• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

storing C16NZ

Hoi willem thnx voor de wijsheid. Ik ben al sinds dinsdag met de auto bezig.

Ik heb ondertussen vervangen:

Bougie kabels.

4 nieuwe bougie's

nieuwe verdelerkap.

ontstekingsmodule.

Waar kan ik trouwens de map sensor vinden en is die makkelijk te vervangen.

Want de ene keer wil de auto starten en dan slaat die ook direct weer af. Nu is het steeds dat je kunt starten tot je een ons weegt het lijkt dat die wil starten maar hij pakt niet door.

Ik heb al de brandstof getest. heb de brandstofslang los gekoppeld en zodra je op contact zet begint de brandstof al te stromen en als je start spuit die de brandstof uit de slang dus brandstoffilter lijkt me dan niet het probleem.

Ik zit echt met m,n handen in m,n haren want weet gewoon niet meer wat ik moet doen.

Enigste wat de hele auto doet is dat waneer die start het ook weer uitvalt. en loopt het door dat loopt die ook netjes stationair. Maar zodra de gaspedaal word aangeraakt valt gewoon de motor uit.

Ga morgen ook een nieuwe bobine plaatsen vandaag besteld was niet op voorraad.

Want bougie's hebben een zwakke blauwe vonk.

Maar mijn vraag waar zitten alle sensors. zoals krukassensor en MAP sensor. en wat kost zoiets?

Grtz henk.

Leg eens voor de gein een GOEDE startkabel vanaf de accu - naar het staal van de motor om de massa te controleren..

- MAP sensor hangt aan het schutbord, zit een stekker (3pins) en een vacuum slang aan.

- Lambda sonde zit in het uitlaat spruitstuk

- Toerental sensor: C16NZ: in ontstekings(verdeler) huis, X16SZ: bij krukas poelie

- Motortemp sensor motorregeling: achterop inlaat in 1e buis tegen schutbord (blauwe sensor)

Willem

De MAP sensor heb ik gevonden.

De toerental sensor in de onstekings ( verdelerhuis is dat makkelijk te vervangen.??

Ik denk zelf dat 1 van deze 2 dingen de oorzaak zal zijn als ik zo her en der op het internet de berichten er over lees.

Heb je misschien een tekening of een foto van de toerental zender hoe ik die moet vervangen?? Heb gister een complete ontstekingshuis van de sloperij gehaald.

Mvg henk

vandaag heb ik ook de mapsensor en de bobine vervangen maar ook deze bieden geen oplossing.

Nu zag ik vandaag dat m,n luchtfilter scheurtjes vertonen.

Maandag ga ik nog even de brandstofpompje doorblazen en meten.

En dan nog een vraagje. In de luchtfilterhuis zit een klepje onderin. die aan de linkerkant een gat kan dichten en aan de rechterkant een gat kan dichten. Nu staat het klepje in het midden is dat de bedoeling? hoort het klepje open te staan of hoort die 1 kant dicht te houden?

grtz muppet.

klepje hoort op een van de gaten te staan bij DRAAIENDE motor en vacuum aangesloten..

klepje pakt, of warme lucht van het uitlaatspruitstuk, of koude lucht van voor de auto..

willem

Ondertussen heb ik de auto naar de garage hier in het dorp gebracht.

Daar concludeerden ze de volgende gebreken:

gescheurde middendemper.

einddemper zit dicht door alle troep die is vrijgekomen ( zat er net 2 weken nieuw er onder )

ECR vervangen

vacuumpomp vervangen.

en nog een paar kleine dingetjes.

monteur vertelde me dat de vorige eigenaar dingen aan de auto had gedaan ( overbodige luxe ) wat niet hoorde waardoor de auto nooit heeft gelopen zoals die hoort te lopen.

Zijn woorden die ik moet geloven is dat ik ( vanavond dat de auto klaar is ) de auto niet meer terug herken in de vermogen die de auto dan heeft.

Ben dus benieuwd. Ik houd jullie op de hoogte.

Natuurlijk wim bedankt voor de diverse tips.

Grtz henk.

Edit:

D auto rijd super. zoals die nu loopt heeft die inderdaad nog niet gelopen zoals de monteur zei.

Heerlijk nu m,n auto klaar is.

Nu kan ik geld gaan wegleggen voor de leuke dingen aan de auto.

Te beginnen met Angel eyes koplampen en andere achterlichten.

Terug
Naar boven