• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stuur Astra H (GTC) vervangen

Stuur zit er al in, jammer. Ik had je willen vragen voor mij wat uit te proberen.

Ik zou graag de functies van de stuurwielbediening willen omdraaien, dus links naar rechts en andersom. Ik vroeg me af of 't een kwestie van kabeltjes omdraaien is. Mocht iemand anders 't willen proberen, wie 't stuur gaat vervangen. Dan hoor ik graag de uitkomst! :D

Hallo Allen,

Het loshalen van de airbag was even pielen, maar ging best goed.

Daarna het plugje van de airbag los, de stuurbediening los.

Torx in het midden losgemaakt met een grote torx van de buurman, nieuwe stuur gepakt, de streepjes op het stuur en op de stuurstang goed op elkaar laten aansluiten, Torx vast, airbag - klik, en klaar voor gebruik!!

Bedankt voor de hulp!

@didi: Ja, het forum heeft hem verkeerd aangenomen ;)

Dit is de link:

http://www.vectra-c.com/" onclick="window.open(this.href);return false; forum/uploader/pics/picsMay2008/wheel%20(Small).JPG

Kopieer hem en haal de 2spaties tussen de ...com/ en forum/uploader/... weg en hij werkt ;)

@ Astra 1.6: Graag gedaan!

Jefkere

Kan je zelf ook proberen eh.

Draai achter je stuur met een kleine torx de schroefjes los, dan komt de stuurwielbediening eraf.

Verander dan eens van plaats :)

Tijd: 10min

Stuur zit er al in, jammer. Ik had je willen vragen voor mij wat uit te proberen.

Ik zou graag de functies van de stuurwielbediening willen omdraaien, dus links naar rechts en andersom. Ik vroeg me af of 't een kwestie van kabeltjes omdraaien is. Mocht iemand anders 't willen proberen, wie 't stuur gaat vervangen. Dan hoor ik graag de uitkomst! :D

Kan je zelf ook proberen eh.

Draai achter je stuur met een kleine torx de schroefjes los, dan komt de stuurwielbediening eraf.

Verander dan eens van plaats :)

Tijd: 10min

Helaas, 2 verschillende stekkertjes. Vanalles losgehaald en nu krijg ik de kap tussen stuur en tellerunit niet meer goed terug. Ding zit los en ik ben er niks mee opgeschoten :(

Ik denk dat 't een no-go is.

@Eric_Cantona wrote:Helaas, 2 verschillende stekkertjes. Vanalles losgehaald en nu krijg ik de kap tussen stuur en tellerunit niet meer goed terug. Ding zit los en ik ben er niks mee opgeschoten :(

Die kap is bij mij ook en zowat elke H heeft er last van... trek je sleutel uit het contact, stuurslot aan en met wat gesleur krijg je hem weer op zijn plaats ;)

Helaas, 2 verschillende stekkertjes. Vanalles losgehaald en nu krijg ik de kap tussen stuur en tellerunit niet meer goed terug. Ding zit los en ik ben er niks mee opgeschoten :(

Even kijken op Schadeautos.nl en dan de link "demontageautos" aan klikken.

Daar staan zat astras op met een leer stuur :thumbup

@Eric_Cantona wrote:Helaas, 2 verschillende stekkertjes. Vanalles losgehaald en nu krijg ik de kap tussen stuur en tellerunit niet meer goed terug. Ding zit los en ik ben er niks mee opgeschoten :(

Die kap is bij mij ook en zowat elke H heeft er last van... trek je sleutel uit het contact, stuurslot aan en met wat gesleur krijg je hem weer op zijn plaats ;)

ik heb al naar deze autoafbrekers apart gestuurd, maar deze zeggen dat ze geen hebben

ofdat het te moeilijk is om te kijken welke aansluiting achteraan het stuur en voor foto's te sturen :(:(

ik heb dringend een ander stuur nodig, mijn is bovenaan helemaal afgesleten en daarom

dacht ik waarom geen lederen nemen.

dus alle hulp is welkom, ik schuim elke dag al ebay, marktplaats, 2dehands enz af :):)

Terug
Naar boven