• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

stotteren astra f

Hallo,

Na al een paar keer wat verkeerd geplaatst te hebben, hoop ik het nu eens goed te doen

Zoals eerder vermeld rij ik sinds oktober een astra f 16 8v van 97

Maar zo 3 weken terug begon de elende.

Niet willen starten. Na een paar keer vriendelijk verzoeken eindelijk reactie, maar met een flink portie tegenzin.

Het leek erop dat hij maar op 3 poten liep, dus nieuwe bougies erin. Niet veel verbetering.

Nieuwe bougie kabels dan maar, ook niks

Dan maar op de brug, nieuw benzinefilter, luchtfilter en olie ( ok die olie heeft niks met de brndstof tem maken, maar hij stond toch op de brug)

Het stotteren bij optrekken en niet lkkr stationair draaien bleven.

Na een inspectie door wat bekenden zeiden ze dat ik de bougiekabels verkeerd om had gezet. Hun begonnen met tellen vanaf het vliegwiel en ik vanaf de v snaa.

Hun de kabels omgedraaid en...... hij draaide een stuk beter.

Maar na een aantal dagen begon alles weer van voor af aan, en zonder voortekenen

Dan maar de computer laten uitlezen. Een hele waslijst. Alles gereset en weggereden

Nog niks, weer laten uitlezen en de klopsensor kapot kwam erop.

Ik een nieuwe besteld, gister erop gezet. Computer een nachtje van de accu en vanmorgen rijden.

Helaas, het ging even goed maar ben nu echt hopeloos.

Bij het starten vanmorgen draaide hij erg netjes maar Terneuzen nog niet uit en alweer dat vreselijk schokken bij optrekken vanaf 2000 toeren. Ook lijkt t vaak dat hij maar op 3 poten draaid voor een paar seconden. De oude klopsensor was roestig aan de kant waar hij tegen de motor hoort

Heb niet kunnen zien of dat op het blok ook was, zou dit nog storing kunnen geven, of is er iets groters aan de hand?

Koelvloeistof, motorolie blijven op pijl, motor blijft bij het rijden keurig op 90 graden.

Wie oh wie heeft er een tip.

Heb nu werkelijk geen idee meer.

Of is de enigste optie sloop

Bedankt alvast voor het lezen.

Gr. Fred

Terug
Naar boven