• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

stuurbekrachtiging corsa b

goeiedag heren,

even een vraag:

als ik het stuur naar rechts draai dan maakt de corsa een beetje raar geluid en hij zakt van voren wat naar beneden.

kan dat met de stuurbekrachtiging te maken hebben?

en waar zit het reservoir hiervan zodat ik hem bij kan vullen?

het is een corsa b 1.4 16v uit 1997.

ik hoor het graag van jullie.

groetjesss

alleen het sissen wel, maar inveren niet want heb nu een behoorlijk stugge schroefset dus inveren doetie niet zo makkelijk meer.

alleen het sissen wel, maar inveren niet want heb nu een behoorlijk stugge schroefset dus inveren doetie niet zo makkelijk meer.

ja klopt precies vans, ik kwam erachter toen ik uit het parkeervak wou rijden ( had het raam open ) en toen inderdaad het stuur tegen het einde aan had.

maar jij hebt het nog steeds?

ja klopt precies vans, ik kwam erachter toen ik uit het parkeervak wou rijden ( had het raam open ) en toen inderdaad het stuur tegen het einde aan had.

maar jij hebt het nog steeds?

tis een sissend geluid zeker wat je bedoeld, en je bedoeld als je tegen t einde zit van je stuurbekrachtiging van links of rechts.

had ik ook. maar ben er gewoon mee door gereden niks aan de hand. maar zelf stuur ik nooit tegen het einde aan. voelt niet zo goed vind ik.

tis een sissend geluid zeker wat je bedoeld, en je bedoeld als je tegen t einde zit van je stuurbekrachtiging van links of rechts.

had ik ook. maar ben er gewoon mee door gereden niks aan de hand. maar zelf stuur ik nooit tegen het einde aan. voelt niet zo goed vind ik.

Lijkt mij eerder dat je een gebroken veer of een ander probleem met de wielophanging hebt. Je auto zakt niet naar beneden als de stuurbekrachtiging defect is.

Lijkt mij eerder dat je een gebroken veer of een ander probleem met de wielophanging hebt. Je auto zakt niet naar beneden als de stuurbekrachtiging defect is.

Reservoir voor de stuurbekrachtiging zit linksvoor. Zwart reservoir met gekartelde dop. Het witte reservoir is voor de remvloeistof.

Reservoir voor de stuurbekrachtiging zit linksvoor. Zwart reservoir met gekartelde dop. Het witte reservoir is voor de remvloeistof.

oke, maar heb je dan onder het rijden geen rare geluiden mocht het dat zijn?

want dat heb ik weer niet.

en het geluid is een beetje zoemend geluid, en alleen bij het sturen zowel naar links als naar rechts.

maar ik wil sowieso even controleren of het bijgevult moet worden, kan alleen het vaatje niet vinden. er zit wel een klein wit vaatje tegen het schutbord aan maar daar vul je hem niet bij toch?

oke, maar heb je dan onder het rijden geen rare geluiden mocht het dat zijn?

want dat heb ik weer niet.

en het geluid is een beetje zoemend geluid, en alleen bij het sturen zowel naar links als naar rechts.

maar ik wil sowieso even controleren of het bijgevult moet worden, kan alleen het vaatje niet vinden. er zit wel een klein wit vaatje tegen het schutbord aan maar daar vul je hem niet bij toch?

Terug
Naar boven