• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Storing x16xe motor

De storing P0130: o2 sensor circuitonderbreking.

Ik heb al overal lmm gelezen maar deze heb ik niet.

Wat zou nog meer de oorzaak kunnen zijn, want de lambda sensor zelf is het niet.

De storing blijft trugkomen en het mm lampje gaat iedere keer na enige tijd rijden weer aan.

Wie kan mij hiermee verder helpen.

Check de massa eens van de lambda sensor, of leg anders eens een extra massa en kijk of je probleem over is.

Weerstand in de massa gemeten tussen de min van de accu en de "bout" van de lambda sensor is 0,9 ohm,

De weerstand van de stekker naar de computer is 0,1 ohm dus daar zal t niet aan liggen.

Heb al een andere map sensor geprobeert maar dit is ook niet t probleem

Het is of de koelvloeistof sensor of je lamda sensor als hij zegt 02 geheid je lamda? Vervangen door imitatie met gesoldeerde stekker?

heb eens verder gemeten en het bleek dat 1 massakabel van de computer geen massa kreeg.

deze aan de massa gelegd en het lampje bleef uit, totdat ik de snelweg op ging.

op het moment dat de motor goed warm is ging op de snelweg de hele tijd het lampje even aan en dan weer uit.

nou meet ik overal op de carrosserie 15 ohm weerstand.

ik heb nu de aansluitingen van de kabel van de minpool naar de carrosserie schoongemaakt en hier zit geen weerstand meer op, maar toch meet ik nog steeds overal die 15 ohm???

Terug
Naar boven