• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

stuurbekrachteging corsa A

• Topic starter Topic starter djz
  • Startdatum Startdatum

djz

Post weinig
goede dag mede opel rijders,is iemand bekent met stuurbekrachteging voor een corsa A zo ja van welke type kan ik dit gebruiken,en wat heb ik allemaal nodig ervoor en of het wel past

heb er nu c20xe inliggen

alvast bedankt ;);)

is bijna niet te doen

hydraulisch zowiezo al niet.

pomp krijg je niet weg, en de dubbele poulie past ook niet (niet voor niks moet ie afgedraaid worden)

is alleen electrisch in te bouwen.

punt 1 erg duur

punt 2 behoorlijk storingsgevoelig.

ik wou het ook gaan doen.....

maar heb nu geen a corsa's meer:P

Past van een corsa b het stuur huis niet op een corsa a en op de pomp moet toch wel wat te verzinen zijn ik weet dat het heel krap is allemaal.

Ik zal niet weten of het past we willen het bouwen op een corsa a1 met C20xe dus zijn beetje info aan het verzamelen voor dat we er aan beginen king:

origineel gepost door Sebbe GSI

Ik zal niet weten of het past we willen het bouwen op een corsa a1 met C20xe dus zijn beetje info aan het verzamelen voor dat we er aan beginen king:

Behalve dat je bij 't inbouwen van een elektrische stuurbekrachtiging erg moet opletten hoe je 't aansluit en dat 't duur is.

Lijkt 't mij niet gemakkelijk te doen :D

electrische bekrachtiging is erin te maken.

is wat aanpaswerk, maar niet extreem veel.

maar dan zit je ermee dat het nogal duur is, en er vaak problemen mee zijn.

stuurhuis van een B past wel in een a, maar dan moet je het gat in je schutbord groter maken.

en de stuurarmen inkorten, deze zijn te lang namelijk.

ik heb zelf een stuuhuis met bekrachtiging in mijn A gehad, maar dit omdat dat stuurhuis korter is.

de bekrachtiging was dan ook niet aangesloten.

en zelfs toen vond ik het nog niet extreem zwaar sturen, oke met inparkeren moest ik effe met 2 handjes.

laat ik het zo zeggen: het is alle moeite niet waard.

Terug
Naar boven