• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Subwoofer doet weinig..

Garciyano

Post weinig
Hey,

Ik krijg totaal geen power uit mijn subwoofer, terwijl hij echt veel en veel meer kan leveren want mijn org. auto bass gaat gewoon harder.

ik weet mijn god niet waar het probleem zit en wat het kan zijn..

maar mijn versterker geeft wel een fout lampje die gaat af en toe aan.. brand dan heel slecht en knipperd op de muziek.. en als je heel goed luisterd knarst hij (lijkt wel kortsluiting) dus andere vesterker geprobeerd.. nog steeds geen power..

versteker heeft ook 3 standen: 1. off 2. LP 3. HP

ik heb hem op LP staan (lowpass filter)

Power lampje doet het brand mooi groen dus hij werkt gewoon.

alles is goed aangelosten.

-remote op de remote van de radio

-plus accu naar zekering naar versterker

-massa op chassis

-tulp aansturing versterker van radio op (Rear R + L) naar versterker (Input R + L)

- en van de versterker + en - naar subwoofer + en - (op de versterker gebrugd)

wat we hebben getest:

*Subwoofer in andere auto gaat donders hard!:D

*andere tulp aansturings kabel geplaatst, nog steeds zacht..

*Versterker misschien stuk? Andere dure versterker, nog steeds zacht..

*zekering versterker? nee is nog heel.

*Tulpen in andere ingangen radio/versterker nog steeds zacht..

* Level open/dicht draaien op de versterker, nog zacht..

* LP open/dicht draaien op de versterker, nog zacht..

*radio misschien stuk? andere radio getest door de tulp aansturing van de versterker van een andere auto in mijn versterker in te pluggen nog steeds zacht...

* instellingen van mijn radio. nee ook niet, nog steeds zacht...

*remote doet het gewoon. zodra de radio inschakeld, schakeld de versterker ook in.

Ik weet het echt niet meer...,

ik weet ook niet waar ik nu nog kan zoeken...

hoop dat jullie misschien nog iets weten??

[rquote=1852391&tid=141375&author=DeMeistah]heeft je versterker geen standen voor 6v 12v etc?[/rquote]

Nee is een auto versterker gewoon 12v.

van Fusion 300 nog iets..

[rquote=1852391&tid=141375&author=DeMeistah]heeft je versterker geen standen voor 6v 12v etc?[/rquote]

Nee is een auto versterker gewoon 12v.

van Fusion 300 nog iets..

[rquote=1852394&tid=141375&author=corsaracer]hoe is je massa....[/rquote]

naar mijn weten goed.

heb een best wel dikke kabel daarvoor gebruikt gaat van versterker naar een bout die het slot van de kofferbak vast houd.

[rquote=1852394&tid=141375&author=corsaracer]hoe is je massa....[/rquote]

naar mijn weten goed.

heb een best wel dikke kabel daarvoor gebruikt gaat van versterker naar een bout die het slot van de kofferbak vast houd.

enige wat ik verder kan bedenken is dat er simpelweg gewoon een kabel kapot is, hoe heb je alles weg gewerkt? in de stijlen? heb je geen kabel doorboord met het terug schroeven?

enige wat ik verder kan bedenken is dat er simpelweg gewoon een kabel kapot is, hoe heb je alles weg gewerkt? in de stijlen? heb je geen kabel doorboord met het terug schroeven?

[rquote=1852409&tid=141375&author=DeMeistah]enige wat ik verder kan bedenken is dat er simpelweg gewoon een kabel kapot is, hoe heb je alles weg gewerkt? in de stijlen? heb je geen kabel doorboord met het terug schroeven?[/rquote]

Nee heb ik extra op gelet tijdens het trekken van de draden.

ik heb alles ook netjes in zo'n plastic behuizing gedaan en daarna met tape ingetaped, zo had ik 1 kabelboom zeg maar. en heb ik het netjes achter de stijlen weg gewerkt idd. maar de schroeven komen niet eens in de buurt.. :(

kan het zijn dat mijn radio de remote handmatige moet worden aangezet? heb een JVC R611.

zit onder tussen echt na te denken wat het kan zijn maar heb onder tussen gewoon alles gehad, dat ik van gekkigheid gewoon niet weet waar ik moet zoeken.. want als mijn versterker stuk zou zijn waarom doet de versteker uit een andere auto het dan ook niet..

er komt wel enigzins wel wat bass uit pas als ik mijn volume echt max zet waarbij alle speakertjes in de auto beginnen te vervormen en krakken en gek doen. maar dat is echt veelste zacht.. het kan veel meer leveren.. :(

[rquote=1852409&tid=141375&author=DeMeistah]enige wat ik verder kan bedenken is dat er simpelweg gewoon een kabel kapot is, hoe heb je alles weg gewerkt? in de stijlen? heb je geen kabel doorboord met het terug schroeven?[/rquote]

Nee heb ik extra op gelet tijdens het trekken van de draden.

