• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stud bolts/draadeind/wielbout opel monza

beheraceeend

Post weinig
Met de montage van de nieuwe velgen ben ik er achter gekomen dat de "stud bolts" aka draadeinden aka wielbouten te kort zijn.

deze dus:

200_200_80_0__studboltomni.jpg

het kunnen overigens ook draadeinden zijn, dat weet ik niet zeker.

tapeindeomni.jpg

Kan iemand mij vertellen welke maat deze standaard zijn voor een opel monza A1? Anders moet ik eerst het hele setje demonteren voordat ik de nieuwe kan bestellen. Dubbel werk dus.

vandaag de boel open getrokken maar het zit echt ziekelijk vast.. Het is natuurlijk al 31 jaar niet los geweest.

Ik denk dat het dan de boel opwarmen wordt en de pers er op.

Het zijn opverigens studs zoals de eerste foto met m12x1,5 draad. alleen de afmeting van DM in de afbeelding heb ik nog niet kunnen bepalen.

vandaag de boel open getrokken maar het zit echt ziekelijk vast.. Het is natuurlijk al 31 jaar niet los geweest.

Ik denk dat het dan de boel opwarmen wordt en de pers er op.

Het zijn opverigens studs zoals de eerste foto met m12x1,5 draad. alleen de afmeting van DM in de afbeelding heb ik nog niet kunnen bepalen.

gewoon onder de pers, of met een dikke hamer, maar dan zijn ze nooit meer te gebruiken, en het is zoals op het plaatje staat

gewoon onder de pers, of met een dikke hamer, maar dan zijn ze nooit meer te gebruiken, en het is zoals op het plaatje staat

Dat is inderdaad een beetje het probleem. Zie het niet zo zitten om de boel aan gort te slaan voor ik nieuwe heb.

edit:

nog een poging gedaan. Dit keer echt hard op lopen meppen. maar nogsteeds vast. :swear:swear

Wel met de wielmoet er op gedaan om de bout niet te beschadigen.

Die wielmoer is nu een paar mm korter ;) links is na het meppen. rechts is een normale.

IMG_0287.JPG

Dat is inderdaad een beetje het probleem. Zie het niet zo zitten om de boel aan gort te slaan voor ik nieuwe heb.

edit:

nog een poging gedaan. Dit keer echt hard op lopen meppen. maar nogsteeds vast. :swear:swear

Wel met de wielmoet er op gedaan om de bout niet te beschadigen.

Die wielmoer is nu een paar mm korter ;) links is na het meppen. rechts is een normale.

IMG_0287.JPG

effe warm stoken wil ook nog wel eens helpen.

Anders zodra je nieuwe hebt de oude uitboren. Ik dacht dat de bouten 12 mm zijn dus boren met 10 mm maar niet helemaal. Laat nog ca. 4 mm zitten. Hier kun je dan een drijver van 8 mm mooi inzetten en de bout eruit meppen.

Zo heb ik het ook eens gedaan.

effe warm stoken wil ook nog wel eens helpen.

Anders zodra je nieuwe hebt de oude uitboren. Ik dacht dat de bouten 12 mm zijn dus boren met 10 mm maar niet helemaal. Laat nog ca. 4 mm zitten. Hier kun je dan een drijver van 8 mm mooi inzetten en de bout eruit meppen.

Zo heb ik het ook eens gedaan.

heb ze vorige week ook bij mijn monza moeten vervangen ( 1 stuks), en die heb ik gewoon ff onder de pers gezet, ff doorpompen, klaar

een gebruikte heb ik eventueel wel voor je, en ook de pers staat er wel

weet alleen niet waar je weg komt

ik zit Net onder assen

heb ze vorige week ook bij mijn monza moeten vervangen ( 1 stuks), en die heb ik gewoon ff onder de pers gezet, ff doorpompen, klaar

een gebruikte heb ik eventueel wel voor je, en ook de pers staat er wel

weet alleen niet waar je weg komt

ik zit Net onder assen

Terug
Naar boven