvinger heb ik afgelopen dinsdag ook vervangen, deze was toevallig precies als bij jou half weggesmolten in het midden.

Gelukkig had ik nog een goede liggen maar helaas, ook hier lag het dus niet aan...

ook al nieuwe bougies plus kabels geprobeerd?

je zegt dat wanneer ie uit valt hij ook niet vonkt, dus denk toch dat je het richting je ontsteking moet gaan zoeken.

merk je ook verschil als het vochtig weer is of droog weer?

als het vochtig is dat ie wat slechter start of zo?

Hallo allemaal,

Heb vandaag na lange tijd weer eens wat gedaan aan mij astra; ik gebruik 'm niet echt veel vandaar...

Ik heb dus mijn bougie's afgelopen zomer eens gewisseld, en heb zonder probelemen naar spa francochamps kunnen rijden en terug jajaja....

Helaas begon het gezeik een week of twee later weer.

Heb er toen lange tijd niks meer aangedaan en vandaag de moed verzameld om toch nog eens te kijken, heb vandaag het dashboard er uit gehaald omdat ik toch het vermoeden had dat er in de kabelboom van of het contactslot zelf iets niet goed zat. Maar helaas heb ik niks kunnen ontdekken en stilvallen doet 'ie nog steeds.

Misschien zijn er nog mensen met suggesties?

Wederom weer eens een update :agent

Na veel kutten was ik het eigenlijk redelijk beu en ik kon toevallig een c12nz blokje krijgen compleet met kabelboom en computer.

Heb deze er in gezet maar helaas zonder resultaat de auto blijft soms op willekeurige momenten stilvallen.

Om problemen met de brandstof toevoer uit te sluiten heb ik zelf maar eens een tankje in elkaar gelast en leidingen gelegd zodat ik niets meer met de originele leidingen van doen heb.

Ook heb ik binnen in de auto een schakelaar gemaakt om computer, ontsteking en brandstofpomp in en uit te kunnen schakelen. Het enigste wat ik met het contact nu nog doe is de startmotor bedienen.

Maaaaar helaas de auto blijft op willekeurige momenten stilvallen, misschien heeft hier iemand nog ideen ?

Controleer je massakabels maar eens

die van je accu naar chassis loopt

evt een extra massakabel van accu naar blok

en een tussen dynamo en blok

zag je gebroken koppelingskabel er een beetje verfikt uit?

Terug
Naar boven