• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

stotteren <2000 tpm

.B4R7.

Post vaak
Hallo mede forummers,

K heb mijn corsa nu 1,5 jaartje en wat mijn corsa eigenlijk al sinds de aankoop een beetje heeft is dat hij onder de 2000 toeren nogal stottert/schokt. Zelfs met n stille voet is het met name in de eerste en tweede versnelling niet echt prettig rijden.

Maar nou komt het vreemde. Ik heb zelf de auto een grote beurt gegeven (in stappen) en toen ik de brandstoffilter had vervangen was alles ineens goed, en kon ik zelfs weer file rijden tussen de 1000 en 2000 toeren in de eerste versnelling en versnellen en vertragen was geen probleem. Maar het stotteren was na enkele dagen weer helemaal terug

2 weken geleden heb ik mijn oliefilter verangen en de olie ververst en daarmee de grote beurt afgemaakt. Ik stap in de auto en ga een rondje rijden en de auto rijdt weer precies zoals het hoort. Echter is het stotteren nu 2 weken later alweer helemaal terug. Dus het is 2 keer bij vervanging van verschillende onderdelen verdwenen en weer teruggekomen.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Gaat overigens om n pre-facelift corsa b x14xe (1997)

Verder heb ik gehoord dat het vrij normaal is dat een corsa in de eerste versnelling wat nerveus kan zijn maar juist omdat het wel weg is geweest ben ik benieuwd of iemand mij kan helpen.

Groetjes

Terug
Naar boven