• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

storingscode #73

monzaruba

Post weinig
op 18 maart hebben we een tropische regenbui gehad op Aruba...waarbij het eiland plaatselijk is ondergelopen...:cry

nu was ik onderweg met de Senator 24V, en die kon zoveel water niet aan...het water liep door de deuren naar binnen...en de motor hield er mee op...:cry

Volgende dag de auto opgehaald en zat er water in de LMM, ook het filter was nat geworden...dus de motor heeft water opgezogen ipv lucht...:o

Heb de LMM en de aan en afvoerslangen daarvan goed schoon gemaakt en een middag laten drogen in de zon...:thumbup

daarna starten en lopen...maar nu begint de motor zo nu en dan tegen te sputteren en krijg ik het motorstoringslampje op mijn dashboard...:o

gisteren uitgelezen...en blijkt het code 73 te zijn..."luchtstroom sensor lage spanning"

nu heb ik een 'airflow master cleaner' gekocht om alles nogmaals schoon te maken...maar hebben jullie ook nog tips...?:hmmz

tropische groet :afro

Jan

[rquote=1901623&tid=145299&author=beheraceeend]even de stekkertjes van de LMM loshalen en reinigen. best kans dat dat vol vocht zit.[/rquote]

thanx...:thumbup

heb ik gedaan inmiddels...zelfde resultaat...:thumbdown

als het water ook bij de ECU is geweest ook daar het zelfde herhalen. anders ergens een andere LMM proberen te vinden en daarmee testen. (misschien nog iemand met een 24v op het (toch niet) altijd zonnige eiland, dat je hem ff kan lenen)

zal die contactjes ook eens nakijken...:thumbup

en nee, het is de enige 24V (Opel) op het eiland...!

meestal is dat heel leuk, om uniek te zijn...maar niet altijd dus...:P

Die melding had hij er zelf ook al bij gezet. maar een andere oplossing is de boel doormeten. ik heb alleen niet de standaard meetwaarden liggen voor de 24v. enkel voor de 12v 3.0E. Weet iemand of de connector aansluiting en de weerstanden voor diagnostiek gelijk zijn?

Terug
Naar boven