• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stotteren Vec-C 1.9 cdti-120pk - Opgelost????

Ik ben opzich wel benieuwd want als ik bij mijn blok schakel (ook een 1.9cdti) hoor je ook een schurend geluid net tussen het gas los laten en de koppeling intrappen lijkt wel. Van het stotteren heb ik overigens (nog) geen last.

Ik heb zelf ook problemen gehad met het stotteren / slecht lopen, maar bij mij ging ook het motorstoringslampje branden met een storing op injector3.

Heb toen van alle 4 de injectoren de connector die Speaker omcirkeld heeft losgemaakt. Beide zijden met contactspray ingespoten. De connectoren weer bevestigd en toen een tywrap om de connectoren getrokken, zodat de stekker geen speling meer kan hebben. Waarschijnlijk was het bij mij gewoon een slecht contact. Hierna liep ie weer als een zonnetje.

origineel gepost door speaker

ja is een bekend probleem. maar check anders eerst zelf ff of ie al ge-mod is

ik zal morgen eens kijken. Erg donker nu. Alvast bedankt voor de info.

Groet Roel.

origineel gepost door Spacejam

Ik ben opzich wel benieuwd want als ik bij mijn blok schakel (ook een 1.9cdti) hoor je ook een schurend geluid net tussen het gas los laten en de koppeling intrappen lijkt wel. Van het stotteren heb ik overigens (nog) geen last.

Doet ie dat ook als je in z'n vrij ontkoppeld? Bij mij heb je dan een ongeloofelijke rammel als het blok warm is. Bij mij is het de hydrauliek (druklagers) Worden in januari vervangen. Stotteren doet ie in ieder geval niet bij mij.

Safe driving Jurggen.

Het zonnetje schijnt nu dus ik ga eens onder de kap kijken. Ik maak er wel direct een paar pics van.

SPEAKER,guys; is dit een vaker voorkomend probleem? ik heb een VEc C GTS uit 2006 met face lift 1.9 CDTI 120 PK. moet er een modificatie gedaan worden?

origineel gepost door opel-limbo

Het zonnetje schijnt nu dus ik ga eens onder de kap kijken. Ik maak er wel direct een paar pics van.

lukt het niet?

Zojuist gedaan wat Speaker mij adviseerde. Op zoek naar de 3e injectorring en daar zat geen modificatie op. Zag wel dat de kabel op de 2e injector voor een gedeelte bloot lag:o. Geen idee waarom dat zo was maar leek mij niet goed. Ik moest sowieso nog een boodschap doen en ben direct even langs de VOD in Roermond gegaan. Probleem met de 3e injector voorgelegd en de monteur zei dat dat bij mijn Vectra niet de oorzaak was want dan zou namelijk de stekker van deze injector zwart/verglaasd uit moeten zien.Ook zou er dan een foutmelding op de computer te zien zijn geweest.

Verder heeft hij de kabel van de 2e injector goed afgetaped en stelde voor om een keer de auto 's avonds te brengen om dan de volgende ochtend met de monteur een paar blokjes te gaan rijden om te kijken of het probleem gelokaliseerd kan worden.:mad:

Helaas was mijn mobiel leeg en kon zodoende geen pics schieten.

Greetz Roel (met af en toe een storrerende C in de 2)

Hallo forummers,

Sinds mijn ritje naar EDS is het stotteren van mijn C zoals beschreven in het topic niet meer voorgekomen!! Ben ik natuurlijk heel erg blij mee (met EDS ook natuurlijk) maar vraag me wel af waar het nu aan gelegen zal hebben. Toch ergens iets in de software?? Geen idee, die het weet mag het zeggen!!

Greetz Roel met een C (die bijna op wintersport gaat!!!!!!!!!!)

Wellicht idd de afstelling van je brandstofpomp of je commonrail (inspuit verdeling). Dat is door EDS wel enigzins aangepast.

Safe driving op de wintersport, Jurgen.

Ik heb zelf ook problemen gehad met het stotteren / slecht lopen, maar bij mij ging ook het motorstoringslampje branden met een storing op injector3.

Heb toen van alle 4 de injectoren de connector die Speaker omcirkeld heeft losgemaakt. Beide zijden met contactspray ingespoten. De connectoren weer bevestigd en toen een tywrap om de connectoren getrokken, zodat de stekker geen speling meer kan hebben. Waarschijnlijk was het bij mij gewoon een slecht contact. Hierna liep ie weer als een zonnetje.

origineel gepost door jraaf

Wellicht idd de afstelling van je brandstofpomp of je commonrail (inspuit verdeling). Dat is door EDS wel enigzins aangepast.

Safe driving op de wintersport, Jurgen.

Thanks Jurgen. Heb de kettingen al klaarliggen.Wordt zaterdag glibberen en glijen in Duitsland.

origineel gepost door Spacejam

Doet ie dat ook als je in z'n vrij ontkoppeld? Bij mij heb je dan een ongeloofelijke rammel als het blok warm is. Bij mij is het de hydrauliek (druklagers) Worden in januari vervangen. Stotteren doet ie in ieder geval niet bij mij.

Safe driving Jurggen.

Zorg dat je ruitewisservloeistof minimaal -20 is, dit vormt pas kristallen bij -16. Ik was met de kerst op weg in Duitsland bij -14 en moest tot 4 maal toe met een spuitbus de-icer mijn sproeikopjes ontdooien. Zo uiteindelijk een pompstation bereikt. Aldaar -60 aangeschaft toen ging het beter.

Safe driving Jurgen

SPEAKER,guys; is dit een vaker voorkomend probleem? ik heb een VEc C GTS uit 2006 met face lift 1.9 CDTI 120 PK. moet er een modificatie gedaan worden?

origineel gepost door opel-limbo

Hallo forummers,

Sinds mijn ritje naar EDS is het stotteren van mijn C zoals beschreven in het topic niet meer voorgekomen!! Ben ik natuurlijk heel erg blij mee (met EDS ook natuurlijk) maar vraag me wel af waar het nu aan gelegen zal hebben. Toch ergens iets in de software?? Geen idee, die het weet mag het zeggen!!

Greetz Roel met een C (die bijna op wintersport gaat!!!!!!!!!!)

EDS schakelt meestal de egr klep uit, waarschijnlijk is dat de oorzaak geweest.

Terug
Naar boven