• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

stotterende motor>lijkt vrijwel verholpen

volgens mij probleem gevonden.

van 2 bougiekabels zagen de uiteinden die in de verdelerkap gaan niet best uit. 1 zwart, ander blauwwit uitgeslagen. bij nader bestuderen zag ik dat het uiteinde los zat en dat brak toen ook af.

zie foto:

Foto-7G7PITMN.jpg

nadeel is nu dat hij dus niet meer rijd. morgen proberen nieuwe bougiekabels te krijgen.

ik denk dat ik de verdelerkap dan ook maar meteen vervang.

en dan duimen dat het stotteren hiermee verholpen is

ps

duid dit op mogelijke andere problemen of kan het voorkomen dat die uiteinden zo eruit gaan zien?

die kabel is zowieso niet zo fijn nee

mn vader had je nog wel zien rijden vandaag zei ie:P

maaruh hopen dat ie rijdt voor Budel!

origineel gepost door The_Undertaker

origineel gepost door opelnofx

Die van mij liep net ook heel schokkerig, en horten en stoten.

Maar ratelen en tikken zal die niet gedaan hebben denk ik?

Nee,Liep vrij redelijk...

Die bougiekabels ziet er gewoon uit als ouderdom.

Bij sommige automaterialen kun je ze ook op maat laten maken.

Maar pasklare bougiekabelsetjes zijn ook nog wel leverbaar.

Ik weet niet of dit ook een oplossing voor het tikken is....:(

helaas is dit geen oplossing voor het tikken.

ff kleppendeksel losnemen.

ikzelf doe altijd even wat doeken rondom de kop leggen, ivm opspattende olie.

vervolgens 1 tuimelaar losdraaien totdat het nog harder gaat tikken dan rustig draaien tot tikken ophoud,

dan nog 3 x een kwartslag aandraaien. ( sommigen zeggen 4x een kwart slag.. maar das ieder voor zich)

niet in een keer een hele slag, dan slaat de wagen toch af.

ikzelf doe eerst getikker wegwerken, en dan vervolens allemaal 1 kwart slag aandraaien, langzaam.

en herhaal het aandraaien 3 keer.. ziezo.

(bij hydrolische klepstoters)

ik ga eerst zorgen dat ie weer rijdt en dan zal ik kijken of ik het aandurf om de kleppen te stellen

ben bang dat ik wat stuk maak met mijn twee linkerhanden :P

moet ik wat meer tijd voor nemen en als ik dan toch bezig ben, wil ik de kleppendeksel beetje opknappen. daar is toch speciale lak/verf voor, of niet?

@Opelkees: ga er vanuit dat Budel wel gaat lukken. was toch al van plan alleen zondag te gaan, heb zaterdag al volgeboekt met andere zaken

speciale lak voor t kleppendekseltje..??

heb hier dat spul van motip gebruikt.. eerst kaal gemaakt tot op het

blanke staal, vervolgens keurig in de primer... waarna er kleur op gekomen is, en afgewerkt

met blanke lak.

dus ja.. speciaal.. nee nie echt :D

heb ondertussen ook verdelerkap en kabel naar bougie vervangen.

loopt nu een stuk beter.

nog niet helemaal perfect. als ik gas loslaat houdt ie af en toe wat in.

hij blijft niet lekker lopen. :mad:

als ik op constante snelheid rijd loopt ie schoksgewijs, met name rond de 50-60 km/u, maar ook bij hogere snelheden, maar dan minder erg.

heb ondertussen vervangen:

bougies, 2 bougiekabels, verdelerkap en kabel naar bobine

heb ook motorcleaner gebruikt

iemand nog een idee?

brandstofpomp?

toch eerst kleppen stellen?

oftewel hellup!

andere 2 bougiekabels ook vervangen?? Hoe is ie bij vollast?? Als ie dat wel goed doet hoef je niet naar de brandstofpomp/filter te kijken. Mar 2 bougiekabels vervangen heeft niet zo'n zin, als de andere 2 ook een beetje slecht zijn bljft ie slecht lopen natuurlijk... Ook als je de kleppen niet stelt kun je niet zeggen dat t probleem daar niet in zit, als deze erg fout staan kan ie ook gaan stotteren...\gr tom

Je zegt dat ie ook tikt, waar komt dat geluid vandaan? Toevallig bij je in-/uitlaatspruitstuk?

En zoals Tom al zegt, ook even de andere t bougiekabels vervangen.

Kleppen stellen zit ik niet meteen aan te denken, als het probleem ineens plotseling opkomt.

update:

ondertussen vervangen:

bougies, alle bougiekabels, verdelerkap, kabel naar bobine,

filter behorend bij brandstofpomp en als laatste de bobine zelf vervangen

Die laatste vervanging gaf het meeste (positieve) effect, die andere zaken amper. Kan natuurlijk een combinatie geweest zijn.

Maar, ok, het probleem is nu bijna helemaal weg, af en toe houd ie wel nog een beetje in. vooral als motor warm is en bij lagere snelheden, rond 50.

Ik laat het voorlopig zo, november moet ie voor APK e.d., dan laat ik hem ook afstellen. Misschien is het dan definitief opgelost.

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken :thumbup:thumbup

Terug
Naar boven