• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stoelverwarming.

hallo iedereen zal binnen kort een foto reportage maken van stoel demontage .

mijn eigen agr stoel werkt ook niet meer dan kan ik het tegelijk doen daar op en kunnen jullie dit zelf ook zien .

Mijn stoel is ook weer gemaakt maar ik moest 185 euro betalen. Dit was eerst 300 maar na overleg met Opel Nederland was er een beetje coulance van Opel en mijn dealer. De zitting was geheel garantie maar de rug niet.

Ik begrijp niet helemaal waarom het bij jullie soms wel geheel vergoed word want volgens Opel Nederland doen ze dit niet. :swear

Maar ja. Ik heb weer warme billen en nu maar hopen dat deze matten het langer dan 1 jaar blijven doen.

hallo beste . opel heeft een heel deel insignia terug geroepen omdat probleem op te lossen onder garantie .

maar duidelijk gezien is er weinig veranderd aan het systeem . waar het uiteindeijk probleem zit weet ik zelf nog niet .

wat eigenlijk het probleem is iets wat vervangen wordt onder garantie geeft opel belgie geen nieuw onderdeel gratis op terug . het enigste wat opel bij ons voor stelt is de gewone tussen komst in uurloon .

zo werkt het bij ons hoe de andere het regelen heb ik geen idee van maar zo gaat het bij ons . volgens de regels . spijitig genoeg met soms ook boze klante . maar we kunnen ook niet in de eigen vingers gaan snijden .

de zou nog we een andere oplossing zijn maar die zou minder fair zijn . tegen over de klant het bij volgende onderhouden mee aanreken onder een andere noemer .

hey even van onder het stof halen . normaal als het lukt ga ik morgen een stoel uit mijn insignia draaien het gaat over een geventileerde agr stoel .

ga hier voor de stoelverwarming zit vlak vervangen en ga mijn best doen om een zo goed mogelijk beschrijving + foto's online te krijgen .

@nicocorsa wrote:hey even van onder het stof halen . normaal als het lukt ga ik morgen een stoel uit mijn insignia draaien het gaat over een geventileerde agr stoel .

ga hier voor de stoelverwarming zit vlak vervangen en ga mijn best doen om een zo goed mogelijk beschrijving + foto's online te krijgen .

Ben benieuwd naar je foto's en beschrijving.

Bij mij is de verwarming van de passagiersstoel defect.

Dus als het meevalt kan ik het zelf wel doen.

ik heb me deze middag op mijn gemak bezig gehouden met het vervangen en foto's maken van stoelverwarming zit vlak van een geventileerd agr sport stoel .

ben nu vol op bezig de 44 foto's te bekijken in fo in te voegen . en proberen morgen online te krijgen hopelijk is dit goed voor de mense die er zich willen aan wage hahahah . zal nog eens benadrukken respect voor de techniekers die dit voor hun job doen en mooie stelen achteraf leveren want het is echt geen simpel klusje

heb de foto's juist klaar met commentaar bij schrijven zet ze morge avond online .

ps wil hier bij wel vernoemen dat ik mijn best heb gedaan het zo goed mogelijk uit te leggen en materialen te beschrijven dit ik toen ter beschikking had .

mijn voertuig was toen ook vuil en na de stoel behandeling gereingd .

bij deze zal ik proberen zo goed mogelijk te omschrijven hoe ik een stoelverwarming zitvlak vervang .

demonteer de min klem van de batterij dit omdat we aan het veiligheid systeem gaan werken van de stoel "gordelspanner en airbag .

ik toon hier hoe ik mijn agr sport stoel demonteer de wagen is vuil maar dat doet er niet toe voor de job .

demonteer de gordel .

zet de stoel helemaal naar voor en verwijder volgende bouten .

hef de stoel op langs achter en schuif bevestiging uit de voorste geleiders . voorzichtig de cetrale stoel stekker zit hier onder .

best mettwee de stoel uit de wagen heffen

leg de stoel op zijn zeide dan gaan we deze kant demonteren .

na dit los gedaan te hebben komen we aan het deel verwijder paneel logisch denken en goed voelen dan komt dit vanzelf los .

verwijder nu paneeltje .

verwijderd gordel spanner opgelet zeer fragiel onderdeel .

verwijder metalen beugel voor makelijk werken

nu gaan we verder met het zitvlak demonteren

klik de zeikant en achterkant los van de stoelbekleding

na een beetje links rechts schuiven komt de bekleding van zelf los van het stoel frame opgelet met stoelventilatie .

stoel bekleding los

verwijder metalen haakjes dit zijn er een heleboel .

dit is het resultaat mouche met verwarming mat + onderaan ventilatie mat

de ventilatie mat

monteren nieuwe verwarmings mat

en nu volgende weg in tegen over gesteld weg doen en je stoel wordt terug compleet .

bij het vergrote van de foto' heb ik lijntje + uitleg bij geplaatst hoe juist en tip's ik hoop jullie zo goed mogelijk uitleg te geven . over hoe ik het doe . wie het nu zelf durft kan beginnen en anders doe ik het wel samen met jou .

ik probeer mijn kennis zo goed mogelijk te delen .

als ik snel na denk platte fijne schroevendraaier

torcx sleutels t10-15 20-25 30 40-45

knip tang .

snel gedacht dat je al aardig ver geraakt ik heb als je de foto's uit vergroot maar wist niet hoe ik dit op het forum doe staat er uitleg bij hoe het specifiek moet .

beetje logisch nadenken e denk de hulp van de foto's moet een handige hier wel in slagen .

voor de bevestiging van de bekleden bestaan er speciale haakjes maar niemand gaat die tang hebben wss . fijne koostof bandjes kan het ook mee de sluiting wel draaien anders prikt die in je billen .

zal binnenkort nog wat how to proberen doen op mijn eigen voertuig . met hulp van een mede lid . die ook openstaat voor techniek

als er sugesties zijn mag dat altijd .

Terug
Naar boven