• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stuur reageert gevoelig boven de 70 km per uur.

Beste leden van het forum,

Ik heb een Opel Corsa C uit 2001 en sinds gisteren valt het me op dat de auto moeite heeft om recht in het spoor te blijven. Hij is erg gevoelig voor ook maar de kleinste oneffenheid.

Het is moeilijk onder woorden te brengen maar het voelt alsof de auto veel te soepel stuurt. De auto verandert al van richting bij de geringste aanraking van het stuur en je bent continu bezig het stuur rond het nulpunt te bewegen om de auto in het spoor te houden. Je kan gewoon niet prettig met een hand aan het stuur rijden. Het probleem is wanneer ik boven de 70 km per uur rij. Zo gaat de auto een paar centimeters naar links en dan weer naar rechts. Of het nou 70 km per uur is of 120 km per uur, het maakt niks uit. De gevoeligheid blijft hetzelfde. Overigens kan het ook zo zijn het ik er een uur lang niet last van heb... Heeft iemand dit eerder meegemaakt?

zou je denken dat het stuur apparaat een verkeerd signaal afgeeft, corsa c heeft elektrische stuurbekrachtiging toch?

bij hogere snelheid zou hij minder moeten bekrachtigen

maar nog een paar punten die wellicht ook een rol kunnen spelen en je eventueel kunt controleren,

bandenmaat en spanning er van

uitlijning

schokdempers en veren

laat de auto maar eens uitlijnen en laat dan ook meteen maar de stuurkogels en fusee kogels kijken of daar misschien speling in zit.

Terug
Naar boven