• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Storing vectra c

Maurice89

Woont hier bijna
Wie weet wat deze storing betekend?

Of waar kan ik achter de codes komen wat ze betekenen?

f2k8.jpg

Hoor het graag.

Google is your friend (info komt overigens via google van het opelforum af)

B3055-00 Transponder Key Problem

P0335-29 Crankshaft Position Sensor "A" Circuit Open

P1614-50 Wrong Transponderkey

U2139-00 CAN-Bus No Communication with CIM (Steering Column Module)

B0575-05 Fuel Level Sensor Circuit Malfunction

U2141-71 Invalid Data from REC (Rear Electrical Centre)

Hmm ok bedankt zo snel had ik nog niet rond gekeken :angel

En Transponderkey is een of andere sleutel die niet word herkend tog

Start de auto met allebei de sleutels??

Deze fout zegt namelijk dat één van de sleutels die je gebruikt niet wordt herkent.

Zou me er niet druk om maken je zegt zelf dat allebei de sleutels goed werken dus misschien een keer voor gekomen dat de sleutel niet werd herkent en vandaar deze fout.

Komt wel vaker voor dat er een fout in staat die later nooit meer terug komt, dealer kan je ook niet meer vertellen.

Ja maar de foutmelding blijf ik zien als ik me auto op contact zet zeg maar zie je die storing zodra ik de auto start is het weg.

Kan ik deze niet resetten dan? of gewoon door rijden.

Voor de vroege vectra c is een modificatie voor de cim module. Waneer deze niet is gedaan krijgt men later vaak startproblemen. Wellicht heeft het daarmee temaken.

Hmmm ok.

Kan me niet herinneren dat het lampje eerst aan was maar dan maak ik me er wel niet meer druk over :thumb

Hopelijk blijft de auto starten haha.

Kunt met de opcom gewoon de foutcode resetten. Misschien eens een nieuwe batterij in je AB stoppen :hmmz Ik heb bij mijn 2004 overigens nog nooit een 'sleutellampje' zien branden. Niet voor mijn nav mod en niet na. Toen is er wel een nieuwe CIM ingegaan. Kunt ook met de opcom zien hoeveel sleutels er aangemeld zijn. Als ie daar gewoon nog staat is er volgens mij niks aan de hand.

MvG Jraaf

Bij mij blijft het storings lampje branden zolang die op contact staat zodra de motor loopt is het weg.

Zal de battery eens vernieuwen en de code eens proberen te resetten.

@jraaf wrote:Kunt met de opcom gewoon de foutcode resetten. Misschien eens een nieuwe batterij in je AB stoppen :hmmz Ik heb bij mijn 2004 overigens nog nooit een 'sleutellampje' zien branden. Niet voor mijn nav mod en niet na. Toen is er wel een nieuwe CIM ingegaan. Kunt ook met de opcom zien hoeveel sleutels er aangemeld zijn. Als ie daar gewoon nog staat is er volgens mij niks aan de hand.

MvG Jraaf

Had beide batterijen vervangen en het probleem is opgelost :thumb

Moest wel eerst de auto handmatig open maken en een keer op contact zetten want dan leest die de sleutel weer in en werkt de deurvergrendeling weer :thumbup

Terug
Naar boven