• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stroefe, plakkende koppeling wanneer warm

Hallo allemaal,

Eerst even over de auto:

Opel Astra G 1.8-16v sport (136dkm)

In afgelopen zomer gekocht en ben er erg tevreden mee, op één ding na;

Als de auto een nacht stil heeft gestaan en ik rijd er mee weg, op een koude motor dus, dan is er niks aan de hand, hij koppeling licht en pakt snel op.

Echter na ongeveer 15 minuten gereden te hebben begint het koppelingspedaal steeds stroever te worden en schieten bij het intrappen de toeren van de motor iets omhoog.

en pakt vervolgens ook niet erg snel & prettig op(toeren dalen langzamer dan eerst), dit voel dan net of de pedaal te langzaam terugkomt, terwijl dit niet zo is.

het wordt vaak iets beter als je vaak achter elkaar moet koppelen, maar wordt juist erger als je een lang eind moet rijden zonder te koppelen.

Ik ben voor dit euvel ook al eens naar de garage geweest, maar die kon niet vertellen wat het nou kon zijn.

Ik hoop dat de experts op dit forum mij verder kunnen helpen, zodat ik daarmee naar de garage kan.

Alvast erg bedankt voor jullie tijd!

Groeten Martijn

Idd, kans op veel te veel vocht in je rem/koppelings vloeistof.

is het goedkoopste waar je mee kunt beginnen met zoeken :thumb

Terug
Naar boven