• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Subwoofer doet weinig..

[rquote=1852431&tid=141375&author=RonaldH]Hoeveel ohm is de woofer

Hoeveel ohm kan je versterker minimaal hebben .

Heeft de versterker een 1 channel / 2 channel stand ?[/rquote]

euhm..,

weet ik echt niet 2 ohm volgens mij. aantal channels weet ik niet..

maar dat zal vast wel goed zitten wat het is 1 setje wat ik heb gekocht, dat is op elkaar afgestemd.

Fusion woofer

Fusion versterker

Fusion kabels

pakket heet 12'' fusion Encounter.

en dat van de massa ga ik inderdaad proberen..

Even nog eens de vraag of er dus één of twee speaker aansluitingen op die sub zitten?

Denk eigenlijk wel dat we hier iets mee hebben, een fase probleem is snel gemaakt... Je kan eens voor de gein gewoon dan van één aansluiting de + en - omdraaien... twee kanten 'uit fase' is namelijk ook weer gewoon 'in fase'...

Even nog eens de vraag of er dus één of twee speaker aansluitingen op die sub zitten?

Denk eigenlijk wel dat we hier iets mee hebben, een fase probleem is snel gemaakt... Je kan eens voor de gein gewoon dan van één aansluiting de + en - omdraaien... twee kanten 'uit fase' is namelijk ook weer gewoon 'in fase'...

[rquote=1852445&tid=141375&author=RonaldH]Een. 2 ohm woofer bruggen is 1 ohm per kanaal,menig versterker heeft hier moeite mee.[/rquote]

Ehm, dat is parallelen, bij 'bruggen' ofwel serie schakelen wordt het juist 4 ohm....

[rquote=1852445&tid=141375&author=RonaldH]Een. 2 ohm woofer bruggen is 1 ohm per kanaal,menig versterker heeft hier moeite mee.[/rquote]

Ehm, dat is parallelen, bij 'bruggen' ofwel serie schakelen wordt het juist 4 ohm....

Nee, de limiet van impedantie in brug is 2x de impedantielimiet van 1 kanaal. Er is aangegeven dat de woofer mogelijk 2 ohm is dan moet de versterker 1 ohm per kanaal aan kunnen.

Nee, de limiet van impedantie in brug is 2x de impedantielimiet van 1 kanaal. Er is aangegeven dat de woofer mogelijk 2 ohm is dan moet de versterker 1 ohm per kanaal aan kunnen.

heb je de subwoofer uitgang wel aanstaan in je radio???

Lijnuitgangen (paar) 2 Pairs (Front + Rear/Subwoofer)

Subwoofer uitgang met regelbaar niveau en frequentie Yes (Rear/Subwoofer)

bron:jvc nederland

heb je de subwoofer uitgang wel aanstaan in je radio???

Lijnuitgangen (paar) 2 Pairs (Front + Rear/Subwoofer)

Subwoofer uitgang met regelbaar niveau en frequentie Yes (Rear/Subwoofer)

bron:jvc nederland

[rquote=1852448&tid=141375&author=Vinci][rquote=1852445&tid=141375&author=RonaldH]Een. 2 ohm woofer bruggen is 1 ohm per kanaal,menig versterker heeft hier moeite mee.[/rquote]

Ehm, dat is parallelen, bij 'bruggen' ofwel serie schakelen wordt het juist 4 ohm....[/rquote]

:D

Das knap een 2ohm woofer als 4ohm laten spelen

Je verdeeld de woofer over 2 kanalen delen door 2 dus

[rquote=1852448&tid=141375&author=Vinci][rquote=1852445&tid=141375&author=RonaldH]Een. 2 ohm woofer bruggen is 1 ohm per kanaal,menig versterker heeft hier moeite mee.[/rquote]

Ehm, dat is parallelen, bij 'bruggen' ofwel serie schakelen wordt het juist 4 ohm....[/rquote]

Je verdeeld de woofer over 2 kanalen delen door 2 dus

[rquote=1852576&tid=141375&author=RonaldH][rquote=1852448&tid=141375&author=Vinci][rquote=1852445&tid=141375&author=RonaldH]Een. 2 ohm woofer bruggen is 1 ohm per kanaal,menig versterker heeft hier moeite mee.[/rquote]

Je verdeeld de woofer over 2 kanalen delen door 2 dus [/rquote]

Jij had het over een woofer bruggen, niet ik... Je bedoelde natuurlijk de versterker...:angel

Bruggen is namelijk het zelfde als serie schakelen, en een woofer serie schakelen er vanuit gaande dat hij een dubbele spreekspoel heeft van 2x2 ohm levert 4 ohm op.

