• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

styling van modelauto's

.B4R7.

Post vaak
misschien dat mensen een dergelijk topic leuk vinden. Ik doe het omdat ik pas 16 ben en dus niet in het bezit ben van een echte auto. Daarom doe ik het met de 1/18 modelletjes.

Waar ik nu mee bezig ben is een bmw e36 325i cabrio van Maisto

originele foto's heb ik niet meer maar dit is dezelfde (ook maisto) in het rood, maar voor de rest alles hetzelfde (mijne is blauw).

dit is dus de rode, FF KLIKJES DOEN:swear

Intussen heeft de mijne: zwarte velgen, blauw gekleurde bumpers, andere uitlaat, heldere achterlichten, en ben bezig met het strakmaken van de kofferklep.

Zo zag hij er gisteren nog uit:

DSC01901.jpg

En zo vandaag:

DSC01902.jpg

DSC01904.jpg

DSC01905.jpg

Nieuwe lamp LINKS en oude RECHTS, ook de uitlaat is goed te zien hier.

DSC01906.jpg

Leuk als iedereen hier zijn creaties post!:afro

Och och Bart :P

Je weet wat ik er van vind :hmmz

Misschien wel nog een keer mijn bestuurbare Nissan 350Z gaan verbouwen, was eigenlijk mijn bedoeling al toen ik dat ding kocht, wat neonlampjes enzo eronder, typische Jappenbak van maken :P

Neen, Hier staat nog wel een heel oud klein (1/50 ofzo) opel kadettje, een e. Die ziet er niet meer uit, maar daar ga ik nix aan plakken ofzo, maar gewoon schoonmaken en sommige details verbeteren (altans probere).

Ben nu toch maar eens begonnen aan het opeltje (t is eiglijk n vauxhall astra gte) Maarja, verder hetzelfde als een E kadett GSI

Zo zag het e-kadettje er dus uit.

Helemaal vies en weet ik het allemaal...

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Zoals je ziet n erg klein model, ong 1/50 schat ik. stuk kleiner nog als 1/43 in ieder geval.

Plannen op dat moment waren:

- zwaailichten eraf.

- andere kleur (onbekend welke)

- ramen eruit, of iets anders voor in de plaats zetten (geen blauw:P)

- velgen en banden andere kleur geven (wit of goud, en banden zwart inplaats van blauw)

- lampen kleuren.

Na wat poetsen kwamen er van allerlei stikkers tevoorschijn:P

de leukste staat er niet meer op, dat was n gek ventje op de motorkap, maar die is er op deze fotos al zo goed als af geschuurd:P

Dit is trouwens ook na het afvijlen van de zwaailichten...

5.jpg

6.jpg

Sommige andere delen zijn trouwens ook wat bijgeschuurd...

Toen maar een kleurtje gekozen, het werd zwart...

7.jpg

8.jpg

Toen de voor en achterkant afplakken op de lampen na, zodat ik die n kleur kon geven:

9.jpg

En daarna alles ook daadwerkelijk kleur geven

10.jpg

11.jpg

12.jpg

Dat met die wieltjes bleek toch niet zo'n succes te worden, en bij toeval vond ik hele leuke wieltjes (vond ik zelf teminste)

(VOOR NIEUW, ACHTER OUD!!!)

13.jpg

De wielen vielen eiglijk te breed dus maar iets ingekort, op mijn eigen manier:P

14.jpg

Toen alle wielen er opgezet, met dit resultaat:

15.jpg

16.jpg

Voordat mensen gaan oordelen over de koplampen:P

die zijn nog niet klaar dat weet ik. Maar er komt nog een keer zwarte verf overheen, dus dan neem ik dat weer mee. Zowieso is het zwart niet overal even mooi.

Hij is dus nog niet helemaal klaar, maar het begint al te komen. Op de foto's misschien niet heel goed te zien. Maar komt best gedetaileerd over met die achterlichten zo. voor moet dus nog komen.

Plannen op dit moment nog:

- nog eens zwart verven en de koplampen ook gedeeltelijk meenemen zodat het er wel goed uitziet...

- Raamlijsten zilver maken.

- Interieur??? misschien ook nog...

Wat vinden jullie ervan?

gr bart

Ja, had hem straks al in het echt gezien...

Je bent je er wel van bewust dat die modelauto eigenlijk van mij is? :P

Dat was mijn speelgoed toen ik klein was! Vond ik toen helemaal geweldig, alleen dat het een politieauto was vond ik niet leuk. Kan me inderdaad nog het mannetje op de motorkap herinneren...

Maat zal wel iets van 1 op 64 zijn.

Als ik nix tege mam had gezegd was het autootje nu weg geweest:P

mam kwam laatst met een hele doos, wat ik nog nodig had, of wilde hebbe, de rest ging weg...

origineel gepost door louwe 16 klepper

jep die heb ik ook en n smalle 400

en heb ook 2 brede 400,s geboud

1 verkocht en die andere voor iemand anders geboud

revel.jpg

ik heb dezelfde wie de rechtse van jou:D

origineel gepost door GH45T

Maat zal wel iets van 1 op 64 zijn.

Matchbox, maakt ze standaard in 1 op 56....

Leuk projectje Bart !

heel lang nix meer gezegd hier:P maar is tog zo goed als af nu:

a.jpg

b.jpg

c.jpg

is niet perfect.. maar vind hem goed genoeg:)

kleur, zwaailicht van dak, velgen, verlaagd, interieur zwart/wit, lichten kleur (hadde ze origineel niet), uitlaat.

wat vinden jullie ervan?? ik vind hem in ieder geval wel grappig:P staat bove het c dettje en schuin bove het d dettje in de vitrinekast:)

Ik doe dit ook al jaren, dan wel enkel bij 1:43 modellen. Ook al heb ik er het laatste jaar niks meer aan kunnen doen.. :(

Hier een paar van mijn creaties.

Astra-GAMA-Tuning9-1.jpg

OmegaBVauxhallgrillCorsaDvelgen.jpg

Gr Wesley

origineel gepost door .B4R7.

ziet dr wel grappig uit.. is dat 1/43? waar heb je de velgen vandaan?

Die velgen heb ik (zoals boven de foto al staat vermeld) van een Vectra C GTS van Schuco afgehaald.. Ik heb hier een aantal slopers van, dus vandaar..

Gr Wesley

Terug
Naar boven