• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

stuurwielbediening

SjaakV6

Post weinig
Uit het kastje van mijn stuurwielbedieningadapter komen 3 draden (wit, bruin en rood) op welke draden van mijn iso stekker moet ik deze aansluiten?

Het gaat om een stuurwielbediening van een Pioneer radio.

Hier hoort eigenlijk nog de aansluiting op de iso kabel bij, maar die ontbreekt. Nu wil ik dus graag weten waar ik die draden op aan kan sluiten.

Heb je een stalk adapter voor de stuurwiel interface van de opel?

Je kan namelijk niet rechtstreeks de draden vanuit je radio aansluiten op de stuurwiel interface van de auto.

Is je auto al canbus gestuurd, want dan hoef je de stalk adapter alleen maar aan te sluiten op de canbus en dan zou deze moeten functioneren.

Ik heb de adapter (CA-R-PI.151) hier komen 3 draden uit in een kleine witte stekker waaraan de ander kant van deze stekker hoort te zitten met daaraan meerder draden voor tussen je aansluiting van je auto en die van je radio, alleen mis ik het gedeelte na het witte stekkertje en wil ik dus graag weten op welke locatie's van de stekker naar de auto deze draden moeten? Weet ienand dit? Of kan iemand kijken hoe dat het bij jezelf zit?

CA-R-PI151.jpg

Ik heb de comfort adapter tot het witte stekkertje, de bos draden met de twee zwarte stekkers heb ik er dus niet bij. Ik heb er wel 1 zonder aansluiting van de stuurwielbediening, waar ik die 3 draden op aan wil sluiten. Hiervoor wil ik dus weten waar ze op zijnn aangeloten.

radio02.JPG

Ik zou je het niet durven zeggen, als ik nog wat vindt zal ik het hier plaatsen.

Het boxje wat je hebt is een zo genoemde stalk adapter.

De drie draden lopen als volgt:

Rood op rood

bruin op bruin

en de witte komt ook in de iso-stekker uit.

Als je de stekker hebt,krijg je bruin, orange, rood en daarna de witte.

En nu werkt het zoals het hoort.

Terug
Naar boven