ik heb alles ook netjes in zo'n plastic behuizing gedaan en daarna met tape ingetaped, zo had ik 1 kabelboom zeg maar. en heb ik het netjes achter de stijlen weg gewerkt idd. maar de schroeven komen niet eens in de buurt.. :(

kan het zijn dat mijn radio de remote handmatige moet worden aangezet? heb een JVC R611.

zit onder tussen echt na te denken wat het kan zijn maar heb onder tussen gewoon alles gehad, dat ik van gekkigheid gewoon niet weet waar ik moet zoeken.. want als mijn versterker stuk zou zijn waarom doet de versteker uit een andere auto het dan ook niet..

er komt wel enigzins wel wat bass uit pas als ik mijn volume echt max zet waarbij alle speakertjes in de auto beginnen te vervormen en krakken en gek doen. maar dat is echt veelste zacht.. het kan veel meer leveren.. :(

Hoeveel ohm is de woofer

Hoeveel ohm kan je versterker minimaal hebben .

Heeft de versterker een 1 channel / 2 channel stand ?

Hoeveel ohm is de woofer

Heeft de versterker een 1 channel / 2 channel stand ?

op de bout waar je koffer slot in val heb je de massa? had ik ooit bij een volvo 440, werkte ook niet super..

kras es met een platte schroevendraair wat verf onder je mat in de kofferbak wek, dat je dus echt op het ijzer komt, en grooet genoeg dat de kabel goed massa krijgt, zet alles ff aan en houd de massa daar een op, werkte bij mij perfect namelijk en onder de mat zie je het toch niet weer ja.

op de bout waar je koffer slot in val heb je de massa? had ik ooit bij een volvo 440, werkte ook niet super..

kras es met een platte schroevendraair wat verf onder je mat in de kofferbak wek, dat je dus echt op het ijzer komt, en grooet genoeg dat de kabel goed massa krijgt, zet alles ff aan en houd de massa daar een op, werkte bij mij perfect namelijk en onder de mat zie je het toch niet weer ja.

Voltmeter al op de power input gehad? Als dit 12V is en er goed signaal naar binnen gaat en de versterker op de remote geactiveerd staat moet er hard geluid uit komen... Dit sluit ook gelijk uit of de massa slecht is, want dan kakt die 12V in...

Voltmetertje haal je evt. zo voor €5 bij de Gamma ofzo...

Ik zou nog even de volgende testen uitvoeren:

1. Even met een 9V batterijtje tegen de polen van de speakers aan tikken (Doe maar gelijk op de kabel die normaal op de versterker uitgang gaat, heb je gelijk de kabel uitgesloten) Dit testje hoort wat geplop te geven uit de subwoofer. Als je de speaker kan zien dan zie je ook de conus bewegen.

2. Test ook met de batterij test als het mogelijk is welke kant de speaker op beweegt, als het meer speakers zijn, of twee aansluitingen kan het nog zijn dat er één per ongeluk uit fase staat. Dit ersulteert ook in nagenoeg geen geluid.

3. In plaats van de remote uit de radio kun je de versterker ook activeren door gewoon de + door te verbinden met de remote klem. Zou dan wel even voor de zekerheid de remote draad vanaf de radio loshalen.

4. Test eens met het signaal van een MP3 spelertje direct op de ingang.

Voltmeter al op de power input gehad? Als dit 12V is en er goed signaal naar binnen gaat en de versterker op de remote geactiveerd staat moet er hard geluid uit komen... Dit sluit ook gelijk uit of de massa slecht is, want dan kakt die 12V in...

Voltmetertje haal je evt. zo voor €5 bij de Gamma ofzo...

Ik zou nog even de volgende testen uitvoeren:

1. Even met een 9V batterijtje tegen de polen van de speakers aan tikken (Doe maar gelijk op de kabel die normaal op de versterker uitgang gaat, heb je gelijk de kabel uitgesloten) Dit testje hoort wat geplop te geven uit de subwoofer. Als je de speaker kan zien dan zie je ook de conus bewegen.

2. Test ook met de batterij test als het mogelijk is welke kant de speaker op beweegt, als het meer speakers zijn, of twee aansluitingen kan het nog zijn dat er één per ongeluk uit fase staat. Dit ersulteert ook in nagenoeg geen geluid.

3. In plaats van de remote uit de radio kun je de versterker ook activeren door gewoon de + door te verbinden met de remote klem. Zou dan wel even voor de zekerheid de remote draad vanaf de radio loshalen.

4. Test eens met het signaal van een MP3 spelertje direct op de ingang.

[rquote=1852431&tid=141375&author=RonaldH]Hoeveel ohm is de woofer

Heeft de versterker een 1 channel / 2 channel stand ?[/rquote]

euhm..,

weet ik echt niet 2 ohm volgens mij. aantal channels weet ik niet..

maar dat zal vast wel goed zitten wat het is 1 setje wat ik heb gekocht, dat is op elkaar afgestemd.

Fusion woofer

Fusion versterker

Fusion kabels

pakket heet 12'' fusion Encounter.

en dat van de massa ga ik inderdaad proberen..

Terug
Naar boven