• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stuur Vectra C**UPDATE**

origineel gepost door marcoml01

Airbag is zo los, en die schroefjes aan de achterkant zijn ook zo los.Ik heb anders nog wel een stuur van een GTS van 2006 voor je, maar of die bediening ook past, is met die draaiwieltjes.

Nee past niet, gaat niet werken.

Groetjes, Joche

Airbag is zo los, en die schroefjes aan de achterkant zijn ook zo los.Ik heb anders nog wel een stuur van een GTS van 2006 voor je, maar of die bediening ook past, is met die draaiwieltjes.

Deze Vec gaat eruit dus heb hem niet nodig...

Maar als het op een GTS uit 03 past (en functioneert) neem ik binnekort nog wel even contact met je op

origineel gepost door Opel4all

Nee past niet, gaat niet werken.

Groetjes, Joche

Joche wat ben je weer snel vandaag:P

Mannen weer bedankt voor de info...

Heb ik lekker weer wat te doen zaterdag:afro

BIS MORGEN!!!!!!!!!!!!!

[/quote]

Joche wat ben je weer snel vandaag:P [/quote]

Ja kon vanmorgen wat later beginnen, helpt wel ;)

Groetjes, Joche

waarom accu los?

ik heb meerdere malen mijn airbag losgehad, en zelfs gereden zonder airbag,

later de airbag er weer in en lampje ging gelijk weer uit......

Heb je wel eens een airbag van dichtbij zien klappen?

Daarna haal je graag je accu even los als je de airbag gaat de-monteren

ik heb het gedaan zonder airbag eruit te halen heel simpel als je wat technisch bent aangelegd:afro

origineel gepost door DCAT

ik heb het gedaan zonder airbag eruit te halen heel simpel als je wat technisch bent aangelegd:afro

Ik heb geen vectra C en dus ook niet zo'n stuur, maar ik wil hier graag wel ff op een (aan) gepaste manier op reageren.

Na na na na naaaaaaaaaaaaaaa, lekker PUH!

En ik zeg lekker toch niet hoe ik 't heb gedaan :P:P:P:P:P:P

In dit topic wordt toch gewoon een normale vraag gesteld,

het woord hoe komt er ook in voor.:puke

Kom dan ook met een normaal antwoord of ga iemand anders vervelen.:swear

Hallo,

Als je wat technisch aangelegd bent, haal je de Airbag er uit ;) dan breek je de boel in ieder geval niet af :P

Zoals je op de foto van het stuur kunt zien, zit de Airbag een stukje over de schakelaars heen!

Wil je de schakelaars er uit halen zonder demontage van de Airbag, dan zul je ze onder een hoek moeten verwijderen, en gegarandeerd dat dan de bevestiging van de stekkers af knappen :cool: ;)

Want bij de vergrendeling van de stekkers, kom je niet zonder demontage, van de Airbag ;)

Groetjes, Joche

Kijk dat zijn antwoorden waar ik echt helemaal NIETS aan heb..

toch bedankt voor je reactie

Jaimey, gewoon je airbag even de-monteren, dan gaat er ook niets kapot.

Gr Marco

Gaat zeker goedkomen nog bedankt:thumbup

origineel gepost door jaimey

Hoi allemaal,

Ik wil de kapjes van mijn stuur mooi maken omdat de bovenste laag een beetje loslaat.

Wie weet hoe je die kapjes los krijgt en met wat voor spul je hem moet over spuiten.

De foto heb ik gejat van marktplaats.

Mijn stuur heeft gewoon een soort van zwart anti slip laagje

naamloos.jpg

Groeten

Zo'n stuur zou ik nu ook in m'n B willen hebben, ipv dat truck-stuur.

@ raymond

je zal wel problemen krijgen met je airbag. Of je zou op de een of andere manier het knal mechanisme over moeten zetten op de airbag van het C stuurtje.

De bedieningsknoppen op het stuur zijn hetzelfde als op de B stuurtjes, aangezien ze dezelfde radio's aansturen (intern dan he) in de eerste lichting van de C's.

Maar dan moet je wel een stuur hebben zoals hierboven zonder die draaiwieltjes.

origineel gepost door sw_reijnders

@ raymond

je zal wel problemen krijgen met je airbag. Of je zou op de een of andere manier het knal mechanisme over moeten zetten op de airbag van het C stuurtje.

De bedieningsknoppen op het stuur zijn hetzelfde als op de B stuurtjes, aangezien ze dezelfde radio's aansturen (intern dan he) in de eerste lichting van de C's.

Maar dan moet je wel een stuur hebben zoals hierboven zonder die draaiwieltjes.

Ik denk dat zo'n stuurtje niet verkeerd zou staan in een B:o

Kan ook gewoon de airbag weglaten, komen toch ook 4-punts gordels in en aan de bijrijderskant zit er ook niet eens 1. Blijf ik straks leven en m'n vrouw die naast mij zit niet, nou dan maar geen airbag in 't stuur.

Maar hoe weet ik dat het om de 1e C lichting gaat?

als er 6 knopjes op zitten zoals hierboven ;)

de nieuwere generatie is CANBUS gestuurd en heeft zo'n draaiwieltje in het stuur zitten.

Terug
Naar boven