• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

stuur verwijderen....

Imperium

Post weinig
Kan iemand mij vertellen hoe ik in het stuur van een calibra los krijg? Het is het stuur zonder airbag. Ik heb de moer los en lopen trekken en doen maar geen resultaat.. ook kan ik het stuur met as en al wat indrukken nu... stuurhuis kapot? Poelietrekker krijg ik niet goed om het stuur heen.. heb al proberen het stuur los te bikken van de naaf maar dat bied ook heen soelaas.. iemand enig idee?

origineel gepost door Imperium

Kan iemand mij vertellen hoe ik in het stuur van een calibra los krijg? Het is het stuur zonder airbag. Ik heb de moer los en lopen trekken en doen maar geen resultaat.. ook kan ik het stuur met as en al wat indrukken nu... stuurhuis kapot? Poelietrekker krijg ik niet goed om het stuur heen.. heb al proberen het stuur los te bikken van de naaf maar dat bied ook heen soelaas.. iemand enig idee?

Moer er half opdraaien, stuur onder spanning houden en een ander er een klap op laten geven met bv een hamer en een verlengstuk van je ratelset.

Zojuist geprobeerd maar helaas.. wil ook niet te vaak en te hard slaan want anders sloop ik mn stuurhuis of as nog verder.. wordt er moedeloos van. Bedankt in ieder geval.

Zo, eindelijk opgelost. Bij gebrek aan een geschikte poelietrekker die speciaal gemaakt is voor deze klus de hulp van m'n vader ingeroepen, En met resultaat. Een eigengemaakte poelietrekker.

Door middel van 2 gaten te boren in het stuur en daar een M8 draad in te tappen hebben we 2 stukken M8 erin kunnen draaien.

In eerste instantie 1 van aluminium met M8 draad wat helaas kapot draaide omdat het stuur zo verrekte vast zat. toen bij m'n zwager een stalen poot gehaald en die aan stukken gezaagd en daar geschikte gaten in geboord en zodoende deze als poelietrekker gebruikt. Zie hier het resultaat:

Heb bij mn vorige Astra ook wel een aantal keer het stuur eraf gehaald. Als je geluk hebt, gaat ie zonder al te veel moeite. Met pech ben je zwaar aan het houwen en sjorren. Ben toen om mn stuur gaan klemmen met knieën erachter, dan flink beulen.

moer er een aantal slagen oplaten en dan het stuur op kwart voor 3 vasthouden.

Trekkken en gelijktijdig naar links en naar rechts heen en weer wrikken.

Is altijd nog gelukt!

Terug
Naar boven