• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Suspension sensor Insignia?, foutcode C0600

Goedemiddag allen,

Sinds een aantal maanden komt er bij iedere rit die ik maak de melding "Service Wielophanging" in beeld van de display van mijn Insingia 1.6t uit 2009.
Met iCarsoft lees ik foutcode C0600 "Too Slow Transitions- Right Front Acceleration Sensor Circuit" (zie afbeelding).
nk99w2qjijk1vbb15w1k1bs40j9z0c8v.jpg

De ABS-sensor is vrij kort na deze melding vervangen, maar de melding blijft terugkomen.
Na wat uitzoekwerk kom ik uit op een mogelijk defecte Suspension sensor (art.nr.: 9570930004, zie afbeelding),
gp528o8gyav434h02s7lahjrhfntz50c.jpg

voordat ik een nieuwe/tweedehands Suspension sensor bestel wil ik jullie eerst vragen of dit bij anderen ook is voorgekomen en wat jullie denken dat de oorzaak kan zijn.
Ik lees namelijk ook dat het Flexride-systeem wordt uitgeschakeld voor de betreffende veerpoot wanneer deze foutcode na het starten van de motor in beeld komt, dus ik wil de defecte sensor graag zsm vervangen.

Terug
Naar boven