• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stoelen verlagen corsa B

joop1970

Woont hier bijna
Ik vroeg me pas af of het mogelijk is de stoelen in een corsa b te verlagen. Eventueel dmv een frame uit een andere opel. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik heb een schuifdakje en zit redelijk rechtop. Helaas komt mn hoofd vaak tegen het dak aan, ook van de passagier.

Ik had ook een verlaagd stoelframe in mijn corsa.

In principe kun je hem verlagen door hem basic te maken. Dus hoogteverstelling eraf en schuifmechanisme weg. Dan kun je gewoon een vierkant frame maken en die op je bodem schroeven.

Alleen is die dan dus niet schuifbaar of in hoogte verstelbaar. (de reden dat ik vorige week een nieuw frame heb gemaakt voor de kuipstoelen die wel verschuifbaar is. Hij ligt nu alleen wel weer 3á4 cm hoger.. )

Of niet zo ver rechtop zitten :vertag

als je met gestrekte arm bovenkant stuur afstelt moet je wel heeel lang zijn wil je het dak raken :jerry

Verschuiven zou wel handig zijn, hoogteverstelling mag er van mij vanaf, staat toch altijd op de laagste stand.

Pest is dat in een corsa zonder dakraam ik nergens last van heb.

Dan zit je gewoon te recht overeind. Kortom: je rijdt als een oud wijf. :P

Ik kan in mijne, met dakraam, prima een maat van me vervoeren die 2meter is.

En dan zittie dus in de bijrijders stoel die geen hoogte stelling heeft...

En nee, hij zit dan normaal in de stoel, niet achterover gedraaid oid.

Dat zou best kunnen :p Ik lig nooit in auto's

Reed pas even in een 106 gti en die stoelen zitten ook wat lager bij de grond, geeft een wat leuker snelheidsgevoel.

106 al een inmekaar gezien:P

zijn wel leuke dingen ja.

je stoel kan je verlagen.

en snap wat je bedoelt. in de zwarte ex gsi had ik dit probleem ook.

kwam met mijn haar tegen het dakje aan.

iedereen wel even goed opletten, we praten hierbij over het orginele opel schuif en kantel dakje.

deze hebben een verlaagd plafond in de auto.

Rug leuning lekker naar achteren draaien... Ik hou niet van recht opzitten, ik ben 1.85 als ik hem echt rechtop zou zetten kom ik ook met me haren tegen het plafon aan.

Plus ik heb wat meer pravacie, zit ik lekker achter de deuren stylen verstopt :agent

Terug
Naar boven