• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Subwoofer probleempje..

mijn kabels liggen allemaal door de rechterkant van me auto en heb nooit storing, misschien iets te maken met de dikte van je kabels? ik heb gewoon een setje van Caliber gepakt toen, geen topmerk maar t werkt uitstekend. Aluminium folie zou moeten/kunnen werken, maar ik denk dat het simpeler is om dan betere kabels te halen indien mogelijk, alles van voor tot achter folien is denk ik net zo veel of misschien wel meer werk als je het allemaal al weg gewerkt hebt.

heb je het al met andere kabel gebrobeerd,,of heb je de kabels van de rca samen geknoopt..dan kun je ook storing krijgen,,en anders ff kabel los door de auto leggen...

succes ermee :agent

heb je het al met andere kabel gebrobeerd,,of heb je de kabels van de rca samen geknoopt..dan kun je ook storing krijgen,,en anders ff kabel los door de auto leggen...

succes ermee :agent

Nee heb geen andere kabels... :(

de kabels kruisen elkaar achter, maar daar zit al aluminiumfolie, dus dan zou het probleem opgelost moeten zijn... maja dat is dus nog niet zo...

of die ''aarding'' nog goed is, geen idee...

ik zal ff iemand er na laten kijken.

Radio is in elk geval nix mis mee, die is als nieuw..

Dan zal het wel aan de versterker liggen misschien?

Maargoed, dit is al de 2e versterker die erin ligt, dus das wel erg toevallig.... :P

Ik zal het eens proberen met een dikkere draad naar de chassis? Hopen dat het dan weg is?

Want krijg er koppijn van... :(

Nee heb geen andere kabels... :(

de kabels kruisen elkaar achter, maar daar zit al aluminiumfolie, dus dan zou het probleem opgelost moeten zijn... maja dat is dus nog niet zo...

of die ''aarding'' nog goed is, geen idee...

ik zal ff iemand er na laten kijken.

Radio is in elk geval nix mis mee, die is als nieuw..

Dan zal het wel aan de versterker liggen misschien?

Maargoed, dit is al de 2e versterker die erin ligt, dus das wel erg toevallig.... :P

Ik zal het eens proberen met een dikkere draad naar de chassis? Hopen dat het dan weg is?

Want krijg er koppijn van... :(

waar heb je de aarde gepakt dan?

bij mn tigra zit tie vast op een bout rechts naast mn achterbank helemaal op het kale chassis van de auto

waar heb je de aarde gepakt dan?

bij mn tigra zit tie vast op een bout rechts naast mn achterbank helemaal op het kale chassis van de auto

Mijn oude radio had 't in de line-out zitten. Die had geen goede massa met de radio. Contactje op de printplaat was los getrild denk ik. Grote kans dat je probleem in je headunit zit.

En welke kabel heb je aan welke kant liggen? De bijrijderskant moeten de RCA kabels lopen, hier loopt namelijk normaal geen enkele stroomdraad. (ook niet van remlichten/knipperlichten e.d.)

Mijn oude radio had 't in de line-out zitten. Die had geen goede massa met de radio. Contactje op de printplaat was los getrild denk ik. Grote kans dat je probleem in je headunit zit.

En welke kabel heb je aan welke kant liggen? De bijrijderskant moeten de RCA kabels lopen, hier loopt namelijk normaal geen enkele stroomdraad. (ook niet van remlichten/knipperlichten e.d.)

ligt aan je radio.. uitgangen zijn waarschijnlijk doorgefikt..

Lijn/Tulpkabels Nooit "Hot Swappen"

probeer met andere radio van 'n maat ofzo

ligt aan je radio.. uitgangen zijn waarschijnlijk doorgefikt..

Lijn/Tulpkabels Nooit "Hot Swappen"

probeer met andere radio van 'n maat ofzo

Hi

Sorry to write in English, if I understand correctly, you have a hum - almost like a ticking sound - that is synchronised with your revving?

I used to have it too, its is caused by feedback from the high voltage in the spark plugs. Sometimes people say to replace the lines on your spark plugs but you can also buy a device, it is a line filter.

You connect it to the RCA cables and it filters out that ultra-high frequency - should be 10 euro or less.

This is what we have in South Africa - maybe you can find one there?

http://www.autostyle.co.za/product/15264/AudiobankGroundLoopIsolator/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hi

Sorry to write in English, if I understand correctly, you have a hum - almost like a ticking sound - that is synchronised with your revving?

I used to have it too, its is caused by feedback from the high voltage in the spark plugs. Sometimes people say to replace the lines on your spark plugs but you can also buy a device, it is a line filter.

You connect it to the RCA cables and it filters out that ultra-high frequency - should be 10 euro or less.

This is what we have in South Africa - maybe you can find one there?

http://www.autostyle.co.za/product/15264/AudiobankGroundLoopIsolator/" onclick="window.open(this.href);return false;

Min kabel los maken dan kijken of de radio aanblijft, zoja krijgt die waarschijnlijk massa via de antenne! dit wil wel eens graag gebeuren, en dan krijg je het welbekende dynamoruis verhaal...

Je kunt ook een proberen de antenne kabel eruit te laten kijken of het dan weg gaat, en je hebt van die dingen die je tussen je tulpstekkers zet, maar dit verminderd wel je geluidkwaliteit...

en je kunt ook per ongeluk de rca-stekkers verkeerd om hebben gemonteerd(tijdens het aanstaan van de radio of versterker), dan willen die poorten wel eens doorbranden op je versterker of radio...

Min kabel los maken dan kijken of de radio aanblijft, zoja krijgt die waarschijnlijk massa via de antenne! dit wil wel eens graag gebeuren, en dan krijg je het welbekende dynamoruis verhaal...

Je kunt ook een proberen de antenne kabel eruit te laten kijken of het dan weg gaat, en je hebt van die dingen die je tussen je tulpstekkers zet, maar dit verminderd wel je geluidkwaliteit...

en je kunt ook per ongeluk de rca-stekkers verkeerd om hebben gemonteerd(tijdens het aanstaan van de radio of versterker), dan willen die poorten wel eens doorbranden op je versterker of radio...

Waar heb jij je massa vandaan gehaald?

Want ik had het eerst ook in me Astra station,(speel veel met audio)

en toen heb ik alles eruit gehaald en de plus apart gelegd, en de Min vanuit de achterbank gepakt op het metaal.

En ook je versterker kabel moet aan de andere kant lopen..

Want ook die moet niet te dicht in de buurt komen van de plus..

Als je er niet uit komt, kan je altijd ff stukje door rijden, dan ben je in groningen.. kan er wel even naar kijken

Waar heb jij je massa vandaan gehaald?

Want ik had het eerst ook in me Astra station,(speel veel met audio)

en toen heb ik alles eruit gehaald en de plus apart gelegd, en de Min vanuit de achterbank gepakt op het metaal.

En ook je versterker kabel moet aan de andere kant lopen..

Want ook die moet niet te dicht in de buurt komen van de plus..

Als je er niet uit komt, kan je altijd ff stukje door rijden, dan ben je in groningen.. kan er wel even naar kijken

Terug
Naar boven