• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

storing autoradio

Beste lezers,

De radio van mijn corsa B uit 98 stoort enorm, maar alleen wanneer de motor loopt..

Als de motor uitstaat doen de zenders het prima..

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen, ik wordt een beetje radeloos

Groetjes

Alle stekkers zijn aangesloten. Alleen de antenne versterker niet, maar zonder zou hij het tog ook goed moeten doen..?

Als de motor niet loopt doet hij het immers ook.

check de ontsteking systeem eens (bougie kabels)

en je kunt beter de ant. versterker wel aan sluiten, geeft velen malen betere ontvangst ;)

Wat kan ik aan het ontstekingsysteem doen?

En welke draad op de iso-stekker gaat naar de antenneversterker? Dan zal ik daar morgen eens naar kijken.

je kunt de bougie kabels even door meten (waarde weet ik zo even niet = google ;) )

op welke plek hij zit weet ik niet. bij ie was ie zwart-wit dus je kunt evt. kijken naar zo'n draad.

wat ik heb gedaan is bij de antenne de kabel doorgeknipt en een nieuwe aan gelegd en deze op de remote aangesloten.

maakt niks uit. er zijn radio's en die hebben 2 remotes, 1 voor antenne en een voor versterker. (ook zag ik wel een keer dat de stuur bediening aansluiting ook blauw was...)

zolang je maar niet over de ampère waardes gaat die de fabrikant van de radio aan geeft.

Terug
Naar boven