• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stuur scheef

imported_Rob

Post weinig
Hallo,

Ik heb in mijn C Kadett een SR stuur zitten. Nu zit deze alleen scheef (eigenlijk de hele stuurinrichting, niet zozeer het stuur zelf). Als ik in de auto zit zit de linkerkant van het stuur meer richting het dashboard. Hoort dit of is er iets mis? Sturen doet ie verder goed.

Groet Rob

origineel gepost door c-dett16v

hoi,

is schrikken he!!

maar hoort gewoon, niets aan de hand!:D

Nou niet zozeer schrikken, rij er al ruim een half jaar mee maar vroeg het me gewoon af.

Groet Rob

volgens mijn opa ( ex opel dealer) doen ze dat voor de veiligheid van de bestuurder tijdens een ongeval.

zodat als je op het stuur klapt je door de kracht er van afglijdt zeg maar, dus je vangt niet de hele klap op met je barst.

zo is het mij vertelt. maar is idd wel even schrikken als je eens goed oplet als je voor de auto staat haha.

groetjes

Als je SR stuur gemonteerd scheef zit is het een SR stuur uit een manta of ascona, SR sturen uit de kadett's hebben namelijk allemaal een scheve naaf om de schuin weglopende stuurkolom te compenseren.

Draait dan wel een beetje raar met sturen maar was origineel zo.

Weet dus niet iedereen hahaha

origineel gepost door schuitje

volgens mijn opa ( ex opel dealer) doen ze dat voor de veiligheid van de bestuurder tijdens een ongeval.

zodat als je op het stuur klapt je door de kracht er van afglijdt zeg maar, dus je vangt niet de hele klap op met je barst.

zo is het mij vertelt. maar is idd wel even schrikken als je eens goed oplet als je voor de auto staat haha.

groetjes

is slechts een leuke bijkomstigheid,

echte reden is de goedkope montage,

met twee kruiskoppelingen zou je namelijk recht voor de bestuurder uitkomen, maar dat kost dus twee kruiskoppelingen:jerry

origineel gepost door sniksnak

Als je SR stuur gemonteerd scheef zit is het een SR stuur uit een manta of ascona, SR sturen uit de kadett's hebben namelijk allemaal een scheve naaf om de schuin weglopende stuurkolom te compenseren.

Draait dan wel een beetje raar met sturen maar was origineel zo.

Weet dus niet iedereen hahaha

dit klopt daar was ik jaren geleden ook achter gekomen toen ik mijn sr stuur van kadett met de manta omruilde.

Zo, genoeg reactie in iedergeval :) bedankt!

Nu is eigenlijk m'n volgende vraag; Kan je de stuurinrichting aanpassen zodat deze wel recht uit komt? Ik heb volgens mij wel eens ergens wat gelezen over het gebruik van een Manta stuurkolom...

Groet Rob

je kan natuurlijk altijd wel iets maken zelf!

maar of er iets is wat zo past dat weet ik niet.......

alleen ik zou me afvragen of je dat wilt...........:P

ik heb iin een van mijn c kadettjes een manta stuurhuis gezet met kruikoppeling.

uiteindelijk een heel gepruts om het goed te krijgen.

de reden was om meet ruimte te krijgen voor de uitlaat van een c20xe motor.

als ik ooit weer een c20xe ga inbouwen, neem ik gewoon een kadett stuur en flans ik de uitlaat wel aan 2 kanten om de stuurstang heen.

Terug
Naar boven