• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Subwoofer doet weinig..

[rquote=1852446&tid=141375&author=Vinci]Even nog eens de vraag of er dus één of twee speaker aansluitingen op die sub zitten?

Denk eigenlijk wel dat we hier iets mee hebben, een fase probleem is snel gemaakt... Je kan eens voor de gein gewoon dan van één aansluiting de + en - omdraaien... twee kanten 'uit fase' is namelijk ook weer gewoon 'in fase'...[/rquote]

er zitten maar 2 aansluiting op mijn sub. maar mijn sub is ingebouwd in een berekende kist zo koop je hem fabrieks af zeg maar het is geen zelf bouw. dus gewoon een plus en een min.

@ vinci

en ik ga morge ochtend de massa ff testen door een goeie massa neer te leggen ik doe eerst een test draad van me versterker min om de auto heen naar de minpool van mijn accu, dan is even kijken of ie het wel goed doet.

verder ga ik dan even in mijn radio zoeken naar de uitgangen en kijken of ik doe open kan zetten als dat kan..

en werkt dit allemaal niet ga ik mijn versterker opnieuw testen alleen dan gewoon in een andere auto met een ander installatie..

en ik wil dan alles even door meten met de multimeter. proberen er achter te komen waar al die volts blijven hopelijk kom ik er dan achter wat het is..

maar even kijken de powerinput is gewoon de 12V aansluiting op de versterker neem ik aan?

en dan ckkr bij de massa ook even meten kijken wat er over blijft van de volts..

of moet ik die tulp ingangen L+R gaan doormeten ?

wat ik ook wil proberen alleen geen idee of dit zin heeft en of dit mag?

De plus en de min die vanuit mijn versterker naar mijn sub. gaan. loshalen en dan gewoon naast elkaar aansluiten inplaats van gebrugd.. heb ik wel minder vermogen maar als 't setje 't maar even doet dan weet ik 't probleem wel dan is mijn versterker gewoon te zwak.

en nog een vraagje de remote als ik die dus met de plus (12v.) door verbind en los haal bij mijn radio. blijft hij dus altijd aanstaan ook als ik mijn contact uit heb... want er zit geen schakelaar niks tussen de accu en de versterker enkeld ene zekering. dan loopt straks elke keer me auto leeg.. en is het trouwens niet schadelijk voor de versterker om de plus door te verbinden met de remote?

bedankt alvast voor de vele reacties! :)

want vind dit echt kut, had zo'n mooi setje gekocht en doet 't gewoon niet :(

heb vanmorge even de multimeter erbij gepakt, en dit kwam er uit.

een goeie plus van 12 volts.

een goeie min van 0,2 volts.

en een remote van 10,23 volts...

en die klopt niet volgens mij hoort die 12 volt te zijn? correct me if i'm wrong..

want dan weet ik het probleem dan ligt die remote gewoon te kutten...

dus vnv als ik weer thuis ben maar even een nieuwe remote proberen.. weet nu ook niet meer waar ik hem aan moet zetten want radio remote is dus naar de hoere..

en een remote over de Plus kabel naar de versterker zie ik ook niet zitten anders kan ik elke keer als mijn auto wat lang stil staat de accu booster er bij pakken omdat ie leeg loopt.

heb vanmorge even de multimeter erbij gepakt, en dit kwam er uit.

een goeie plus van 12 volts.

een goeie min van 0,2 volts.

en een remote van 10,23 volts...

en die klopt niet volgens mij hoort die 12 volt te zijn? correct me if i'm wrong..

want dan weet ik het probleem dan ligt die remote gewoon te kutten...

dus vnv als ik weer thuis ben maar even een nieuwe remote proberen.. weet nu ook niet meer waar ik hem aan moet zetten want radio remote is dus naar de hoere..

en een remote over de Plus kabel naar de versterker zie ik ook niet zitten anders kan ik elke keer als mijn auto wat lang stil staat de accu booster er bij pakken omdat ie leeg loopt.

10.3 volt moet voldoende zijn voor het inschakelen van de versteker, ik neem aan dat er wel een controlelampje brandt?

Als dat niet het geval is zou je inderdaad even kunnen proberen de remote los te koppelen en van de versterker direct aan de + te koppelen.

