AstraG1.7DTI
Lid
Sinds de zomer geleden heb ik nieuwe velgen gekocht voor Astra g 1.7 dti elegance. Rohr 15inch, 195/60 banden vanvoor (enduro) en vanachter (meteor). Er zijn kunstof velgringen gebruikt maat buitendiameter 67.1 en binnendiameter 56.6.Vanaf dat ik 110-120 rijdt gaat het stuur trillen, dus ben ik terug gegaan en hebben ze de velgen opnieuw uitgebalanceerd, zonder resultaat. Dan ben ik naar een andere bandenmonteur gegaan die ze ook weer opnieuw heeft uitgebalanceerd, ook weer zonder resultaat.
Wat mij opviel was dat de de ringen niet honderd percent klemmen op de as maar er een heel kleine speling opzit. Volgens de bandenmonteur zou dit niet de oorzaak zijn. Ik heb al gehoord dat de banden van enduro niet al te best zijn en er misschien een slag in zit. Ik wil niet direct nieuwe banden leggen als uiteindelijk blijkt dat dit ook niet helpt.
Als ik dan weer mijn originele opel velgen erop leg zijn de trillingen dus volledig verdwenen.
weet iemand waar het probleem zit?
Wat mij opviel was dat de de ringen niet honderd percent klemmen op de as maar er een heel kleine speling opzit. Volgens de bandenmonteur zou dit niet de oorzaak zijn. Ik heb al gehoord dat de banden van enduro niet al te best zijn en er misschien een slag in zit. Ik wil niet direct nieuwe banden leggen als uiteindelijk blijkt dat dit ook niet helpt.
Als ik dan weer mijn originele opel velgen erop leg zijn de trillingen dus volledig verdwenen.
weet iemand waar het probleem zit?