• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

stuurbekrachteging

Ja die nieuwe is zo goed als dood of ik moet geluk hebben en krijg hem aan het lopen.

Hij loopt alleen nog op 3 cilinders

De waterpomp was kapot ma die is al vervangen door die van de oude cors

Gegroet

Wat zijn de motorcodes van bijde motoren??

mochten het bijde X14SZ motoren zijn kan je de meeste onderdelen wel op de oude motor laten zitten.

Mocht de oude een C14NZ zijn en dan is dus de nieuwe een X14SZ dan zal je het inlaat van de X14SZ op jouw C14NZ moeten overzetten en de klopsensor bijvoorbeeld op jouw C14NZ motor moeten overzetten.

Zo kan je de 1998 kabelboom incl startonderbreker behouden.

Willem

Wat zijn de motorcodes van bijde motoren??

mochten het bijde X14SZ motoren zijn kan je de meeste onderdelen wel op de oude motor laten zitten.

Mocht de oude een C14NZ zijn en dan is dus de nieuwe een X14SZ dan zal je het inlaat van de X14SZ op jouw C14NZ moeten overzetten en de klopsensor bijvoorbeeld op jouw C14NZ motor moeten overzetten.

Zo kan je de 1998 kabelboom incl startonderbreker behouden.

Willem

okeej, gewoon alles van de nieuwe motor overzetten.

Let wel op dat de nokkenas deksel past van de X14SZ op de C14NZ, kan anders zijn hoeft niet, en vervang gelijk de dichtring hiervan.

Willem

okeej, gewoon alles van de nieuwe motor overzetten.

Let wel op dat de nokkenas deksel past van de X14SZ op de C14NZ, kan anders zijn hoeft niet, en vervang gelijk de dichtring hiervan.

Willem

He willem

Oke dann zal ik dat eens gaan doen

Bem wel blij dat ik zo word geholpen

Kom ik teminste verder

Trouwens nog een vraag van een vriend van mij

Hem zijn corsa van 97 1.4 sport stoterd heel erg bij het rijden en bij stil staan ook moet die bij stil staan gas en rem tegenlijk inhouden

Wat zou dat kunnen zijn

He willem

Oke dann zal ik dat eens gaan doen

Bem wel blij dat ik zo word geholpen

Kom ik teminste verder

Trouwens nog een vraag van een vriend van mij

Hem zijn corsa van 97 1.4 sport stoterd heel erg bij het rijden en bij stil staan ook moet die bij stil staan gas en rem tegenlijk inhouden

Wat zou dat kunnen zijn

Gasklephuis pakking controleren, die gaan vaak lekken, en anders de EGR eens nakijken op vervuiling.

Deze kan bij deze motoren trouwens zonder problemen worden afgedopt met een dichte pakking.

Willem

Gasklephuis pakking controleren, die gaan vaak lekken, en anders de EGR eens nakijken op vervuiling.

Deze kan bij deze motoren trouwens zonder problemen worden afgedopt met een dichte pakking.

Willem

Terug
Naar boven