• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Subframe vervangen

@jraaf wrote:Koppelingsplaten

Hydraulieke bak

Vliegwiel

Groeten,

Johan

@jraaf wrote:

Met de wetenschap dat je dmf aan vervanging toe is gaat je subframe roesten. :ass

Groet jraaf

Wellicht een beetje leesblind :hmmz

Groet jraaf

Of jij bent onduidelijk ;).

Je schrijft toch dat je verdrietig wordt van je Vectra? En vervolgens som je een hele zooi onderdelen op... met als sluitstuk het subframe.

Word je dan alleen verdrietig van het subframe of om alle onderdelen? :hmmz

No hard feeling. Kusje erop :jerry

Kusje terug. king:

De 'leesblindheid' gaat over het feit dat het een reactie is op een post uit 2011

De 'dure' posten (dmf etc.) waren al bekend voor dat ik 'm bij EDS liet tunen in 2011. Vandaar mijn reactie.

En zeker geen 'harde gevoelens' hoor. Ik heb geen lange tenen :afro

En ja van het subframe werd ik toendertijd erg verdrietig :cry Zeker gezien het feit dat de importeur het niet ging erkennen of oplossen. Mijn VOD deed dat gelukkig wel. Het is evident dat de aanbouwdelen harder slijten door tuning.

Nu 3 jaar verder ben ik nog steeds hartstikke tevreden met mijn vectra ondanks dat ik er waarschijnlijk 2 X meer centen heb inzitten dan de aanschaf waarde. Neem maar eens de moeite om mijn topic door te nemen.

Veel leesplezier en groet jraaf

Kusje terug. king:

De 'leesblindheid' gaat over het feit dat het een reactie is op een post uit 2011

De 'dure' posten (dmf etc.) waren al bekend voor dat ik 'm bij EDS liet tunen in 2011. Vandaar mijn reactie.

En ja van het subframe werd ik toendertijd erg verdrietig :cry Zeker gezien het feit dat de importeur het niet ging erkennen of oplossen. Mijn VOD deed dat gelukkig wel. Het is evident dat de aanbouwdelen harder slijten door tuning.

Nu 3 jaar verder ben ik nog steeds hartstikke tevreden met mijn vectra ondanks dat ik er waarschijnlijk 2 X meer centen heb inzitten dan de aanschaf waarde. Neem maar eens de moeite om mijn topic door te nemen.

@jraaf wrote:Kusje terug. king:

Dan hoop ik wel dat je vakantie net begonnen is :jerry

Dan hoop ik wel dat je vakantie net begonnen is :jerry

Wie schopt dan ook zo'n oud topic omhoog. :jerry

Wie schopt dan ook zo'n oud topic omhoog. :jerry

@sw_reijnders wrote:@ yzf1kr

dan moet je wel zeker zijn dat je auto ALTIJD dealer onderhouden is.

zo niet kun je fluiten naar je garantie.

Werkplaatshandboek staat in de How-to idd

al is het wel een klusje waarbij een brug geen overbodige luxe is :hmmz

Onderhoud bij of niet bij een dealer is bij dot soort terugroepacties niet van toepassing, daar er mensenlevens mee gemoeid kunnen zijn.

De complete voorophanging hangt tenslotte aan dit Subframe, en daar wil de opel niks met doden te maken krijgen door Constructie fouten.

Wij trekken meestal de isolatie uit de Dieselplaat onder de motor als dit er nog zit.

Probleem opgelost.

willem

@sw_reijnders wrote:@ yzf1kr

dan moet je wel zeker zijn dat je auto ALTIJD dealer onderhouden is.

zo niet kun je fluiten naar je garantie.

Werkplaatshandboek staat in de How-to idd

al is het wel een klusje waarbij een brug geen overbodige luxe is :hmmz

Onderhoud bij of niet bij een dealer is bij dot soort terugroepacties niet van toepassing, daar er mensenlevens mee gemoeid kunnen zijn.

De complete voorophanging hangt tenslotte aan dit Subframe, en daar wil de opel niks met doden te maken krijgen door Constructie fouten.

Wij trekken meestal de isolatie uit de Dieselplaat onder de motor als dit er nog zit.

Probleem opgelost.

willem

Terug
Naar boven