• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stoelen van Astra F in een Tigra?

GooneyBird

Post weleens wat
Vraagje; mijn vriendin heeft een Tigra A met nu nog de standaard stoelen. Ik heb daar laatst een setje kuipstoelen van hier overgenomen om erin te zetten, maar voor mij (1.87m) zitten ze op de standaard frames echt veel te hoog. Ik kijk enorm tegen de dakrand aan.

Nu wil zij nog steeds andere stoelen erin, het liefst iets sportievers, en ik vroeg mij af of stoelen van een Astra F (GSi?) erin zouden passen, aangezien daar wel het een en ander aan mooi originele sportstoeltjes te vinden is. Nou snap ik dat alles op maat te maken is, maar het liefst pak ik de stoelen er uit, en zet ik zo 1-2-3 de frames over en werken/passen ze. Dus zonder fabriceren/lassen, zodat bij verkoop het eventueel allemaal weer terug te bouwen is, en de hoogteverstelling en de lade onder de passagiersstoel ook blijft werken.

Het frame stond helemaal naar beneden met de kuipjes, en nog zat ik veel te hoog. De monteer-punten van het frame voor de originele stoelen zitten namelijk IN de stoelen, dwz, de stoelen staan over het frame. De kuipjes stonden er OP, met de monteerpunten onderop de stoel. Ik kon de monteerpunten niet verplaatsen, aangezien de kuipjes onderop een metalen plaat hadden.

Met de gewone stoelen pas ik overigens perfect in de Tigra. Er zijn maar weinig auto's waar ik niet in pas door m'n lengte. (Grappig genoeg; de passagiersstoel van een Ferrari 355 pas ik niet in. Ex-collega had er 1 en ik kreeg mezelf niet tussen stoel en dashboard gewurmd)

Het lijkt mij ook dat het moet passen, maar voor de zekerheid vraag ik het maar even.

Het frame stond helemaal naar beneden met de kuipjes, en nog zat ik veel te hoog. De monteer-punten van het frame voor de originele stoelen zitten namelijk IN de stoelen, dwz, de stoelen staan over het frame. De kuipjes stonden er OP, met de monteerpunten onderop de stoel. Ik kon de monteerpunten niet verplaatsen, aangezien de kuipjes onderop een metalen plaat hadden.

Met de gewone stoelen pas ik overigens perfect in de Tigra. Er zijn maar weinig auto's waar ik niet in pas door m'n lengte. (Grappig genoeg; de passagiersstoel van een Ferrari 355 pas ik niet in. Ex-collega had er 1 en ik kreeg mezelf niet tussen stoel en dashboard gewurmd)

Het lijkt mij ook dat het moet passen, maar voor de zekerheid vraag ik het maar even.

En Corsa-stoelen passen natuurlijk in 1 keer. Hmmmm... :hmmz

Zit er eigenlijk nog wezenlijk verschil in de stoelen pre-facelift (dus met open hoofdsteunen) en after-facelift (met dichte hoofdsteunen zoals Astra G)? Ik zie er namelijk wel aardig wat aangeboden worden oude stijl, maar nieuwe stijl niet zo heel veel.

En Corsa-stoelen passen natuurlijk in 1 keer. Hmmmm... :hmmz

Zit er eigenlijk nog wezenlijk verschil in de stoelen pre-facelift (dus met open hoofdsteunen) en after-facelift (met dichte hoofdsteunen zoals Astra G)? Ik zie er namelijk wel aardig wat aangeboden worden oude stijl, maar nieuwe stijl niet zo heel veel.

Terug
Naar boven