[rquote=1852576&tid=141375&author=RonaldH][rquote=1852448&tid=141375&author=Vinci][rquote=1852445&tid=141375&author=RonaldH]Een. 2 ohm woofer bruggen is 1 ohm per kanaal,menig versterker heeft hier moeite mee.[/rquote]

Je verdeeld de woofer over 2 kanalen delen door 2 dus [/rquote]

Jij had het over een woofer bruggen, niet ik... Je bedoelde natuurlijk de versterker...:angel

Bruggen is namelijk het zelfde als serie schakelen, en een woofer serie schakelen er vanuit gaande dat hij een dubbele spreekspoel heeft van 2x2 ohm levert 4 ohm op.

[rquote=1852510&tid=141375&author=Roelof]Nee, de limiet van impedantie in brug is 2x de impedantielimiet van 1 kanaal. Er is aangegeven dat de woofer mogelijk 2 ohm is dan moet de versterker 1 ohm per kanaal aan kunnen.[/rquote]

Precies... Alleen als je het over een woofer bruggen hebt is de redenering precies contra.

Een versterker bruggen is namelijk niks anders dan de eindtrap in serie schakelen.

[rquote=1852510&tid=141375&author=Roelof]Nee, de limiet van impedantie in brug is 2x de impedantielimiet van 1 kanaal. Er is aangegeven dat de woofer mogelijk 2 ohm is dan moet de versterker 1 ohm per kanaal aan kunnen.[/rquote]

Precies... Alleen als je het over een woofer bruggen hebt is de redenering precies contra.

Een versterker bruggen is namelijk niks anders dan de eindtrap in serie schakelen.

[rquote=1852446&tid=141375&author=Vinci]Even nog eens de vraag of er dus één of twee speaker aansluitingen op die sub zitten?

Denk eigenlijk wel dat we hier iets mee hebben, een fase probleem is snel gemaakt... Je kan eens voor de gein gewoon dan van één aansluiting de + en - omdraaien... twee kanten 'uit fase' is namelijk ook weer gewoon 'in fase'...[/rquote]

er zitten maar 2 aansluiting op mijn sub. maar mijn sub is ingebouwd in een berekende kist zo koop je hem fabrieks af zeg maar het is geen zelf bouw. dus gewoon een plus en een min.

@ vinci

en ik ga morge ochtend de massa ff testen door een goeie massa neer te leggen ik doe eerst een test draad van me versterker min om de auto heen naar de minpool van mijn accu, dan is even kijken of ie het wel goed doet.

verder ga ik dan even in mijn radio zoeken naar de uitgangen en kijken of ik doe open kan zetten als dat kan..

en werkt dit allemaal niet ga ik mijn versterker opnieuw testen alleen dan gewoon in een andere auto met een ander installatie..

en ik wil dan alles even door meten met de multimeter. proberen er achter te komen waar al die volts blijven hopelijk kom ik er dan achter wat het is..

maar even kijken de powerinput is gewoon de 12V aansluiting op de versterker neem ik aan?

en dan ckkr bij de massa ook even meten kijken wat er over blijft van de volts..

of moet ik die tulp ingangen L+R gaan doormeten ?

wat ik ook wil proberen alleen geen idee of dit zin heeft en of dit mag?

De plus en de min die vanuit mijn versterker naar mijn sub. gaan. loshalen en dan gewoon naast elkaar aansluiten inplaats van gebrugd.. heb ik wel minder vermogen maar als 't setje 't maar even doet dan weet ik 't probleem wel dan is mijn versterker gewoon te zwak.

en nog een vraagje de remote als ik die dus met de plus (12v.) door verbind en los haal bij mijn radio. blijft hij dus altijd aanstaan ook als ik mijn contact uit heb... want er zit geen schakelaar niks tussen de accu en de versterker enkeld ene zekering. dan loopt straks elke keer me auto leeg.. en is het trouwens niet schadelijk voor de versterker om de plus door te verbinden met de remote?

bedankt alvast voor de vele reacties! :)

want vind dit echt kut, had zo'n mooi setje gekocht en doet 't gewoon niet :(

Terug
Naar boven