• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Tandwielen achteras kapot

kadettsr

Post vaak
Vanavond de achteras onder de manta vandaan gehaald, vanwege zware problemen met de achteras.

Draai ik deksel los en ja hoor: defecte tandwielen.. stukken liggen gewoon onderin met veel ijzerdeeltjes:

4sbtba.jpg

ouderwets sleutelen op de oprit:D

2s6k7b7.jpg

as eronder vandaan... kan ook wel ander kleurtje gebruiken :lol:

c2idl.jpg

Onderkant zonder as :)

f3w22b.jpg

Oh oh :S.

5mb7te.jpg

Kaputtt:S

@jethro wrote:Heavy Metal. :mrgreen:

Zwaar kloten natuurlijk, is er een bout los gekomen?

Had een keer hetzelfde met een Jaguar die ik net gekocht had. De bouten van het kroonwiel liepen eruit.

Wat is dat nou een Manta 400 waar geen groep-a uitlaat onder zit?

Heej Jethro,

Er is geen bout los gekomen. Maar de as ligt al in Lemele ter reparatie!!

En wat betreft die groep-a.. die ligt er wel onder aan het geluid te horen :jerry

@jethro wrote:Heavy Metal. :mrgreen:

Had een keer hetzelfde met een Jaguar die ik net gekocht had. De bouten van het kroonwiel liepen eruit.

Heej Jethro,

Er is geen bout los gekomen. Maar de as ligt al in Lemele ter reparatie!!

En wat betreft die groep-a.. die ligt er wel onder aan het geluid te horen :jerry

@henk 400rr wrote:Valt nog mee ;) maar stuk is stuk.

Achteras wel héél goed schoonmaken als je deze weer gebruikt, die deeltjes zitten door de hele as heen, ook de lagers van de steekassen goed controleren anders zit je binnen de korste keren weer met dezelfde ellende.

voor mij is dat allemaal nog nieuw hea :P.. hoop dat het me niet te vaak overkomt :jerry

Het repareren laat ik doen, dan weet ik zeker dat het goed gaat. Gisteren al weggebracht naar Lemele en weer wat dingen geleerd over overbrengingen enzo :agent

@henk 400rr wrote:Valt nog mee ;) maar stuk is stuk.

Achteras wel héél goed schoonmaken als je deze weer gebruikt, die deeltjes zitten door de hele as heen, ook de lagers van de steekassen goed controleren anders zit je binnen de korste keren weer met dezelfde ellende.

voor mij is dat allemaal nog nieuw hea :P.. hoop dat het me niet te vaak overkomt :jerry

Het repareren laat ik doen, dan weet ik zeker dat het goed gaat. Gisteren al weggebracht naar Lemele en weer wat dingen geleerd over overbrengingen enzo :agent

Valt nog mee ;) maar stuk is stuk.

Valt nog mee ;) maar stuk is stuk.

Heavy Metal. :mrgreen:

Heavy Metal. :mrgreen:

Terug
Naar boven