• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Storing bij bereik 4000 rpm

Goede morgen.

Ik ben Roy en sinds kort heb ik een vectra c gets.

Gisteren voor het eerst groot stuk gereden en bij het oprijden van de snel bij 4000rpm voelde ik een schok en daarna ging het motor lampje aan. Ook heb ik mijn dynamo stuk nu.

Zit dit met elkaar in verband of niet? Wie kan mij hiermee helpen!

Gr roy

Tank je Euro95 (E10) of Euro98? Verwacht dat de hoge druk pomp stuk is. Even uitlezen tijdens rijden dan weet je het vrij snel.

Ik tank euro 95 net als de vorige eigenaar.

Hoe kun je merken dan dat het de hoge druk komt is en waar vindt ik deze?

Heb helaas niet de spullen om uit te lezen

Heb gisteren nog geprobeerd wat hij doet bij 4000 rpm als hij in de vrij staat dan gebeurt er niets. Ga kijken of ik vandaag de dynamo eraf kan halen maar het weer zit niet echt mee.

Als het een Z22SE is is er niks aan de hand, als je euro95 tankt, rijd je een Z22YH motor en zit er de orignele pomp op dan gaat die geheid stuk door gebruik van E10. benzine.

Zie hier:

Maar de e10 hier is toch anders dan in Duitsland?

Tank meestal daar 95 en geen e 10.

Zal eens naar de motorcode kijken hij is van 2004

Waarschijnlijk zit er liks voor een continental brandstofpomp. Als dat het geval is ga er maar vanuit dat deze aan het stukraken is.

Beste vervangen voor een bosch plunjerpomp of een F5R pomp.

85ld80k9d7i6pars8wyhu5ci6b9vi7nv.jpg

Hallo Hansje17.

Zit idd een continentaal pomp op.

Welke adviseer jij waar krijg ik deze en wat kosten die?

De dynamo zit er weer op nu nog spannen van de multiriem en dan weer opbouwen

Ik heb hier;

een plunjerpomp besteld (dan mag je ook weer euro 95 tanken, daar zit hier in Nederland wel degelijk al een paar jaar tot 10 ethanol (e10) in, en werd ten strengste door Opel afgeraden om te tanken).

Terug
Naar boven