• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stroomverbruik sleutelhok

Zal wel meevallen je stroomverbruik,zolang er maar niks aanstaat zolang je er niet bent.

Tl's zijn best zuinig,,alleen even niet met opstarten.

Je brug draait ook niet continu.

Lassen en slijpen zal ook niet continu gebruikt worden.

Krachtstroom zal je denk ik niet nodig hebben,tenzij je wel zware apparatuur hebt staan

Ik wil er een grotere compressor in hebben voor de luchtsleutel en luchtgereedschap. Dus dan is krachtstroom wel handig ;)

Maar dan zal het stroom gebeure ook wel mee vallen. Nu maar hopen dat het doorgaat.

Ik wil er een grotere compressor in hebben voor de luchtsleutel en luchtgereedschap. Dus dan is krachtstroom wel handig ;)

Maar dan zal het stroom gebeure ook wel mee vallen. Nu maar hopen dat het doorgaat.

[rquote=1860646&tid=142006&author=Fearless]En kan je zon ding ook aansluiten op het gewone gas??

[/rquote]Is in principe een gaskachel dus ja, anders even navragen bij aanschaf, dan weet je het zeker

[rquote=1860646&tid=142006&author=Fearless]En kan je zon ding ook aansluiten op het gewone gas??

[/rquote]Is in principe een gaskachel dus ja, anders even navragen bij aanschaf, dan weet je het zeker

[rquote=1860782&tid=142006&author=The Undertaker][rquote=1860646&tid=142006&author=Fearless]En kan je zon ding ook aansluiten op het gewone gas??

[/rquote]Is in principe een gaskachel dus ja, anders even navragen bij aanschaf, dan weet je het zeker[/rquote]

euh people

ff voor de goede orde een camping gas kachel draait vaak op propaan

de calorische waarde van propaan is lager dan die van aardgas

voorbeeld mijn collega had een gasblok gezet in een cvketel die op propaan draaide maarhet nieuwe gasblok was in geregeld op aardgas

de aardgas branderdruk was 9,0 milibar is voldoende om een kompleet huis te verwarmen

de propaan afstelling moest aan gepast worden naar een branderdruk van 48,0 milibar

[rquote=1860782&tid=142006&author=The Undertaker][rquote=1860646&tid=142006&author=Fearless]En kan je zon ding ook aansluiten op het gewone gas??

[/rquote]Is in principe een gaskachel dus ja, anders even navragen bij aanschaf, dan weet je het zeker[/rquote]

euh people

ff voor de goede orde een camping gas kachel draait vaak op propaan

de calorische waarde van propaan is lager dan die van aardgas

voorbeeld mijn collega had een gasblok gezet in een cvketel die op propaan draaide maarhet nieuwe gasblok was in geregeld op aardgas

de aardgas branderdruk was 9,0 milibar is voldoende om een kompleet huis te verwarmen

de propaan afstelling moest aan gepast worden naar een branderdruk van 48,0 milibar

Eerste wat er komt is dus een compressor...die grotere dingen zijn meestal al wel krachtstroom.

Later als er genoeg geld bij elkaar gewerkt is kan er een brugje komen. de 2 kolloms bruggen waarop ik altijd gewerkt hebt hadden zoiezo krachtstroom....

Zit ook in dat pand dus waarom niet :P

Eerste wat er komt is dus een compressor...die grotere dingen zijn meestal al wel krachtstroom.

Later als er genoeg geld bij elkaar gewerkt is kan er een brugje komen. de 2 kolloms bruggen waarop ik altijd gewerkt hebt hadden zoiezo krachtstroom....

Zit ook in dat pand dus waarom niet :P

houd wel rekening met je compressor dat je niet een te grote neemt. Als je hem relatief weinig gebruikt zal die weinig aanslaan waardoor er veel vocht in de olie terecht komt en daardoor de levensduur van de motor ernstig korter wordt.

houd wel rekening met je compressor dat je niet een te grote neemt. Als je hem relatief weinig gebruikt zal die weinig aanslaan waardoor er veel vocht in de olie terecht komt en daardoor de levensduur van de motor ernstig korter wordt.

Morgen een afspraak met de makelaar die de huur van het pand verzorgt.

Zit met veel vragen want volgens mij komt er nog een hoop bij kijken qua extra kosten..

Denk niet dat het alleen huur, servicekosten, gas water en licht en bemiddelingskosten gaat worden.....Zal nog een hoop bij komen denk ik? Als dat te gek wordt gaat dit feestje niet door. Dan wordt het zoeken naar een boerenschuur ipv dit mooie pandje

Morgen een afspraak met de makelaar die de huur van het pand verzorgt.

Zit met veel vragen want volgens mij komt er nog een hoop bij kijken qua extra kosten..

Denk niet dat het alleen huur, servicekosten, gas water en licht en bemiddelingskosten gaat worden.....Zal nog een hoop bij komen denk ik? Als dat te gek wordt gaat dit feestje niet door. Dan wordt het zoeken naar een boerenschuur ipv dit mooie pandje

ik heb op dit moment een gasheater met gasfles die vul ik gewoon bij de pomp

met lpg, dat gaat best en een stuk goedkoper!!

ik heb op dit moment een gasheater met gasfles die vul ik gewoon bij de pomp

met lpg, dat gaat best en een stuk goedkoper!!

Vandaag geweest en ff geouwehoerd met de makelaar/verhuurder.

Mooi loodsje waar alles in mag wat ik wil. Zonder gezeur en gedoe.

Geen apparte extra kosten, moet alleen de gas water en licht zelf regelen met zon bedrijf. ff uitzoeken dus...

Er hangt boven aan het dak dus zon heater.. Kan makkelijk aan en uit, het mooie weer komt er weer aan dus ding hoeft ook niet vaak aan.

Nu nog ff prakiseren met mn maat hoe of wat. want alleen huren wordt te duur :angel

Vandaag geweest en ff geouwehoerd met de makelaar/verhuurder.

Mooi loodsje waar alles in mag wat ik wil. Zonder gezeur en gedoe.

Geen apparte extra kosten, moet alleen de gas water en licht zelf regelen met zon bedrijf. ff uitzoeken dus...

Er hangt boven aan het dak dus zon heater.. Kan makkelijk aan en uit, het mooie weer komt er weer aan dus ding hoeft ook niet vaak aan.

Nu nog ff prakiseren met mn maat hoe of wat. want alleen huren wordt te duur :angel

Ik heb in mijn poets hal 200 vierkante meter 8 radiatoren hangen met een hoogrendement ketel. is alles gelijk warmte, heater is de warmte ook zo weer weg, heb ik een ander pand bij ons hangen.

CV werkt na mijn mening het beste en het zuinigste;)

Gr.Kerni

Terug
Naar boven