• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Taxatie/totallos en nu???

Blijkt idd dat de verzekeringsmaatschappij de astra voor catalogus waarde had verzekerd,terwijl dit taxatiewaarde moest zijn.wel baalen dat je er pas na het ongeluk achterkomt,,,,of de tussenpersoon heeft een fout gemaakt of de verzekeringsmaatschappij.

maar jah voorlopig heeft rick een probleem,,,,9700 euro schade aan de astra

@GREY ILLUSION wrote:Blijkt idd dat de verzekeringsmaatschappij de astra voor catalogus waarde had verzekerd,terwijl dit taxatiewaarde moest zijn.wel baalen dat je er pas na het ongeluk achterkomt,,,,of de tussenpersoon heeft een fout gemaakt of de verzekeringsmaatschappij.

is dit niet de fout van de maatschappij... of is het niet nadrukkelijk doorgegeven door de verzekerde?

dan nog, al zal het de fout zijn van de verzekeringsmaatschapij.

denk je echt dat die dat to egaan geven?

als jij zwart op wit kan aantonen dat je overlegt heb voorn een all risk verzekering, dan kun je nog wat doen, anders heb je gewoon pech, hoe vervelend he ook is

@GREY ILLUSION wrote:Blijkt idd dat de verzekeringsmaatschappij de astra voor catalogus waarde had verzekerd,terwijl dit taxatiewaarde moest zijn.wel baalen dat je er pas na het ongeluk achterkomt,,,,of de tussenpersoon heeft een fout gemaakt of de verzekeringsmaatschappij.

is dit niet de fout van de maatschappij... of is het niet nadrukkelijk doorgegeven door de verzekerde?

dan nog, al zal het de fout zijn van de verzekeringsmaatschapij.

denk je echt dat die dat to egaan geven?

als jij zwart op wit kan aantonen dat je overlegt heb voorn een all risk verzekering, dan kun je nog wat doen, anders heb je gewoon pech, hoe vervelend he ook is

Mijn kadett is verzekerd naar de taxatiewaarde, daar betaal ik ook extra premie voor (wa premie+2% van de getaxeerde waarde) Ik krijg ook de komende 2 jaar de volle mep. Daarna moet ik 'm opnieuw laten taxeren. Geeft op zich niet, de kadett wordt steeds een beetje mooier/beter, dus de waarde kan alleen maar omhoog gaan :thumbup

als bij verzekeringsmaatschappij is aangegeven dat auto getaxeerd is moeten ze taxatie waarde uitbetalen

aangezien het eenzijdig ongeval was en er word uitgekeerd denk ik dat auto allrisk verzekerd is en dat kan vaak alleen met taxatierapport omdat auto ouder is dan 3 jaar (of vanaf wanneer de dagwaarde geld)

en moeten ze hoe dan ook uitbetalen (taxatiewaarde dus) en geen waarde vermindering ivm KM of leeftijd want dan heeft taxeren dus geen enkele zin meer

zeg maar dat je advocaat inschakeld

en als ze dan nog niet betalen echt advocaat inschakelen

groet michel

Mijn kadett is verzekerd naar de taxatiewaarde, daar betaal ik ook extra premie voor (wa premie+2% van de getaxeerde waarde) Ik krijg ook de komende 2 jaar de volle mep. Daarna moet ik 'm opnieuw laten taxeren. Geeft op zich niet, de kadett wordt steeds een beetje mooier/beter, dus de waarde kan alleen maar omhoog gaan :thumbup

ik weet nu wel als mijne dalijk klaar is en heb laten taxeren

dat ik de verzekeraar van te voren al duidelijk maak dat ik ten alle tijde mn astra terug wil

of het moet wel heeeeeeel erg gesteld zijn :swear

als bij verzekeringsmaatschappij is aangegeven dat auto getaxeerd is moeten ze taxatie waarde uitbetalen

aangezien het eenzijdig ongeval was en er word uitgekeerd denk ik dat auto allrisk verzekerd is en dat kan vaak alleen met taxatierapport omdat auto ouder is dan 3 jaar (of vanaf wanneer de dagwaarde geld)

en moeten ze hoe dan ook uitbetalen (taxatiewaarde dus) en geen waarde vermindering ivm KM of leeftijd want dan heeft taxeren dus geen enkele zin meer

zeg maar dat je advocaat inschakeld

en als ze dan nog niet betalen echt advocaat inschakelen

groet michel

tussen persoon aansprakelijk stellen dan?

ik weet nu wel als mijne dalijk klaar is en heb laten taxeren

dat ik de verzekeraar van te voren al duidelijk maak dat ik ten alle tijde mn astra terug wil

of het moet wel heeeeeeel erg gesteld zijn :swear

bd. wrote:

GREY ILLUSION wrote:
Blijkt idd dat de verzekeringsmaatschappij de astra voor catalogus waarde had verzekerd,terwijl dit taxatiewaarde moest zijn.wel baalen dat je er pas na het ongeluk achterkomt,,,,of de tussenpersoon heeft een fout gemaakt of de verzekeringsmaatschappij.quote]

weet het niet maar vervangt de taxatiewaarde niet de cataloguswaade ??

je laat m immers taxeren omdat auto meer waard is dan de cataloguswaarde toch

of zeg ik nu iets geks ???

groet michel

tussen persoon aansprakelijk stellen dan?

Inprincipe lijkt het heel logisch natuurlijk allemaal,,,als je taxeerd en allrisk verzekerd,ga je er blindelings vanuit dat het allemaal inorde is.....dus voor alle andere,,,kijk even goed jullie polis voorwaarde na,,,want rick is de dupe tot nu toe...

wel moet ik zeggen dat zijn tussen persoon hem garandeerd dat alles goed komt,nog steeds en er zeker een bedrag van totaal van 4500 haalbaar is,,aftrek van velgen en audio omdat die niks makeren...

bd. wrote:

GREY ILLUSION wrote:
Blijkt idd dat de verzekeringsmaatschappij de astra voor catalogus waarde had verzekerd,terwijl dit taxatiewaarde moest zijn.wel baalen dat je er pas na het ongeluk achterkomt,,,,of de tussenpersoon heeft een fout gemaakt of de verzekeringsmaatschappij.quote]

weet het niet maar vervangt de taxatiewaarde niet de cataloguswaade ??

je laat m immers taxeren omdat auto meer waard is dan de cataloguswaarde toch

of zeg ik nu iets geks ???

groet michel

Terug
Naar boven