10.3 volt moet voldoende zijn voor het inschakelen van de versteker, ik neem aan dat er wel een controlelampje brandt?

Als dat niet het geval is zou je inderdaad even kunnen proberen de remote los te koppelen en van de versterker direct aan de + te koppelen.

wat we hebben getest:

*Subwoofer in andere auto gaat donders hard!:D

dan kan het volgens mij al niet aan de versterker woofer of kabels liggen, k zou toch de masse eens goed na lopen en kijken als alles goed is aangesloten

misschien dat je anders eens moet kijken als de instellingen op je radio ook allemaal wel goed staan

en aangezien je foutlampje ook brand op de versterker. deed die van mij ook, na wat spelen met de massa ging ie uit en had ik ook vollop bass

wat we hebben getest:

*Subwoofer in andere auto gaat donders hard!:D

dan kan het volgens mij al niet aan de versterker woofer of kabels liggen, k zou toch de masse eens goed na lopen en kijken als alles goed is aangesloten

misschien dat je anders eens moet kijken als de instellingen op je radio ook allemaal wel goed staan

en aangezien je foutlampje ook brand op de versterker. deed die van mij ook, na wat spelen met de massa ging ie uit en had ik ook vollop bass

Wat je moet doen is die 12V onder belasting meten, dus even een signaaltje er op. Die remote doorverbinden is uitsluitend voor de test, 10,23V moet trouwens meer dan genoeg zijn, in de datasheet van elke PWM modulator staat minimaal 8V....

Maar ook inderdaad kun je dit al zien aan het controle lampje op de versterker. Als die aangaat dan is er niks met de remote aan de hand.

Als de versterker gewoon 12V krijgt en dit stort niet in onder belasting, en de woofers goed ploppen met een 9V batterijtje er op dan kan het alleen nog maar een defect aan de versterker zijn.

Probeer alles wat je meet zo dicht mogelijk bij de versterker te doen met de multimeter pennen en het 9V batterijtje, Dit sluit dan namelijk gelijk uit of het de kabels zijn of de versterker.

Hou het batterijtje niet constant op de woofer aangesloten, alleen met 'tikjes' anders wordt de spreekspoel in de woofer heet.

Wat je moet doen is die 12V onder belasting meten, dus even een signaaltje er op. Die remote doorverbinden is uitsluitend voor de test, 10,23V moet trouwens meer dan genoeg zijn, in de datasheet van elke PWM modulator staat minimaal 8V....

Maar ook inderdaad kun je dit al zien aan het controle lampje op de versterker. Als die aangaat dan is er niks met de remote aan de hand.

Als de versterker gewoon 12V krijgt en dit stort niet in onder belasting, en de woofers goed ploppen met een 9V batterijtje er op dan kan het alleen nog maar een defect aan de versterker zijn.

Probeer alles wat je meet zo dicht mogelijk bij de versterker te doen met de multimeter pennen en het 9V batterijtje, Dit sluit dan namelijk gelijk uit of het de kabels zijn of de versterker.

Hou het batterijtje niet constant op de woofer aangesloten, alleen met 'tikjes' anders wordt de spreekspoel in de woofer heet.

mensen mensen mensen!!

Dit is niet te geloven!:angel

hij doet het! en donders mooi ook!:D

Alles is onderhand al getest en een test subwoofer/radio/versterker/kabels aangesloten..

het enigste wat dus elke keer niet veranderd was! was de aansluiting van de MASSA op het chassis...!:hmmz

nu ander massa draad neergelegt van voor naar achter, heb nu de massa van de radio gepakt.. en BOTS JONGE!

hij doet het keihard!!! :D:D

Bedankt voor de vele reacties!!

mensen mensen mensen!!

Dit is niet te geloven!:angel

hij doet het! en donders mooi ook!:D

Alles is onderhand al getest en een test subwoofer/radio/versterker/kabels aangesloten..

het enigste wat dus elke keer niet veranderd was! was de aansluiting van de MASSA op het chassis...!:hmmz

nu ander massa draad neergelegt van voor naar achter, heb nu de massa van de radio gepakt.. en BOTS JONGE!

hij doet het keihard!!! :D:D

Bedankt voor de vele reacties!!

Terug
Naar boven