• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stoelverwarming.

@ronald100 wrote:Die van mij is ook uit 2009 en bij mij word de rug verwarming niet vergoed. Wel de zitting want deze was al vervangen maar na 1 jaar alweer kapot.

Heb je een bevestiging van Opel dat dit kosteloos is want dan zou ik hier graag een kopie van willen.

Misschien kan ik hem dan toch vergoed krijgen.

Vandaag de offerte gekregen. €229,29 voor de bestuurdersstoel. Hoop geld voor een paar warme billen.

Vandaag de offerte gekregen. €229,29 voor de bestuurdersstoel. Hoop geld voor een paar warme billen.[/quote]

:cry

Bij mij word nu alleen de zetel en niet de rug vergoed. Maar volgens de dealer werkt de zetelverwarming niet als de rug ook kapot is. De matten zijn geschakeld volgens hun. Wie weet hier een oplossing voor want 300 euro voor de rugmat vind ik wel erg veel geld en als de zetel werkt vind ik het al voldoende.

De mat zal niet zo duur zijn. De stoel moet toch open om de zitting mat te kunnen vervangen. Als je dan zelf de rug mat betaald dan valt het misschien nog mee.

Wat het waarschijnlijk zo kostbaar maakt is dat het arbeidsintensief is.

Ze vertelde mij dat ze voor beide stoelen 4 uur nodig hebben (als je dat mag geloven dan).

@calibra-power wrote:De mat zal niet zo duur zijn.

Vond ik toch tegenvallen. Het gaat in mijn geval wel over een omega maar toch .....

90 euro voor de rugmat

45 euro voor de mat in de zijdelingse steun. (x 2)

75 euro voor de zitting.

Als je alles vervangt ben je toch een eind weg.

Ik heb toen mijn rugmat zelf vervangen. Is gemakkelijk te doen als je een beetje handig bent en niet te overhaast te werk gaat.

zo'n stoel uit elkaar halen is idd veel werk, heb er al paar uit elkaar gehad voor de stoelverwarmings matten

de stoel demonteren is eigenlijk zo moeilijk niet .

als je een klein beetje technisch aangelegd zijt en gezond verstand gebruikt lukt iedereen dat wel .

en als iemand zich er toch wil aan wage kan gerust een korte beschrijving geven hoe het wel moet .

heb er al heel veel los gedaan in garantie . ik doe er iets meer als een uur over inclusief die ruimte waar de stoel staat te stofzuigen omdat de klant daar moeilijk geraakt met de de stoel in de auto

^altijd goed om te weten Nico.

Ik denk als jij een beschrijving geeft hoe dit gedaan dient te worden jij een hoop mensen een warm gevoel geeft :D

van de middag zal ik een korte beschrijving doen . van een algemene stoel .

wie een agr sport stoel heeft zal wel een beetje meer werk hebben .

moest ik er nog eentje los doen dan zal ik de foto's posten . hoe ik het doe .

hey beetje later als beloofd maar via gsm lukt het mij niet goed .

zoals beloofd dus een korte beschrijving hoe ik de stoel uit het hoofd los doe.

koppel de batterij los . "altijd doen met dingen met airbag of gordelspanner's .

schuif de stekker los onderaan aachteraan van de stoel terhoogte van de vloermat . kleur zwart los schuiven langs bestuurderszeide naar de middenconsole toe .

schroef de2 inbuis bouten uit de stoel ik denk dat het T45-50 is

draai gordelspanner los t40

ik duw dan meestal het stuur zo diep en hoog mogelijk

rug leuning ook voldoende plat leggen .

dan vraag ik een tweede persoon om de zware stoel uit te helpen heffen . wegens zwaar en snel beschadiging te maken op deurdrempel of midden console .

leg de stoel nu op een zuiver deken /doek .

dan beginen we met demonteren van de zeikant .

hier moet beetje letten welke dingen op jou stoel zitten .

kantelfunctie onder de knieen los maken . " dekseltje los wippen met iets fijn . hier is een kleine uitsparing voor voor zien . hierachter zit een torxc bout t25-30 .

draai de torcx bout t20-25 achteraan uit de zeikan van de stoel ook hier zit een heel klein dekseltje voor schat ongeveer 1-1.5cm groot . heel voorzichtig doen want dit breekt erg snel .

als je nu de binnenzeide gaat bezien van je plastieke zeikant stoel zie je 1 klemmetje dit losmaken . en normaal met wat kantel schuifwerk omhoog komt die vrijgoed los .

draai nu de metalen beugel los zit normaal vast met 2 boutjes t20-25.

keer de stoel om hier onder ga je een aantal zwarte klemmen zien die aan het metaalwerk zitten van je zitvlakstoel . maak deze voorzichtiglos .

als ook zie je op de zeikant een groot gedeelte wat over de metalen rand klemt van de bekleding zitvlak .

haal stekker stoelzitvlak verwarming los

normaal moet alles dan los komen . stoel keren en lichtjes heffen en trekken en je hebt het zitvlak compleet vast

de sport agr stoel moet je nog 4 extra sleutel 10 boutjes lossen .

als je de bekleding vast hebt moet je eigenlijk voorzichtig. dekleding losmaken normaal zitten hier metalen ringetjes die je best overknipt .

ik begin meestal achterkant van het zit vlak zo links en rechts en dan vooraan .

bij voorzichtig trekwerk maak je geen beschadigingen

nu zou je eigenlijk aallen het mouche zitvlak stuk over hebben met hier op de klevende verwarmingsmat . deze moet je eigenlijk er gewoon af trekken niet zo een leuke job want je neemt altijd een klein deeltjes mouche weg .

demonteren doe je in omgekeerde volgorde . die metalen haakjes kan je niet terug gebruiken . je kan die op lossen met trekbandjes . op ggelet zie goed hoe je ze dan monteert ant anders steekt de afgeknipt zeide in je billen .

voor mense die nu niet durven . neem contact op met dealer en anders doe ik het wel voor je .

ik hoop dat ik iedereen een beetje kon helpen en heb uit het hoofd alles een beetje moete schrijven . maar normaal de grote lijnen staan er tussen . met de juiste sleutels .

voor de niet durvers help ik graag . binnenkort als ik er eentje los doe zal ik proberen foto's te maken .

Terug
Naar boven