• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

subwoofer zoekende???!!! x-ion 12-800BR ???

Stel jou auto zou ergens kortsluiting maken door iets dan zou dit over kunnen slaan op je versterker....

Google maar eens...

Eerst een plaatje MDF misschien?

Ietsje groter maken dan de versterker zelf die op de achterbank schroeven dan met rubberen voetjes 0.5-2cm ruimte er tussen de versterker er op monteren.

@ivartje

Wel zonde dat er zoveel versterkers bij jou sneuvelen. Ik vermoed een te slechte aarde.

Heb je de min pool van af de accu naar het chassis wel zwaarder gemaakt?

En is de aarde van de versterker naar het chassis wel dik genoeg?

Ik kan het mis hebben hoor.

Zelf lag ik altijd een directe "zwarte" kabel aan van af de accu naar de versterkers.

Wel flink proppen in een astra!

@turbosix

Hmm misschien nog niet zon gek idee,, maar hij is toch gezekerd? Dan zou er niks mee kunnen gebeuren toch? Bij de autoshop zeiden ze er ook niks van toen ik hem af liet stellen.. ze zeiden dat ik het netjes had weggewerkt..

Hun doen alleen audio, zal ze eens bellen morgen hoe hun dat doen haha.

Bij mij me vorige versterker wel opgeblazen door te dunne kabels haha.

Kabels kunnen niet dik genoeg zijn dus hahaha.

Hij is inderdaad gezekerd...

Maar dat zegt niks eigenlijk....

Het zou goed kunnen gaan

Maar ik neem geen risico met een versterk van 800 euro...

Ik heb mdf plaat onder mijn kofferbakmat gemaakt

Mat erop gelijmd versterker erop geschroefd kabels lopen eronder

Sub met kost er naast daarvoor me condensator...

Heb nog wel ergens foto's eventueel.

Dan ga ik maar eens knutselen deze week of volgende week. Denk niet dat het deze zaterdag er van komt. Moet de kever nog klaarmaken voor het kever winter festijn te rosmalen haha.

Denk een mdf plaatje op de achterbank fabriceren de oplossing, anders kan er al helemaal niks meer achterin. Gebruik normaal al de achterbank al als kofferbak hahaha. Nouja mijn versterker was 200.. Toch ook zonde geld als dat zomaar kapot gaat..

die van mij zit tegen de achterbank maar zit tegen stof aan,maar ist dat echt jo dat als je + te dun is dan kan mijn versterker kapot??? als dat zo is ga ik ook maar is dikkere kabels leggen en zit dat met de min ook zo?? d8 dat als ze niet goed waren het gewoon niet deden,achja nu nog een condensator zoeken

Je aarde moet zo kort mogelijk en dik mogelijk

Plus kabel kun je beter ook dik leggen weet je dat je goed ziet

Ja anders komt er te veel spanning binnen in 1x dikkere verspreiden de warmte en volts

Volgens mij is het bij de min even erg of nog erger. Vooral de standaard min kabel van de auto (accu naar chassis) is vaak te zwak, dit probleem zag ik heel vaak bij vrienden van me.

Soms hoorde je de subwoofer gewoon smoren als je hard speelde, extra min kabel er op en klaar was kees vaak.

Dat er stof tussen de bank en versterker zit is mooi maar de schroeven zitten in het staal en raken de versterker ook.

999 van de 1000 keer gaat dat goed hoor, geen probleem maar ik zou die 0.1% uitsluiten.

Ik heb zelf zo'n gto 1004 waar ivartje het over heeft in zijn begin post. Ding zit zonder condensator aangesloten en is altijd hard aan het werk. Ik heb nog nooit(in me 2 auto's) problemen gehad met het spul. Alleen 1 sub doorgefikt. Gewoon zorgen dat je een goed massa hebt. En als je daar aan twijfelt meten. Dikte van de plus kabel word voorgeschreven. Dus wat kan er fout gaan?

heb nu een jbl woofer draaien op me f4-600 twister van audio system maar hij kan het niet handellen,ik heb een vraag als ik nu een andere subwoofer zou moeten aanschaffen (liefst van audio system) die echte harde diepe lage bass heeft welke zou ik dan moeten aanschaffen heb er een gezien van 600 watt rms volstaat die??

@marijnl1988 wrote:

Stel je versterk leverd 1000 watt 700 watt rms

Dan zou ik een sub zoeken van 600 watt rms

Sub nooit hoger kwa rms doen dan je versterker

Anders blaas jij je versterk op...

Sub heeft nog wel wat spelling

me versterker levert 160 watt rms per kanaal 600 watt max,maar me sub zit gebridged dus 320 watt rms ?? heb een audio system x-ion 12-800BR gezien is dit wat? hij levert 800 watt rms

Kun je niet beter deze versterk op je gewonen boxen doen ???

Ik ik druf te wedden dat je versterk weer naar de knoppen gaat als je er een sub op zet

Ik raad echt aan om een monoblock te gebruiken voor je su

heb nu ook gewoon een 4 kanaals versterker zo zitten waarom zou dat niet goed gaan die vorige kon gewoon te weinig leveren daarom ging hij kapot

Terug
Naar boven