• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

storing boord computer

richard van baal

Post weinig
Volgens mijn boordcomp moet ik mijn olie en koelvloestof peil controleren.

Na inspectie van beide blijkt dat beide goed op peil staan.

Wellicht zijn dit defecte sensors ofzo?

Het kan altijd natuurlijk maar beide sensors stuk lijkt me sterk.

Ik geloof dat je voor die van het koelvloeistofpeil het volledige tankje moet vervangen.

Het kan altijd natuurlijk maar beide sensors stuk lijkt me sterk.

Ik geloof dat je voor die van het koelvloeistofpeil het volledige tankje moet vervangen.

Kan zijn dat beide sensoren toevallig samen kapot gaan.

Sensor koelvloeistof zul je idd het hele tankje moet vervangen.

Sensor motor olie peil. Onder in de carterpan zit een niveau sensor die kapot is.

DSC03396.jpg

DSC03397.jpg

Gr Jack

Kan zijn dat beide sensoren toevallig samen kapot gaan.

Sensor koelvloeistof zul je idd het hele tankje moet vervangen.

Sensor motor olie peil. Onder in de carterpan zit een niveau sensor die kapot is.

DSC03396.jpg

DSC03397.jpg

Gr Jack

Als het moeilijk te vinden is kun je dit eens doen. Kost niets, en kan zeer spectaculaire uitslag geven:

Heb je al eens een oscilloscoop bij je bougies gehouden om te zien of ontstekingspulsen goed (en aan elkaar gelijk) waren?

Ik heb eens een omega gehad waar de boordcomputer de meest wilde dingen deed, ten gevolge van elektrische storing (EMC), en die storing kwam uit een defecte ontstekingskabel.

Groeten Rinus

Als het moeilijk te vinden is kun je dit eens doen. Kost niets, en kan zeer spectaculaire uitslag geven:

Heb je al eens een oscilloscoop bij je bougies gehouden om te zien of ontstekingspulsen goed (en aan elkaar gelijk) waren?

Ik heb eens een omega gehad waar de boordcomputer de meest wilde dingen deed, ten gevolge van elektrische storing (EMC), en die storing kwam uit een defecte ontstekingskabel.

Groeten Rinus

Terug
Naar boven