• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Super zeldzame Datene cabrio koets!!!

Vinci

Forumbewoner
Ding is wel in erbarmelijke staat, maar wel een zeer vette breedbouw. Vind die achterste wielranden echt wel heel vet, en deze heeft ook niet zo'n lelijke rolbeugel....

http://www.ebay.de/itm/Kadett-E-Kar...81079793473?pt=Automobile&hash=item4171a94741" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor iemand die niet vies is van een groot project een leuke uitdaging misschien... Vent schijnt 300 euro voor de koets te willen...

TdZrLpy.jpg

Ik vind het persoonlijk geen mooie dett en die kap is ook niet echt mooi in mijn ogen, lijkt wel van een oude benz.

Ik vind hem zo ook niet mooi, maar vind dit wel een veel mooiere breedbouw dan lenner of irmscher. Denk als deze netjes opgeknapt en gespoten is dat hij wel heel vet is! En geen papieren, tja, als je nou een gare cabrio hebt met papieren zet je toch lekker deze breedbouw op die bodem. In elk geval heb je dan iets aparts wat wel bekijks trekt....

De rede dat de papieren er niet bij zitten is waarschijnlijk dat het een behoorlijk geflopt project is!

Als je naar de achterklep kijkt weet ik zo goed als zeker dat het een sedan is geweest!!!!

Daarom mist ook de ''lelijke'' rolbeugel!

Edit.. Lees net iets over dat het een champion 16v is geweest!

Geen idee hoe zo iets gemaakt is dan maar wegflikkeren lijkt me enigste optie, wat een baggerbak.

@Patrick v voorn wrote:De rede dat de papieren er niet bij zitten is waarschijnlijk dat het een behoorlijk geflopt project is!

Als je naar de achterklep kijkt weet ik zo goed als zeker dat het een sedan is geweest!!!!

Geen idee hoe zo iets gemaakt is dan maar wegflikkeren lijkt me enigste optie, wat een baggerbak.

Hahahah, jij bent ook altijd zo lekker nuchter heh! :jerry

Moet zeggen dat ik ook aan alle kanten sterke twijfels heb of deze breedbouw überhaupt wel echt is en of er nog wat van te redden is. Een nieuwe auto bouwen is waarschijnlijk nog makkelijker dan om hier nog wat van te maken... :hmmz

Maar goed, als ik naar sommigen kijk hoe ze dingen aanpakken, en ga ik nog geen namen noemen (zoals pipo), maar als je zo vakkundig bent dan kan je er misschien nog wel wat moois van maken. Ik ben ook bang dat het in de vuilnisbak belandt, maar is wel zonde als het echt om een dergelijke breedbouw gaat, want die zijn wel enorm zeldzaam.... :(

@Vinci wrote:@Patrick v voorn wrote:De rede dat de papieren er niet bij zitten is waarschijnlijk dat het een behoorlijk geflopt project is!

Hahahah, jij bent ook altijd zo lekker nuchter heh! :jerry

Moet zeggen dat ik ook aan alle kanten sterke twijfels heb of deze breedbouw überhaupt wel echt is en of er nog wat van te redden is. Een nieuwe auto bouwen is waarschijnlijk nog makkelijker dan om hier nog wat van te maken... :hmmz

Maar goed, als ik naar sommigen kijk hoe ze dingen aanpakken, en ga ik nog geen namen noemen (zoals pipo), maar als je zo vakkundig bent dan kan je er misschien nog wel wat moois van maken. Ik ben ook bang dat het in de vuilnisbak belandt, maar is wel zonde als het echt om een dergelijke breedbouw gaat, want die zijn wel enorm zeldzaam.... :(

Zulke jongens,en ik ga wel met namen gooien, als Pipo, gerwin of Mark enz die zullen dan de kit er af slijpen en gewoon netjes opnieuw beginnen. Het is de ellende van een ander opknappen gewoonweg niet waard!

Koets weggooien en de kit netjes op een hatchbackie maken!

Maar goed ik heb makkelijk praten want ik vindt breedbouw zo ie zo verkrachting van een dergelijk staaltje ontwerpkunst van de staf bij Opel destijds!

Prijs is ongeveer wat je voor een boddy kit betaald.

Een orginele cabrio kopen en daar de kit op zetten.

cabrio dak vind ik helemaal niks.

Sommige dingen zie we nu als een beetje fout maar is wel ons erfgoed

denk dat je dit ding met de kap naar beneden moet zien,wees eerlijk,een D Kadett Bieber met de kap omhoog is ook niet de mooiste creatie.

Terug
Naar boven