• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stuurbekrachtiging probleem astra G

Hoi ik zit met een probleempje...eigenlijk mijn zus zit met een probleem want het is haar wagen. Vooraleer ik de wagen blind naar een garage breng dacht ik eventjes hier te vragen of iemand raad heeft.

Ze was naar het werk aan het rijden, opeens springt het waarschuwingslampje van de batterij aan. Een halve minuut later valt haar stuurbekrachtiging uit en enkele seconden later de hele wagen. Nu starte de wagen natuurlijk niet meer, alle lichtjes lichten wel nog op maar de wagen gaf geen kick, de lichtjes flikkerden allemaal ook het naaldje van de toerenteller etc gingen op en af zonder reden.

Ik naar daar gereden andere batterij in de wagen gestoken en de auto starte zonder problemen. Had eerst geprobeert de wagen met startkabels te starten maar lukte ook niet. Nu met een andere batterij geen probleem maar de stuurbekrachtiging ligt nog altijd uit en ik moet zeggen het is verdomd zwaar om zo te rijden laat staan dat het mijn zusje zou lukken :(

Iemand enig idee? vind raar dat de wagen zo maar uitvalt terwijl ze aan het rijden is. Maar ik ben dan ook een leek als het op astra aankomt aangezien ik een Toyotafanaat ben :D

Grtz

Seba

ik gok ook op de dynamo.

brand er geen lampje van de stuurbekrachtiging?

is de bekrachtiging al elektrisch bij deze auto of nog met olie?

anders ff uit laten lezen bij een garage.

misschien dat er een storing in het systeem zit (dan wel alleen als de bekrachtiging elektrisch bedient wordt)

ok bedankt voor de antwoorden! heb geen idee of de bekrachtiging elektrisch of met olie is. Is nu al donker buiten en kan het niet meer controleren. Hoe zie ik dit het snelst?

thx

jij hebt met olie, maar zal elektronisch worden aangestuurd.

snelste kun je dat zien in het donker is als je de auto op contact zet en er brand een lampje EPS (Electronic Power Steering).

Ik gok ook de dynamo hoor, je kunt zo de laadstroom (laten) meten. Is het dat niet, dan kan het ook nog zijn dat jou riem slipt en daardoor de dynamo (en stuurbekrachting) niet aandrijft.

ik gok ook op de dynamo.

brand er geen lampje van de stuurbekrachtiging?

is de bekrachtiging al elektrisch bij deze auto of nog met olie?

anders ff uit laten lezen bij een garage.

misschien dat er een storing in het systeem zit (dan wel alleen als de bekrachtiging elektrisch bedient wordt)

Zo te zien denkt iedereen hierboven hetzelfde als ik denk, dus ik gok dat het niet echt nodig is, om mijn bedenkingen hierbij te zetten! Hahaha!

Wat is een forum toch een mooie uitvinding.

ok bedankt voor de antwoorden! heb geen idee of de bekrachtiging elektrisch of met olie is. Is nu al donker buiten en kan het niet meer controleren. Hoe zie ik dit het snelst?

thx

jij hebt met olie, maar zal elektronisch worden aangestuurd.

snelste kun je dat zien in het donker is als je de auto op contact zet en er brand een lampje EPS (Electronic Power Steering).

Ik gok ook de dynamo hoor, je kunt zo de laadstroom (laten) meten. Is het dat niet, dan kan het ook nog zijn dat jou riem slipt en daardoor de dynamo (en stuurbekrachting) niet aandrijft.

ok bedankt jongens vandaag gaat ie de garage in. Als ze nu zeggen de dynamo moet vervangen worden kan ik gerust zijn dat ze mijn zus niet in het zak zetten.

Thx

Volgens mij kan de pomp ook los van de dynamo vervangen worden, maar dat weet ik niet zeker.

Ik zou iig de hele dynamo vervangen, voor die paar euro

Terug
Naar boven